Gå til innhold

Hvor mye pleier dere å snakkes når ektefellen er på jobbreiser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare lurer på hva som er normalt der ute. Her pleier jeg å sende noen få sms-er underveis for å høre hvordan det går med barna, si god natt, ha en fin dag etc. 

Når min mann er på reise sender han bare ett ords meldinger for å informere, 1-2 ganger i døgnet. 

Anonymkode: ce3fb...6d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ett ords meldinger?

Som

Ja 

Nei

Ok

Fælt

Flott 

Tåke

Sol

?

Anonymkode: 87d1c...a44

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp vært borte i 3 netter, og jeg og samboer sendte 2-4 snapper til hverandre hver dag, noen meldinger og ringte minst en gang hver dag og pratet litt sammen. Vi syns det er hyggelig å snakke med hverandre og kunne sende og se bilder av hverandre når vi ikke er sammen. 

Anonymkode: 0fe1f...409

AnonymBruker
Skrevet

Vi ringer på facetime en til to ganger daglig, pluss tekstmeldinger.

Mannen lengter alltid veldig når han reiser.

Anonymkode: ed025...e70

AnonymBruker
Skrevet

snakker på telefon en gang hver dag

Anonymkode: d7b98...be9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snappes litt her og da, god morgen melding og alltid god natt melding eller en telefonsamtale før vi sovner.

Anonymkode: be765...71e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bare lurer på hva som er normalt der ute. Her pleier jeg å sende noen få sms-er underveis for å høre hvordan det går med barna, si god natt, ha en fin dag etc. 

Når min mann er på reise sender han bare ett ords meldinger for å informere, 1-2 ganger i døgnet. 

Når min mann er offshore, er vi i kontakt daglig. Han bruker som regel å facetime rett før barnets leggetid, så de får snakket sammen og sagt god natt. Kontakten er stort sett overfladisk, da. Vi har sjelden lange diskusjoner mens han er på riggen, med mindre det er prekært. Ellers bruker han å tekste god morgen, ha en fin dag, savner deg, og lignende. 

Anonymkode: 33f2a...9c7

AnonymBruker
Skrevet

Min mann er borte 4 og så hjemme 4 uker. Avtalen er at jeg skal ta kontakt hvis det er noe spesielt han bør vite, og han skal gi en lyd minst 1 gang pr. dag (han er ofte i litt utrygge omgivelser). Han sender ofte meldinger til ungene og så facetimer vi innimellom 🙂

Anonymkode: 0415f...4c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ett ords meldinger?

Som

Ja 

Nei

Ok

Fælt

Flott 

Tåke

Sol

?

Anonymkode: 87d1c...a44

Ja, litt sånn. «Son», feks, når han har kommet seg dit. «OK» og «bra» for å kvittere ut mine meldinger. 

Jeg innser jo nå at det er litt stusselig 😆 Ingen av oss har tid eller lyst til lange telefonsamtaler, men en mellomting hadde kanskje vært greit.

Ts

Skrevet

Har aldri hatt noe behov for daglig kontakt

AnonymBruker
Skrevet

En snap eller to daglig. Ikke så mye vi gjør på jobbreiser enn å sitte på konferanse hele dagen, spise og så legge oss.

Anonymkode: 15649...59b

AnonymBruker
Skrevet

Min mann reiser en del i forbindelse med jobb, og han ringer alltid til meg før han legger seg. Han ringer også alltid til barna før de legger seg (tre barn, alle tenåringer). Om barna ikke er sammen ringer han hvert enkelt barn. Han sender i tillegg meldinger og snapper om det er noe spesielt han vil fortelle, vise, om han er frustrer i fht jobb eller egentlig for hva som helst. 

han savner oss veldig når han er borte, og for lenge siden sa han en gang at om det skulle skjedd noe med noen mens han er borte, så vil han vite at det siste vi hørte fra han var at han elsket oss.

og nei, han er ikke sentimental eller romantisk ellers.

Anonymkode: 7a10e...be3

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor lenge. En uke, da prøver vi å få til to telefoner. Ellers tekster vi litt her og der,  kanskje 10 meldinger om dagen eller noe slikt på en normal dag. Hvis det bare er et par dager er det bare meldinger med mindre noe spesielt skjer.

Anonymkode: 0fb30...4ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min mann reiser en del i forbindelse med jobb, og han ringer alltid til meg før han legger seg. Han ringer også alltid til barna før de legger seg (tre barn, alle tenåringer). Om barna ikke er sammen ringer han hvert enkelt barn. Han sender i tillegg meldinger og snapper om det er noe spesielt han vil fortelle, vise, om han er frustrer i fht jobb eller egentlig for hva som helst. 

han savner oss veldig når han er borte, og for lenge siden sa han en gang at om det skulle skjedd noe med noen mens han er borte, så vil han vite at det siste vi hørte fra han var at han elsket oss.

og nei, han er ikke sentimental eller romantisk ellers.

Han har forresten nesten utelukkende hotelrom alene. Jeg tror ikke han hadde ringt meg på kvelden om han var i dobbeltrom. Jeg vet ikke…

AnonymBruker
Skrevet

Kveldene er så uforutsigbare med middager o. l. at en telefonsamtale da bare blir stress. 

Starter derfor dagen med en telefonsamtale og sender et par meldinger utover dagen. 

Anonymkode: 04360...fde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når både mannen og jeg er på jobbreiser går det som regel i ett til utpå kvelden. Så rekker ikke så mye. En kjapp samtale hvis det ikke er for sent på kveld, eller en sms.

Er aldri borte mer enn 3-4 dager, så da går det fint.

Anonymkode: 3724d...2c1

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min ringer meg alltid hver dag (på kvelden) når han er på jobbreise. Til og med visst han er seint ute til middagen. Jeg har kommentert at han ikke trenger å ringe meg hvis han har det travelt. Holder med en melding hvis han får tid 

Anonymkode: 54127...15c

AnonymBruker
Skrevet

Vi ringes kanskje en kveld med reise 2-3 dager, annenhver kveld avhengig av hvor travelt det er hjemme eller på reise ved lengre reiser. Sender en melding hvis det er noe viktig.

Anonymkode: 6bc9a...1d7

Skrevet

Blir 8-10 snapper i løpet av dagen, og snakkes enten på tlf eller FaceTime hver kveld. 
Snapper like mye i hverdagen også. Har bare alltid gjort det.

AnonymBruker
Skrevet

Da har vi ingen kontakt. Det er fint å kunne koble helt ut og bare konsentrere seg om det som skjer der og da. 

Anonymkode: 1514e...536

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...