Majer Skrevet 28. april 2023 #1 Skrevet 28. april 2023 Utroskap er ikke fysisk skadelig så lenge utroskapen skjer med en som er fri for sykdommer. Om vi snakker om det emosjonelle er det utrolig umoralsk å bli fortvilet på en kjæreste om man selv har hatt ons med en man ikke vet så mye om. Har onset eksempelvis brukt dop så har han kanskje finansiert overgrep mot kvinner og barn. Det er langt mer alvorlig. Det er skummelt at noen stiller høyere krav til noen de faktisk elsker. Elsker man noen skal det være lettere å tilgi feil og mangler. Kjenner dette temaet provoserer meg mer enn noe annet. Altfor mye dobbeltmoral. Hilsen en som er singel og unngår utroskap. 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #2 Skrevet 28. april 2023 Det ironiske er vel at det er mange av de som selv har vært utro flere ganger som selv ikke tåler at partneren er utro én gang, eller til og med bare flørter med en annen person. Det er vel klassisk dobbelmoral. Jeg tenker at hvis begge to er enige i og ønsker å ha et åpent forhold, så får de ligge med hvem de vil så lenge de beskytter seg selv og ikke setter noen i risiko for sykdom. Om man har valgt å inngå et monogamt forhold hvor de begge har blitt enige om å ikke være utro, ikke ligge med andre, så får man heller slå opp om man vil ligge med andre, eller reforhandle avtalen om forholdet hvis begge kan enes om å endre det monogame forholdet til å bli et åpent forhold. I et forhold hvor begge har avtalt å kun holde seg til hverandre seksuelt, så tenker jeg det er umoralsk å ligge med andre, uansett om man beskytter seg selv eller ikke, uansett om man vet mye om elskeren/elskerinnen eller ikke. Anonymkode: 98ceb...c7a 8
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #3 Skrevet 28. april 2023 Majer skrev (8 minutter siden): Utroskap er ikke fysisk skadelig så lenge utroskapen skjer med en som er fri for sykdommer. Om vi snakker om det emosjonelle er det utrolig umoralsk å bli fortvilet på en kjæreste om man selv har hatt ons med en man ikke vet så mye om. Har onset eksempelvis brukt dop så har han kanskje finansiert overgrep mot kvinner og barn. Det er langt mer alvorlig. Det er skummelt at noen stiller høyere krav til noen de faktisk elsker. Elsker man noen skal det være lettere å tilgi feil og mangler. Kjenner dette temaet provoserer meg mer enn noe annet. Altfor mye dobbeltmoral. Hilsen en som er singel og unngår utroskap. Så hvis man har hatt ons eller ff som singel, så skal man godta utroskap i forhold? Anonymkode: 31296...533 8 10
ESFP Skrevet 28. april 2023 #4 Skrevet 28. april 2023 Du kan ikke sammenligne utroskap med det å ha et ONS når man er singel. Utroskap er aldri greit fordi man påfører partneren sin emosjonell smerte. Det er ingenting umoralsk i å kjenne på sterke følelser om partneren har vært utro, uansett hvor mange ONS man hadde selv da man var singel. Et forhold kommer ikke uten forventninger. Og man skal ikke uten videre godta og tilgi utroskap fordi man elsker en annen. 8 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #5 Skrevet 28. april 2023 Du vet kanskje ikke hva utroskap er, TS. Anonymkode: d1337...be6 16 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #6 Skrevet 28. april 2023 Jeg syns du skriver mye rart for tiden. Først argumenterte du for polygami for å få mer hjelp til barnepass men kunne ikke svare på hva du hadde følt om den du elsket med knullet av andre menn under samme tak mens du passet barna. Så sier du nå at utroskap ikke er fysisk skadelig som også er en ganske rar påstand. Det er helt vanlig å bli fysisk syk av å oppleve utroskap, og den emosjonelle skaden kan ødelegge en for resten av livet og hindre en fra å ha gode fremtidige nære relasjoner. Det er helt greit at du er forkjemper for et singelliv hvor du slipper å forholde deg til utroskap og annet men å diktere hvordan andre skal ha sine forhold og bestemme hva andre skal føle det er ikke din plass rett og slett. Nyt dagene i ditt liv og ikke legg deg så mye opp i andres liv. Les en god bok i parken istedet for å sitte så mye på forum å mene så mye om ditt og datt. Anonymkode: 4efc8...8c8 6 8
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #7 Skrevet 28. april 2023 For noe piss. Troll? Anonymkode: e0dab...cb6 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #8 Skrevet 28. april 2023 Hva har det med saken å gjøre at man har hatt ONS eller ff tidligere å gjøre? Forøvrig skjønner jeg ikke problemet ditt. Du får bare informere neste partner om at det er helt OK for deg at hun er utro. Anonymkode: 5eaaa...6be 6 2
Andro Skrevet 28. april 2023 #9 Skrevet 28. april 2023 Som om sex mellom to ærlige mennesker kan sammenlignes med å juge for den man har et forhold til? Å ha et en-nattsopplegg eller en fast sexpartner er en ærlig, og alltid grei sak. Å bedra noen man har en nær relasjon til er ikke greit. 5 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #10 Skrevet 28. april 2023 Majer skrev (39 minutter siden): Utroskap er ikke fysisk skadelig så lenge utroskapen skjer med en som er fri for sykdommer. Om vi snakker om det emosjonelle er det utrolig umoralsk å bli fortvilet på en kjæreste om man selv har hatt ons med en man ikke vet så mye om. Har onset eksempelvis brukt dop så har han kanskje finansiert overgrep mot kvinner og barn. Det er langt mer alvorlig. Det er skummelt at noen stiller høyere krav til noen de faktisk elsker. Elsker man noen skal det være lettere å tilgi feil og mangler. Kjenner dette temaet provoserer meg mer enn noe annet. Altfor mye dobbeltmoral. Hilsen en som er singel og unngår utroskap. Utroskap er et brutt løfte. Hvis man har avtalt å være eksklusive, så er man eksklusive. Det er ikke umoralsk å bli fortvilt over å bli løyet til og bedratt. Hvis du mener at kvinner med ONS har lavere verdi, og ønsker å ligge med andre mens du er i forhold, så må du avtale dette når du etablerer forholdet. Alt annet blir bedrag og løgn. Du kan heller ikke sidestille frivillig moro mellom to single mennesker som ikke har lovet noe til noen, ikke løyet til noen og ikke bedratt noen, og brutt løfte om å være eksklusive i et forpliktende forhold. Vil du ligge med flere forskjellige? Forbli singel. Men da må man jo vaske egne sokker og lage egen mat. Så upraktisk, gitt. Anonymkode: 6676a...4e8 6
Gjest Raptuss Skrevet 28. april 2023 #11 Skrevet 28. april 2023 Utroskap er ikke greit, uansett hvordan du snur og vender på det. Utro handler jo om å lyve, bedra og gjøre noe som sårer den du er sammen med. Så man kan ha sex med andre uten at det er utroskap og man kan være utro uten å ha sex med andre. Synes derfor ikke utsagnet ditt gir helt mening.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #12 Skrevet 28. april 2023 Egentlig enig. Mange burde være mere kresne på hvem de ligger med, men jeg tenker at det er som regel noe annet med ff enn med ons. Ons er det værste. Men helt uavhengig av ff eller ons i fortiden, så bør man kunne tilgi den man elsker uansett. Anonymkode: 8408a...ebc 2
MyMichelle Skrevet 28. april 2023 #13 Skrevet 28. april 2023 Majer skrev (46 minutter siden): Utroskap er ikke fysisk skadelig så lenge utroskapen skjer med en som er fri for sykdommer. Om vi snakker om det emosjonelle er det utrolig umoralsk å bli fortvilet på en kjæreste om man selv har hatt ons med en man ikke vet så mye om. Har onset eksempelvis brukt dop så har han kanskje finansiert overgrep mot kvinner og barn. Det er langt mer alvorlig. Det er skummelt at noen stiller høyere krav til noen de faktisk elsker. Elsker man noen skal det være lettere å tilgi feil og mangler. Kjenner dette temaet provoserer meg mer enn noe annet. Altfor mye dobbeltmoral. Hilsen en som er singel og unngår utroskap. Det er forskjell på ons og ff, og utroskap. De to første er en privatsak, og har ikke noe å si for en framtidig livsledsager (eller bør ikke ha det). Å være utro er å ha sex med andre når man er i et forhold. Det har ikke noe å gjøre med ons eller ff. 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #14 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Egentlig enig. Mange burde være mere kresne på hvem de ligger med, men jeg tenker at det er som regel noe annet med ff enn med ons. Ons er det værste. Men helt uavhengig av ff eller ons i fortiden, så bør man kunne tilgi den man elsker uansett. Anonymkode: 8408a...ebc ONS trenger da ikke å være det verste (med "e"). Man flørter for eksempel med en mann en periode, og tror han er seriøs. Så treffes man et par ganger for kaffe, en middag, før man går til sengs. Dagen etter ghoster mannen dama. Altså, hun har per def hatt en ONS, men jeg kan ikke se hvordan det er "mindre seriøst" enn å ha en elsker uten forpliktelser. Anonymkode: 6676a...4e8 2
ESFP Skrevet 28. april 2023 #15 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Egentlig enig. Mange burde være mere kresne på hvem de ligger med, men jeg tenker at det er som regel noe annet med ff enn med ons. Ons er det værste. Men helt uavhengig av ff eller ons i fortiden, så bør man kunne tilgi den man elsker uansett. Anonymkode: 8408a...ebc Hvorfor skal man tilgi den man elsker uansett? Man skal ikke akseptere all adferd fordi man elsker noen. 4 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #16 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): ONS trenger da ikke å være det verste (med "e"). Man flørter for eksempel med en mann en periode, og tror han er seriøs. Så treffes man et par ganger for kaffe, en middag, før man går til sengs. Dagen etter ghoster mannen dama. Altså, hun har per def hatt en ONS, men jeg kan ikke se hvordan det er "mindre seriøst" enn å ha en elsker uten forpliktelser. Anonymkode: 6676a...4e8 Da har man jo datet litt ihvertfall, men jo det er mindre seriøst fordi det tydeligvis ikke var noe å satse på. Han har jo ghostet henne. Anonymkode: 8408a...ebc
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #17 Skrevet 28. april 2023 ESFP skrev (8 minutter siden): Hvorfor skal man tilgi den man elsker uansett? Man skal ikke akseptere all adferd fordi man elsker noen. Nei, man skal ikke akseptere all adferd. Det sier jeg heller ikke, men utroskap er ikke det farligste man kan bli utsatt for i et forhold. Anonymkode: 8408a...ebc
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #18 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da har man jo datet litt ihvertfall, men jo det er mindre seriøst fordi det tydeligvis ikke var noe å satse på. Han har jo ghostet henne. Anonymkode: 8408a...ebc Og hvordan er det hennes skyld? Anonymkode: 6676a...4e8 2
ESFP Skrevet 28. april 2023 #19 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, man skal ikke akseptere all adferd. Det sier jeg heller ikke, men utroskap er ikke det farligste man kan bli utsatt for i et forhold. Anonymkode: 8408a...ebc Kanskje ikke for deg, men for veldig mange andre er det noe av det verste de kan bli utsatt for. Det er helt greit og helt normalt å ikke tilgi utroskap. 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #20 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og hvordan er det hennes skyld? Anonymkode: 6676a...4e8 Det er det ikke, men da burde hun lære av det. Bli kjent først , hvis hun vil noe seriøst. Anonymkode: 8408a...ebc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå