Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt merke til at faren til kjæresten kan ofte spørre han «hva sier ***** (meg) om dette?», hvis det for eksempel gjelder å kjøpe noe litt dyrt. Enten om det er en dyr klokke eller en motorsykkel. 

Kjæresten min jobber mye og er flink med pengene sine. Jeg tenker jo at det er HAN sine penger, HAN sitt valg og at jeg ikke har så mye jeg skulle sagt. Men når da kjæresten min svarer «nei, hun sa at den var fin bare» så føler jeg meg så .. dum? Burde jeg være strengere? Er det mer attraktiv for mannfolk om kvinnen ber dem om å ikke kjøpe ditt og datt, istedenfor å bare godkjenne alt?

Hadde han hatt dårlig råd hadde jeg jo selvsagt bedt han om å tenke seg om, men utover det føler jeg ikke at jeg kan si så mye. Hjelp 😭

Anonymkode: 8f83c...351

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

vi er forresten i midten av tjueårene og bodd sammen i ett år. 

Anonymkode: 8f83c...351

Skrevet

Du skal være partneren hans, ikke moren. Tror ikke det er så veldig attraktivt med damer som prøver å kontrollere alt partneren gjør. 

AnonymBruker
Skrevet

Sparer dere til å kjøpe bolig? Hvis ikke, tenker jeg det er innafor å snakke sammen om det eller andre felles sparemål.

Anonymkode: 826f8...2d0

Skrevet

Jeg sier aldri noe på hva samboer bruker pengene sine på. Vi snakker mye om økonomi, planer for fremtiden, investeringer og slikt men med mindre han spesifikt ber meg om råd så er det virkelig ikke min sak hvordan han bruker sine penger.
Han tar ansvar for sitt, jeg for mitt og begge to for alt som er felles. 

Jeg kan strekke meg til å mene noe om han bruker penger på ting til hjemmet, feks kjøkkenutstyr eller møbler men da handler det om plass, behov og smak, ikke om pengebruken i seg selv.

Han er 44, jeg 39. Vi eier bolig sammen og har vert sammen i ti år.

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok faren din egentlig prøver å si si at han selv ikke synes det var en god idé å kjøpe motorsykkel, og håper du blir med å tar støyten for meninga hans

Anonymkode: 29e1f...21c

AnonymBruker
Skrevet

Virker hvertfall som at faren syns det er unødvendig pengebruk og mener at sønnen må være mer fornuftig, og tenker at en kone eller partner også hadde forventet mer fornuftig pengebruk av han 

Anonymkode: c6c91...8c3

AnonymBruker
Skrevet

Meg og min eks dette. Han jobbet mye og kjøpte dyre ting til seg selv. Viste meg fine klokker og ringer med diamanter han kjøpte.. Til seg selv. Jeg var hjemme og tok vare på barnet vårt og hadde aldri råd til noe.. 😆

Skikkelig varp han der.. 🙈 

Men ja skal sies at jeg aldri har opplevd generøsitet fra en mann om det ikke gagner han selv. 😃

Anonymkode: d75da...f39

AnonymBruker
Skrevet

Betaler han sin del av utgiftene, eller må du betale husleia alene fordi han har brukt opp pengene på motorsykkel?

Anonymkode: 7cd7c...b2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...