Gå til innhold

Lønnsoppgjøret: Enighet mellom staten, LO, YS og Akademikerne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

… men ikke Unio. Det er nok Utdanningsforbundet som er bremseklossen der. Får vi ny storstreik i offentlig sektor? Utdanningsforbundet må ha med seg Unio i en evt streik, ellers ender det bare som i fjor. Men uansett er det neppe noe å hente utover frontfaget. 

Anonymkode: 054f6...6c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Retter meg selv, dette var i staten. De fleste lærerne er vel i kommunen. Men likevel, det lukter bråk av dette oppgjøret, og at alle i staten er enige bortsett fra Unio er ikke godt nytt.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke så lett å forstå seg på disse prosentene, samme nivå som i det private, men likevel over dobbelt så mye i økning for mange lavtlønte. Det er vel cluet, hvis man tjener en million er ikke 31 000 så mye. Men er nok noen av de som streiket for mye lavere tillegg i det private som er misfornøyd nå. 

Anonymkode: 14378...c1b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i staten som konsulent på lønnstrinn 19 (ca 510.000) vil dette si at jeg automatisk får 30.000 ekstra i året?

Anonymkode: 22d77...d3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg jobber i staten som konsulent på lønnstrinn 19 (ca 510.000) vil dette si at jeg automatisk får 30.000 ekstra i året?

Hvis du er organisert i LO.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja 😊 så kjekt! Det kommer godt med. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ikke så lett å forstå seg på disse prosentene, samme nivå som i det private, men likevel over dobbelt så mye i økning for mange lavtlønte. Det er vel cluet, hvis man tjener en million er ikke 31 000 så mye. Men er nok noen av de som streiket for mye lavere tillegg i det private som er misfornøyd nå. 

Det er vel ikke så mange organisert i LO som har millionlønn? Med det i bakhodet, er også jeg litt overrasket over et generelt tillegg som er så høyt som 31 000. Det er jo dessuten ramma som er 5,2% - det deles ikke ut 5,2% til de ansatte som ender på lønnsslippen nå. Det blir spennende å høre mer. Jeg er organisert i Akademikerne, og der fordeles alt lokalt. Spent på hvordan dette vil bli på min arbeidsplass, som er kjent for svært lave generelle tillegg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Siden Akademikerne får alt lokalt og også har en stor pott ender det nok med at mange der stikker av med langt høyere tillegg enn de lavtlønte likevel. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor står det? Jeg er organisert i Delta, men lønnsavdelingen i kommunen vet ikke om det 

Anonymkode: a97a7...974

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor står det? Jeg er organisert i Delta, men lønnsavdelingen i kommunen vet ikke om det 

Dette gjelder oppgjøret i staten, ikke kommunen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
mmd skrev (4 minutter siden):

Dette gjelder oppgjøret i staten, ikke kommunen. 

Fantastisk…Dette medlemskapet har altså ikke gitt meg en dritt. Er ikke Delta under LO? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fantastisk…Dette medlemskapet har altså ikke gitt meg en dritt. Er ikke Delta under LO? 

Delta er i YS. Hadde du vært statsansatt ville du fått det samme tillegget. Oppgjøret i kommunen er ikke ferdig enda. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
mmd skrev (55 minutter siden):

Delta er i YS. Hadde du vært statsansatt ville du fått det samme tillegget. Oppgjøret i kommunen er ikke ferdig enda. 

Aha. Da får jeg vente. Hva gjør jeg etter oppgjøret? Må jeg selv informere lønnsavdelingen om det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er 500 000 regnet som lavtlønt ? Jeg trodde det er de som ligger på 490 000 og under som får lavlønnstillegget.

Anonymkode: a9b77...42b

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Lønnstrinn 19 er kr 319 800, lønnstrinn 55 er 509500. 

Uansett, tillegget gis til alle som er organisert i et LO/YS-forbund i staten, uansett lønn. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er 500 000 regnet som lavtlønt ? Jeg trodde det er de som ligger på 490 000 og under som får lavlønnstillegget.

Anonymkode: a9b77...42b

Dette gjelder oppgjøret i staten. Her er det ikke noe eget lavtlønnstillegg i år, alle får like mye! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvsagt vet lønnsavdelingen hvor du er organisert. Hvordan får du ellers betalt for medlemskapet? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Gidavmeg skrev (3 minutter siden):

Selvsagt vet lønnsavdelingen hvor du er organisert. Hvordan får du ellers betalt for medlemskapet? 

Betaler selv. Får faktura på e-post 

Skrevet
Gidavmeg skrev (2 minutter siden):

Mange betaler medlemskap direkte, de blir altså ikke trukket i lønn. 

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål litt på siden: jeg er organisert i LO. 1 august går jeg over i ny stilling(internt) med ny arbeidskontrakt med en tilsvarende lønn jeg har nå(uten de 31000 alle får) Kontrakten er signert.

Vil jeg da miste de 31 000? De vil kun få fra mai til august? 

Anonymkode: b895d...4ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...