Gå til innhold

Samboer sier han ønsker barn, men lurer seg unna og lyver

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

beklager langt innlegg. 

Jeg og min samboer på 26 og 31 har vært sammen i 4,5 snart og jeg har vært tydelig fra første dag at mitt største mål og drøm i liver er å bli mamma, der har jeg visst hele livet mitt. Han sier og har sagt fra start at han også ønsker det selv. Ca 2 år inn i forholdet begynte jeg å føle et ekstremt sterkt behov for barn, men han var ikke klar da og sier hele tiden «ikke akkurat nå» og når jeg har prøvd å få en tidsramme så sier han bare noe random, og «hopper av i svingen» (dere skjønner) når vi kommer dit. Dette har skjedd flere ganger, og jeg blir såklart skuffet og lei meg hver gang. 

De siste månedene har han blitt mer villig til å snakke om det, men det er hovedsakelig fordi jeg ble diagnostisert med endometriose og fikk etter opr. Beskjed om at den var alvorlig og ikke kunne fjernes. Vi ble anbefalt å begynne rett på IVF. Det går ikke dessverre da samboer skal reise på utenlandsoppdrag og vi har blitt enig flere ganger om at vi skal prøve å få barn fram til da, men det skjedde ting som gjorde at denne måneden er den eneste sjansen før feb24 og nå hopper han av igjen og sier han «misforsto» hva jeg mente enda vi snakket sammen 3min tidligere om hva vi skulle. 

Jeg er så frustrert og nedbrutt av dette. Vet ikke hva jeg skal gjøre, gråter hver dag… føler meg så ekstremt lurt og ført bak lyset. Har vurdert mange ganger å bare gå, men blir dratt inn igjen når alt er tilbake til normal og vinduet er lukket. Trenger virkelig hjelp og tips. 

Anonymkode: e643c...a4f

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du egentlig satt hardt mot hardt? Konfrontert ham med hans «lureri» ? Høres nemlig ut som om DU har snakket med ham, og han ikke forstår alvoret… 

Jeg ville vært ekstremt tydelig og sagt at enten er det NÅ eller så er du ute av døren!!

Anonymkode: fcb76...2c2

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Har du egentlig satt hardt mot hardt? Konfrontert ham med hans «lureri» ? Høres nemlig ut som om DU har snakket med ham, og han ikke forstår alvoret… 

Jeg ville vært ekstremt tydelig og sagt at enten er det NÅ eller så er du ute av døren!!

Anonymkode: fcb76...2c2

Det er mest meg som har snakket til han… jeg har virkelig prøvd å få dette frem på alle mulige måter jeg kan de siste 2 årene, men uansett så blir der sjeldent en god dialog.. han svarer ikke på halvparten og det blir grining og dårlig stemning og han blir stille. Dette er jo noe som har pågått lenge og nå etter jul så sa jeg rett frem at han må bestemme seg om han vil ende forholdet eller starte prøvingen (og IVF-prosessen) og det fikk jeg egentlig aldri noe svar på, men han har sagt at han forstår alvoret og hvorfor vi må prøve nå. Jeg er feig og klarer ikke slå opp og dra når han er her og drar meg inn igjen. 

Jeg er redd dette blir en krangel igjen i helgen (når eggløsninga er bortkastet) og han reiser på mandag og blir borte i 2,5mnd. 
Vi har ikke god kommunikasjon over tlf og jeg tenker at dette kanskje ender i utflytting for meg og hunden når han har reise hvis ikke det blir noe løsning 

Endret av Yukon
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke lyst på barn enda og vil fortsatt være i forhold med deg og derfor er han vimsete og uklar i svar. Hvis du har mulighet er det heller bedre å få barn alene (gitt at det kan være vanskelig å få barn med endometriose og lurt å prøve så tidlig som mulig..). 

Vil heller satse på å få barn/familie.. Enn å være med en mann som vimser/aldri klar - føler at man angrer mer å være i et forhold der man kræsjer mtp barneønske. 

Det er sårt og vanskelig situasjon, og håper alt går vel. Ultimatum/deadline for typen å finne ut hva han vil, og er han fortsatt vimsete og uklar er det bare å pakke å dra. 

Anonymkode: 4c1de...e08

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Barn er stress! 

Anonymkode: 19bd0...2a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du presser han til å si ja, så må du være klar over at du kan «få igjen» det da barnet kommer. Du kan risikere å få en som aldri vil bidra og er sur/grinete hele tiden. 

Anonymkode: 601a8...4e3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han vil ikke egentlig ha ansvaret barn fører med seg så det er ikke noe vits å prøve å få barn med han, det blir en pain in the ass hvor han ikke gidder å ta halvdelen av ansvaret og du blir gående rundt å mase og bitche på han for at han skal gidde å stå opp oftere med ungen eller plukke opp leker. Finn deg en mann som brenner for å bli pappa like mye som du brenner for å være mor ❤️

Anonymkode: 7c701...daa

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du presser han til å si ja, så må du være klar over at du kan «få igjen» det da barnet kommer. Du kan risikere å få en som aldri vil bidra og er sur/grinete hele tiden. 

Anonymkode: 601a8...4e3

Er klar over det.  Jeg prøvde lenge å overtale han uten at jeg skjønte selv at det var galt. Gjør ikke det lenger, MEN Hele greia eskalerte veldig etter endo-diagnosen…🙁 og nå sees vi kun 3 uker i sommer og ikke før februar så det er mye som spiller inn her 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Han har ikke lyst på barn enda og vil fortsatt være i forhold med deg og derfor er han vimsete og uklar i svar. Hvis du har mulighet er det heller bedre å få barn alene (gitt at det kan være vanskelig å få barn med endometriose og lurt å prøve så tidlig som mulig..). 

Vil heller satse på å få barn/familie.. Enn å være med en mann som vimser/aldri klar - føler at man angrer mer å være i et forhold der man kræsjer mtp barneønske. 

Det er sårt og vanskelig situasjon, og håper alt går vel. Ultimatum/deadline for typen å finne ut hva han vil, og er han fortsatt vimsete og uklar er det bare å pakke å dra. 

Uthalingstaktikk, ja :( Det er nok ganske vanlig at menn gjør dette, men jævlig dårlig gjort. Spesielt når man vet at det kan bli krevende og at dama ikke har så innmari forbanna god tid som mange menn tror de har.

Anonymkode: 10ae7...753

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Her må du se på hva han gjør og ikke hva han sier. HAN VIL IKKE. HAN ER IKKE KLAR. 

Du må stå på ditt og ta vare på deg selv 😊

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uthalingstaktikk, ja :( Det er nok ganske vanlig at menn gjør dette, men jævlig dårlig gjort. Spesielt når man vet at det kan bli krevende og at dama ikke har så innmari forbanna god tid som mange menn tror de har.

Anonymkode: 10ae7...753

Kynisk rett og slett. Skulle samboeren min vært han der, ville jeg sagt ifra at det blir kunstig befruktning med donor og heller prøve nr 2 med han hvis han plutselig får lyst på barn likevel. Men sannsynligvis kommer han ikke til å ønske seg barn før han brått nærmer seg 40 og alle andre er opptatt med familielivet. 

• Liker 1
Skrevet

Kan det ha noe med at han har utenlandsoppdrag å gjøre? Den livsstilen er ikke nødvendigvis spesielt forenelig med å gjøre noen gravid før man reiser, eller å være småbarnsforelder. Har dere diskutert det perspektivet skikkelig? 

• Liker 3
Skrevet

Gi deg selv en fremtid og si til han at enten er det nå eller så er det aldri fordi dette er viktig for deg og du vil heller ha en fremtid uten han enn en der du angrer på at du lot deg lure av han. Vær 100% ærlig - ikke vurder å gå, gå om han ikke er på samme sted som deg. Du kan få barn alene som et alternativ hvis du ikke vil forlate han, si at da blir det donasjon og ivf på deg uten ham i så fall og se hva han sier.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her må du nesten ta ansvar for ditt liv! Hva skjer den dagen han omsider vil ha barn, og det er for sent for deg? Da kan han bare dra sin vei «jeg ønsker barn men du kan ikke få barn lengre» og du sitter igjen med hva?

Jeg ville fått et klart ja eller nei fra han før han drar nå, så du slipper å kaste bort 3mnd du kunne brukt på å enten glede deg til han kommer hjem eller til å restarte deg selv. Hvis han sier ja så må du legge en plan med klinikken mens han er borte slik at dere er 100% klare når han kommer hjem, sier han nei så har du et par andre veier du kanskje må gå først.

Anonymkode: 5640b...f3c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Ananas. skrev (2 minutter siden):

Kan det ha noe med at han har utenlandsoppdrag å gjøre? Den livsstilen er ikke nødvendigvis spesielt forenelig med å gjøre noen gravid før man reiser, eller å være småbarnsforelder. Har dere diskutert det perspektivet skikkelig? 

Han har ikke villet tidligere på grunn av jobben som tar mye tid, noe jeg forstår. Han skal kun på ett utenlandsoppdrag og etter det skal han si opp jobben og ha et «vanlig liv» som han sier. Ingen av oss tror vi blir gravide på vanlig måte, men vi hadde en avtale om å prøve for å se/få bekreftelse. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså, han reiser nå, kommer hot i sommer i tre uker og blir igjen borte til februar? Og du ville bli gravid nå?? Skjønner mannen godt jeg (sier hun som måtte mase seg til nr 3 for å få prinsessen sin etter to prinser💕)

Anonymkode: 02368...e6e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså, han reiser nå, kommer hot i sommer i tre uker og blir igjen borte til februar? Og du ville bli gravid nå?? Skjønner mannen godt jeg (sier hun som måtte mase seg til nr 3 for å få prinsessen sin etter to prinser💕)

Anonymkode: 02368...e6e

Som sagt tildligere så er sannsynligheten for å bli gravid ekstremt liten i mitt tilfelle sånn at denne «prøvinga» er mer for å få bekrefter at vi faktisk må på IVF til neste år. Men jeg skjønner hva du mener☺️ det hadde ikke vært helt optimalt. 

AnonymBruker
Skrevet

Så du presser altså mannen til å gjøre deg gravid? 

Ingen andre som lurer på hvordan samfunnet hadde reagert om mannen hadde presset en kvinne til å få barn?

Anonymkode: 8d846...e43

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så du presser altså mannen til å gjøre deg gravid? 

Ingen andre som lurer på hvordan samfunnet hadde reagert om mannen hadde presset en kvinne til å få barn?

Anonymkode: 8d846...e43

Nei. Vi har hatt en enighet om hva planen er siden februar + har snakket om det jevnlig. At han sier ting han ikke mener kan ikke jeg gjøre noe med annet enn å innse at jeg er naiv og feig 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere må gå hvert til sitt. Du fortjener å finne deg noen som vil ha barn og han fortjener å finn seg noen som ikke vil ha barn.

Anonymkode: 711a5...d0e

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...