AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #1 Skrevet 28. april 2023 Bruker dere mye skjerm i forholdet? Her i hus når samboer våkner ligger han gjerne i 1 time eller to med mobilen for å se på instagram-reels. Så står han opp og drikker kaffe, spiser frokost med mobilen i hånda. Etter jobb, ofte er jeg ferdig tidligere eller har fri (jeg har deltidsjobb) og som regel står for middag, han kommer og spiser også er det rett på gaming eller se på noe på youtube. I sofaen når vi ser på noe og prater kan det fort bli mobilbruk. Rett før leggetid ligger han med laptopen i senga og ser på gaming youtube. Jeg har snakket med han flere ganger at jeg savner kontakt, og at man er mer tilstede i hverdagen. Vi prater fint i få minutter og ler litt også er han ferdig og tar opp noe form for skjerm. Hans argument er at han svarer hvis man vil prate. Jeg prøver å få kontakt, og prate om ulike tema, men han virker mindre interessert og lett tyr til skjerm kort tid etter. Er dette normalt eller er jeg sær? Har full forståelse at skjermbruk er vanlig i hverdagen og jeg spiller også som hobby innimellom både pc eller konsoll, og benytter meg av sosiale medier men det er alt med måte og jeg har lett å legge fra meg for å være mer tilstede i virkeligheten og se folk som er rundt meg. Har ikke kjent på det fra samboers side. Vi har vært sammen i nesten 2 år og 1 år som samboere, begge midten av tyveårene. Jeg har ikke merket til sånn uvane utenom siste halvåret. Anonymkode: 6c020...b2a
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #2 Skrevet 28. april 2023 Det er ikke normalt. Dette er skjermbruk som ødelegger forholdet og som mange går i parterapi for. Gi han en bok om det å være en aktiv lytter og tilstedeværelse og si at hvis han ikke blir mer tilstede forholdet vil du ikke leve med han mer. Det hadde hvertfall ikke jeg giddet. Det fins forresten mange apper som låser telefonen etter x antall tid på mobilen som er bra å bruke når man er så mobilavhengig som han. Etter bare noen uker begynner man å merke hvor deilig det er uten telefonen og uten å tenke på hva man går glipp av fordi man ikke har noen mulighet pga låst telefon. Anonymkode: 68f9d...9f5 2
FrøkenFri Skrevet 28. april 2023 #3 Skrevet 28. april 2023 Herregud så stusslig. Hva skal du med han?
Helene Skrevet 28. april 2023 #4 Skrevet 28. april 2023 Forholdet med x tok en ny vending den dagen han kjøpte seg nettbrett. Han bruker det i tide og utide. Skulle vi se en film, så fulgte han fortsatt med på nettbrettet. Diskuterte vi noe, skulle alt sjekkes og Googles. En liten del av den store summen, han er x.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #5 Skrevet 28. april 2023 FrøkenFri skrev (26 minutter siden): Herregud så stusslig. Hva skal du med han? Drømmer (veldig mye) om å ha familie/barn om ikke alt for lenge.. Begynner å nærme med 30 og jeg har virkelig ikke lyst å ha kjærlighetssorg og hele prosessen å finne seg en mann. Men må innrømme at jeg føler meg usikker når dagene ser slik ut etter vi har snakket om det og han har ikke gjort mye forskjell. Har ikke helt lyst å gi opp heller, for når det er ikke skjermbruk er det jo så bra. ts Anonymkode: 6c020...b2a
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #6 Skrevet 28. april 2023 Dama mi har samme uvane dessverre, og enda verre er at hun blokkerer ut hele verden om hun skriver noe, hun hører ikke at folk snakker til henne engang, det er snart nok merker jeg, når sosiale medier og meldinger er viktigere enn tid med meg, og hun er 42 Anonymkode: 6f080...63a
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #7 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dama mi har samme uvane dessverre, og enda verre er at hun blokkerer ut hele verden om hun skriver noe, hun hører ikke at folk snakker til henne engang, det er snart nok merker jeg, når sosiale medier og meldinger er viktigere enn tid med meg, og hun er 42 Anonymkode: 6f080...63a Ja det er slitsomt og veldig sårende, man blir jo ikke sett. Man føler seg ensom i forholdet. Anonymkode: 6c020...b2a
visp Skrevet 28. april 2023 #8 Skrevet 28. april 2023 Det hadde vært helt uaktuelt. Du hadde fått mye mer glede av en hund, eller en pusekatt:) Dessuten så må disse menneskene lære litt the hard way... man kan ikke fortsette i den banen der.
rabagast1 Skrevet 28. april 2023 #9 Skrevet 28. april 2023 (endret) Eksen min så på Netflix hele tiden. Fra hun kom hjem fra jobben til klokken 21-22 om kvelden. Og gjerne i helgene også. Jeg orker ikke mer enn maks 1-2 episoder av en serie (gitt at det er en god en), så jeg mistet faktisk respekten for henne og interessen. Sånne vaner bør rett og slett endres ellers vet man hvor det ender. Endret 28. april 2023 av rabagast1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #10 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Drømmer (veldig mye) om å ha familie/barn om ikke alt for lenge.. Begynner å nærme med 30 og jeg har virkelig ikke lyst å ha kjærlighetssorg og hele prosessen å finne seg en mann. Men må innrømme at jeg føler meg usikker når dagene ser slik ut etter vi har snakket om det og han har ikke gjort mye forskjell. Har ikke helt lyst å gi opp heller, for når det er ikke skjermbruk er det jo så bra. ts Anonymkode: 6c020...b2a Hvis du hadde vært 24 år gammel, hadde du slått opp med han? Anonymkode: 9a58d...367
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå