Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja da var det min tur til å bli utålmodig prøver..Kjenner skuffelsen blir større og større for hver gang mensen kommer.

Sluttet på p-pillene i september i fjor, og trodde jeg skulle bruke en del mnd på og få stabil syklus, da jeg har brukt dem siden jeg var 15 år.(sett bort fra et barn for 12 år siden)

Syklusen stabiliserte seg med en gang, og har brukt eggløsningstester siden da. Litt kort(?) syklus, 24-26 dager.

Enda ikke gravid. Var hos gynekolog for å sjekke noe annet, og da så hun med det samme at eggløsning var rett rundt hjørnet.  I tillegg så alt helt normalt ut.  Kjenner det også godt, da jeg har en del ubehag i forbindelse med eggløsningen. 

Er jo mange tråder om dette allerede, og ingen fasit, men føler det er godt å lufte det allikevel😊

Tenker at om mensen kommer i mai, ønsker vi å ta en fertilitetssjekk.  

Anonymkode: 7e885...2f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lurt. Husk at det er like sannsynlig at det er problemer på hans kant, da. Det er ikke sikkert at det har noe med deg å gjøre at det tar tid. 

Anonymkode: dcb9c...76e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er et par på 35 og 32, og det tok 10 måneder fra jeg mistet første i SA til jeg ble gravid igjen. Testet etter eggløsning og hadde sex på de viktige dagene hele perioden. Begge er sunne og friske.  Det tar jo fort et år å bli gravid, for det er vel bare sånn 20% sjanse for å bli gravid når man har sex ved eggløsning. Nå er jeg 30 uker på vei:) Føltes som en eeevighet mens vi prøvde, men ikke mist motet! Men enig med den som skriver over her at kjæresten din også bør sjekke om alt står bra til på hans kant. Av mine bekjente som strever med å bli gravide, så er det sædkvalitet som er problemet til samtlige. Så hvis man er oppe i trettiårene og begynner å bli utålmodig, så er det ingen grunn til ikke å sjekke fertiliteten hos begge.

Anonymkode: 354b1...21f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...