Gå til innhold

Er det vanlig å bli tatt ut til tilfeldig sjekk av veske for narkotika når du skal gjennom sikkerhetskontrollen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble tatt ut til sånn swab-test da jeg skulle gjennom sikkerhetskontrollen. Trodde kun de gjorde sånn i tollen. 

Kanskje jeg så rusa ut, ikke vet jeg, var negativ.

Anonymkode: 5809d...f23

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde det var sprengstoff de så etter. Standardrutine ved flyplasser i mange land, så har blitt sjekket veldig mange ganger.

Anonymkode: 30bed...d5f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

De tester for eksplosiver. Er vanlig. 

Anonymkode: b6070...a2c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Ja det fant de ihvertfall ikke... 

Anonymkode: 5809d...f23

AnonymBruker
Skrevet

Reiste med baby denne uka. Ble testet. Føler jeg ofte blir tatt ut for slikt tilfeldig sjekk. 

Er norsk kvinne,30-årene, ser søt og uskyldig ut, vet ikke hvorfor jeg blir sjekket så ofte 😂

Anonymkode: 51465...402

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig med tilfeldige utvalgte ja og det er sprengstoffer ikke narkotika det swapper etter 

Anonymkode: 63f9d...2ad

• Liker 3
Skrevet (endret)

Blir tatt ut i kontroll nesten hver gang jeg reiser 😅alltid negativ da. 

Endret av Sheik
  • Liker 2
Skrevet

Ikke uvanlig 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sprengstoff, ja. Narkotika sjekker de for hvis man stoppes i tollen på vei hjem. Men jeg antar sikkerhetskontrollen hadde varslet hvis den fant store mengder narkotika også. 

Anonymkode: e5b5d...ddf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Reiste med baby denne uka. Ble testet. Føler jeg ofte blir tatt ut for slikt tilfeldig sjekk. 

Er norsk kvinne,30-årene, ser søt og uskyldig ut, vet ikke hvorfor jeg blir sjekket så ofte 😂

Det er tilfeldig kontroll, maskinen sier i fra når det er på tide å sjekke.  Det er ikke vekterne som bestemmer når, eller hvem som skal sjekkes.

Anonymkode: 45240...fff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blitt sjekka  for både narko og sprengstoff. 

Narko i Bergen og sprengstoff i Tallinn. 

Så begge deler er mulig. 

Anonymkode: 9a343...c45

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De skjekker alle utenkelig og tenkelige. Hvem som helst kan være en terrorist. 

Anonymkode: 81f26...b0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble også tatt ut i tilfeldig kontroll med kabinkofferten, null stress.

Anonymkode: e8b2d...a52

• Liker 1
Skrevet (endret)

Blitt sjekket for dette jeg også. Litt styr når man går med småbarn og må få med seg resten av tingene som også har gått igjennom dette sikkerhetssjekkbåndet mene... er til alles beste dette her da👏👏 Jeg har ikke lyst på noe nytt 9/11 episode! 

Endret av Fighter83
  • Liker 1
Skrevet

De tester helt tilfeldig. Maskinen piper, neste person skal testes. Med mindre de har fått noen tips da. Har reist endel, og blitt testet innimellom. Helt ok for min del. Har ingenting å være redd for. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sprengstoff, ja. Narkotika sjekker de for hvis man stoppes i tollen på vei hjem. Men jeg antar sikkerhetskontrollen hadde varslet hvis den fant store mengder narkotika også. 

Anonymkode: e5b5d...ddf

Dette stemmer nok i Norge, men i en del andre land, typisk Sør Amerika og deler av Asia er det ganske vanlig at passasjerer som skal reise fra landet og blir testet for narkotika. Dette gjelder vel da dog særlig land hvor det er mye produksjon av narkotika samt typiske transitland for narkotika.

AnonymBruker
Skrevet

Sniffemaskinene i sikkerhetskontrollen er innstilt på IED ikke narkotika. Men om det blir funnet narkotika under bagsearch så tilkalles politiet. 

Anonymkode: 03f32...790

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kjetil E skrev (4 minutter siden):

Dette stemmer nok i Norge, men i en del andre land, typisk Sør Amerika og deler av Asia er det ganske vanlig at passasjerer som skal reise fra landet og blir testet for narkotika. Dette gjelder vel da dog særlig land hvor det er mye produksjon av narkotika samt typiske transitland for narkotika.

Ja, det vet vel tre jenter som skulle reise hjem fra ferie i Bolivia til Norge alt om.

Anonymkode: dd834...fe6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser en del med barna mine, og vi har blitt testet flere ganger.

Anonymkode: 0e35c...d39

AnonymBruker
Skrevet

ja, både jeg og sønnen min som da var 10 ish har blitt tatt ut i tilfeldig sjekk ( ikke samme gang)

Anonymkode: 8e581...e42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...