AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #1 Skrevet 28. april 2023 Trur jeg har et mønster som gjør at jeg får følelser for utilgjendelige menn. De jeg har fått følelser for er utilgjengelig på forskjellige måter, men det fører til at det ikke varer. Når jeg får følelser er den ingenting annet jeg ønsker enn å være i et forhold med den personen. Noen som vet om det er mulig å bryte et slikt mønster? Anonymkode: 796b8...d28
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #2 Skrevet 28. april 2023 Ja med hjelp av psykolog Anonymkode: 8b85d...e95 2
ESFP Skrevet 28. april 2023 #3 Skrevet 28. april 2023 Ja, du kan bryte det. Psykolog er best, men ikke så enkelt å få tak i god psykolog. Du må øve på å ta imot kjærlighet, ikke bare gi. Dette kan du trene på med venner ol. Så må du jobbe med å finne grensene dine. Finne ut hva du liker og ikke liker, hva du aksepterer og ikke aksepterer og stå opp for deg selv i situasjoner der noen går over grensene dine. I tillegg bør du øve på å bli kjent med følelsene dine. Lære deg å sette ord på dem og kjenne på hvilke "beskjeder" de gir deg. Trene på å akseptere og bli glad i alle sider ved deg selv. Tim Fletcher på YouTube er en god start.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #4 Skrevet 28. april 2023 Tusen takk, får komme inn til psykolog om en måned, men er liksom usikker hvordan psykologen kan hjelpe. For en ting er jo å se det selv, en annen ting å endre det sånn at følelser kan oppstå i situasjoner det det kan bli seriøst. Takk til alle gode tips på hvordan jeg konkret kan jobbe med dette i tiden framover 😀 ts Anonymkode: 796b8...d28
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #5 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk, får komme inn til psykolog om en måned, men er liksom usikker hvordan psykologen kan hjelpe. For en ting er jo å se det selv, en annen ting å endre det sånn at følelser kan oppstå i situasjoner det det kan bli seriøst. Takk til alle gode tips på hvordan jeg konkret kan jobbe med dette i tiden framover 😀 ts Anonymkode: 796b8...d28 Folk må slutte å tro at psykolog bare er en å snakke med og tømme seg til. Psykologen har utdannelse i hvordan hjernen din er formet av opplevelser og hvordan det påvirker deg i det daglige og særlig i nære relasjoner. Psykologen gjør deg bevisst på hva som fører til at du er som du er og gir deg verktøy til hvordan du endrer usunne mønstre. Å gå for utilgjengelige partnere handler oftest om selvfølelse og frykt for å være sårbar, åpne seg og bli såret. Da føles det tryggere å gå for noen som det ikke kan bli så nært med uansett, og man gjør dette helt ubevisst. Det er to forskjellige deler av hjernen som styrer denne usunne forsvarsmekanismen og behovet for nærhet og å bli sett og elsket, så derfor skaper det komplikasjoner og ofte et hekt på disse utilgjengelige partnerne eller personene. Psykologen hjelper deg å fysisk endre hjernen din så du kan få det bedre og ha sunnere mønstre og bryte de usunne Anonymkode: 8b85d...e95 1
ESFP Skrevet 28. april 2023 #6 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tusen takk, får komme inn til psykolog om en måned, men er liksom usikker hvordan psykologen kan hjelpe. For en ting er jo å se det selv, en annen ting å endre det sånn at følelser kan oppstå i situasjoner det det kan bli seriøst. Takk til alle gode tips på hvordan jeg konkret kan jobbe med dette i tiden framover 😀 ts Anonymkode: 796b8...d28 Følelsene kommer fra de underbevisste tankene dine. Hvis du får endret tankene dine, så endrer følelsene seg etter hvert. Når du har trent deg på å uttrykke egne grenser, aksepterer og elsker deg selv og innerst inne vet at du er verdt kjærlighet uten å måtte prestere eller kjempe for det, da vil du ikke lenger akseptere menn som er utilgjengelig. Da vil det som nå er interesse og forelskelse til disse mennene bli endret til avsky og irritasjon.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #7 Skrevet 28. april 2023 Er det et mønster eller bare uflaks at de er utilgjengelige? Har du aldri falt for en som er tilgjengelig? Jeg har også mønster. Faller bare for kjekke menn som flørter ned meg. Hvis de er kjekke og lar være å flørte, så faller jeg ikke for de. Hvis de flørter med meg, men jeg ikke syns de er kjekke, så faller jeg ikke for de heller. Faller heller aldri for en mann jeg ikke syns er pen som ikke flørter med meg. Bare empatiske, pene menn som flørter, that's it og så kan de være tilgjengelige eller utilgjengelige det spiller ingen rolle. Er det et mønster, eller normalt? Et mønster jeg har er at jeg kun faller for menn med et visst antall bokstaver i navnet, mulig en psykolog trengs til det. Anonymkode: 63d39...89b
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #8 Skrevet 28. april 2023 Jeg er usikker på om en psykolog kan hjelpe deg i grunn.. Eneste en psykolog kan gjøre er å gi deg veiledning til hvordan du kan se saken i andre perspektiv. Kanskje grave litt i barndommen din for å prøve koble det sammen med ulike reaksjonsmønster du har nå i voksen alder. Jeg har selv vært der. Eller utrygg og needy. Jeg har også vært på andre siden. Unnvikende. Tiltrukket meg «needy/voldsomme» menn. Etter å ha sett hundrevis av YouTube filmer om dating, etter selv å ha gått igjennom ett brudd i vinter, tok jeg omsider skikkelig tak i meg selv. Det er sår fra barndom og opplevelser med venn i voksen alder som må helbredes. Kan anbefale en rekke bøker, som har hjulpet meg. De to siste på lista har jeg ikke begynt på enda, men ser stort frem til det! Lykke til! - Hekta på et håp om kjærlighet - Kjærlighetsmønster - Why men love bitches - Daring greatly - Talking to strangers - The Hoffman process Anonymkode: 9dcac...66d
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #9 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg er usikker på om en psykolog kan hjelpe deg i grunn.. Eneste en psykolog kan gjøre er å gi deg veiledning til hvordan du kan se saken i andre perspektiv. Kanskje grave litt i barndommen din for å prøve koble det sammen med ulike reaksjonsmønster du har nå i voksen alder. Nei du tar veldig feil. Anonymkode: 8b85d...e95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå