Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å bli litt kokt i huet. Har to unger, han første begynte å sove natten igjennom da han var to år, nå er minstemann ett år og han kan være våken 3-4 ganger i løpet av natta. Jeg hadde håpt at det skulle bli annerledes denne gangen. Jeg blir helt SPRØ. Skal han ikke sove natta gjennom innen nå, da? Han ammer på dagtid, men har ikke fått pupp på natt siden han var 10 måneder. Han er også vanskelig å legge. Hyler og roper og skriker. Vet ikke helt hvor jeg vil, jeg veit jo at det går over. Men det føles av og til som at vi er de eneste med en ettåring som fortsatt ikke sover 😩 vil nesten gråte av tanken på at det kommer en dag der jeg kan være trygg på at han sover natta igjennom. 

Anonymkode: 4ff80...014

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min er 14 mnd og har aldri sovet natten gjennom. Maks 5 timer i strekk men vanligvis våkner hun 4-12 ganger fra leggetid til hun står opp.. Vanskelig å legge også.

Anonymkode: 4e9cd...8ac

AnonymBruker
Skrevet

Det der er fullstendig lotto, er mitt inntrykk. Noen jeg kjenner har en 3-åring som fortsatt våkner flere ganger om natta og en 5-6mnd som bortsett fra 2ish amminger har sovet igjennom natta siden fødsel.

Min er 2 år og sover mange netter igjennom, men ikke alle. Tror hun var nærmere 1,5 før det var flere netter uten oppvåkning enn med.

Anonymkode: 2efdd...06b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er helt tilfeldig. Min baby sov natten gjennom fra 6 uker til rundt 7 måneder. Så var det plutselig ørten oppvåkninger hver natt og sånn er det enda.. 

Anonymkode: 0f178...904

AnonymBruker
Skrevet

Tilfeldig, ble bedre etter 3 år for osså

Anonymkode: 103c1...c66

AnonymBruker
Skrevet

Eldste begynte å sove natten gjennom et par måneder etter treårsdagen. Hadde forut for det sovet gjennom sporadiske netter.

Yngste som nærmer seg tre har ennå ikke sovet en eneste hel natt.

Anonymkode: 9b056...ae9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er helt tilfeldig. Vår eldste var vanskelig å få til å sove fra dag én, og er der enda (8 år). Hun var 2 år og 10 mnd første gang hun sov en hel natt. Vår yngste (3 år) har vi kunnet legge ned hvor som helst og han har sovnet av seg selv ila få min uten en lyd fra dag en. Sov natta gjennom fra 6 uker og har gjort deg siden. 

vi gjorde ingenting annerledes med nr. 2. Vi gikk å venta på at det skulle snu, for etter førstemann var det liksom for godt til å være sant. Så her var det i alle fall rein flaks blanda med totalt forskjellige unger. 

Anonymkode: f2076...abd

Skrevet

Tror min sov natta igjennom fra han var ca 10 mnd, sikkert flaks. 

AnonymBruker
Skrevet

Min første sov gjennom natta først da han var 3 1/2, mens nummer to sov gjennom natta fra han var 6 måneder. 

Anonymkode: c0d7a...299

AnonymBruker
Skrevet

Sov natten gjennom fra rundt 3 mnd alder, vi matet aldri mer enn 1 gang på natten utenom de første ukene pga lav fødselsvekt. Fra rundt 6 mnd kuttet vi det måltidet også. Fikk MME og holdt seg mer mett på det enn morsmelk så tror det hadde mye å si :)  brukte smokk og svøpte baby de første ukene, deretter samsoving. Sover fortsatt natten gjennom (13-14 timer), er 1,5 år. 

Anonymkode: c46b7...8b9

Skrevet

Det varierer veldig. Jeg fikk en god rutine tidlig. Rundt 4-5 mnd. Hun ble lagt for kvelden ca 8-9. Hun spiste ca kl 11-12, og sov til kl 6, spiste igjen. Og sov igjen etterpå. Vet, jeg var kjempeheldig. 

AnonymBruker
Skrevet

Ser flere skriver at de sov natta gjennom, men hadde opptil flere måltider om natta? Trodde å sove natta gjennom var at de sov hele tiden uten oppvåkninger?😂 hvis vi regner med måltider men at de sovner igjen med en gang har sønnen min sovet natta gjennom siden dag 1 (12 timer med 1-3 amminger, avhengig av alder). Vi kuttet siste nattmåltid da han var 12 mnd., og siden den gang har han sovet hele natta uten oppvåkninger. Hender han sover dårligere i perioder med sykdom, eller at han plutselig våkner klokken 3 og vil ha smokk men sovner igjen med en gang 😜

Anonymkode: 21460...ad8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Første gang han sov natten gjennom var han 6 måneder. Ble fler og fler hele netter, og fra rundt 8 måneder er det mest normale at han sover natten gjennom. Har vært flaskebaby, tror det har litt å si.

Anonymkode: 99aa7...414

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser flere skriver at de sov natta gjennom, men hadde opptil flere måltider om natta? Trodde å sove natta gjennom var at de sov hele tiden uten oppvåkninger?😂 hvis vi regner med måltider men at de sovner igjen med en gang har sønnen min sovet natta gjennom siden dag 1 (12 timer med 1-3 amminger, avhengig av alder). Vi kuttet siste nattmåltid da han var 12 mnd., og siden den gang har han sovet hele natta uten oppvåkninger. Hender han sover dårligere i perioder med sykdom, eller at han plutselig våkner klokken 3 og vil ha smokk men sovner igjen med en gang 😜

Ja, jeg regner også natten gjennom som å ikke våkne for noen måltider heller. Altså faktisk sove helt til det er på tide å stå opp. Har ikke skjedd her enda med min på snart 7 mnd, rekorden er vel 6 t i strekk. Men vanligvis våkner hun hver 2.-3. time 🙈 Da får hun pupp og sovner igjen med en gang, sånn har hun også vært fra dag 1.

Anonymkode: a8982...6cf

Skrevet (endret)

Min sønn var akkurat 2 år før han begynte å sove natten gjennom. Før det våknet han fra 3-4 ganger til 7-8 ganger pr natt. Et mareritt å aldri få sove en hel natt.

PS! Nattamming sluttet jeg med etter beskjed fra legen da gutten var 9 mnd. 

Endret av Million
Skrevet

Min 3 åring sover fortsatt ikke natta igjennom, aldri gjort. På det meste sover han 5 timer før han våkner, så det er jo forbedring fra han var mindre såklart. 
Min 1 åring hadde en periode mellom 3-7 måneder hvor hun sov gjennom natta og vell så det. Det var en fantastisk periode. Nå våkner hun minst 3-4 ganger iløpet av natta igjen. Jeg har bare funnet ut at sånn får det være, man får ikke gjort med det. Noen mennesker sover godt og andre ikke :)

Skrevet

3,5 mnd. Spiste ikke på natt etter det 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ble også overrasket over dette, men leste på helsestasjonen (husker ikke hvilken brosjyre) at «sove hele natta» som baby ikke tar med mating med om baby sovner umiddelbart etterpå, og sånn ca fra legging-06.

Så jeg har tydeligvis en baby sov sover hele natta selv om det mates fra 2-5 ganger.

Storesøsken sov ikke hele natta, hadde våkenperiode hver natt.

Når jeg tenker meg om er jeg faktisk mye mer uthvilt med nr 2 enn nr 1, til tross for tidligere morgener og mer hektiske dager, så gir mening.

Anonymkode: 803c9...33e

Skrevet

Eldste er litt over 2 år, aldri sove natta gjennom utan oppvåkning 🙈 har hatt eit par der vi kun treng å kome inn og hjelpe i søvn éin gong, men vanlegvis må vi samsove halve natta. Minste er kun 4 mnd, søv frå ca 20-9 med mating mellom 3-5 gongar.

AnonymBruker
Skrevet

Vår har sovet natten gjennom siden 16 måneder, men har fortsatt perioder med oppvåkninger. Det er jo mange opplevelser og inntrykk som skal bearbeides på natten. Ikke så rart at de våkner og trenger oss egentlig.

Anonymkode: d73ed...0e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...