AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #1 Skrevet 28. april 2023 Jeg elsker å være på hjemmekontor, mye på grunn av at jeg der har en kontor-tredemølle. En sånn liten mølle jeg kan ha under pulten, så jeg kan gå mens jeg jobber. Jeg bruker den mye, går 10-15 km på den hver dag mens jeg jobber. Det gjør underverker for konsentrasjon, våken-og-opplagthet, og rygg/knær/skulder-plager. Men så maser arbeidsgiver om at nå må vi være mer på kontoret, for det sosiale miljøet, blabla.. På jobben er det åpent landskap. Vi har hev-senk-pulter, så vi kan stå og jobbe, men det gjør lite for meg. Altså, det er mye bedre enn å måtte sitte hele dagen, men jeg klarer ikke stå i ro lenge av gangen uten å få vondt i føtter, knær og rygg, og så begynner jeg å henge på pulten så jeg får vondt i skuldre og nakke i tillegg... Jeg får ikke vondt i beina av å gå, bare stå. Jeg antar det blir vanskelig å få jobben til å gå med på at jeg får tredemølle der.. Mtp at det er åpent landskap og den lager litt lyd. Men er det innafor å spørre om de kan rigge til soner med en mølle..? Eller et steillerom..? Jeg har også prøvd sånne balansebrett, som er egnet til å bruk samtidig som man skal styre mus og tastatur. Det var mye bedre enn å bare stå på flatt gulv. Men disse er også litt dyre, rundt et par tusenlapper.. Er det for mye å be om..? Anonymkode: 4914d...4b2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #2 Skrevet 28. april 2023 Kan du ikke ta med deg mølla da? Regner med du har den greia alle influencerne reklamerte for en periode. Tar du med egen får du ha den i fred også Anonymkode: 7772a...1b6 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #3 Skrevet 28. april 2023 Det er da ikke innafor å bruke tredemølle i åpent kontorlandskap herregud Anonymkode: f83e1...ac4 11 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #4 Skrevet 28. april 2023 Just now, AnonymBruker said: Det er da ikke innafor å bruke tredemølle i åpent kontorlandskap herregud Anonymkode: f83e1...ac4 Jo det er det flere steder... Anonymkode: d3a3e...9d7 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #5 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo det er det flere steder... Anonymkode: d3a3e...9d7 Jeg føler meg takknemlig for at jeg har en jobb som ikke kan utføres i åpent kontorlandskap. Anonymkode: 0882a...55f 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #6 Skrevet 28. april 2023 Du kan stå på en matte, på stedet for å stå rett på gulvet. Jeg har fått en ergonomisk matte til å stå, og det fungerer utmerket. Anonymkode: e7a0e...11a 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #7 Skrevet 28. april 2023 I og med den bråker, så vil jeg påstå at det er åpenbart at det ikke er noe som passer på kontoret. Men kanskje det finnes utgaver som ikke bråker? Da ville jeg forsøkt å høre med leder om det er mulig å få kjøpt inn. At du skal få et eget kontor mens de andre sitter i åpent landskap, fordi du ønsker tredemølle på jobben, vil nok trigge et ras av andre som også vil ha eget kontor. "Alle" hater åpent landskap, tross alt. Anonymkode: 47e2b...347 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #8 Skrevet 28. april 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan stå på en matte, på stedet for å stå rett på gulvet. Jeg har fått en ergonomisk matte til å stå, og det fungerer utmerket. Anonymkode: e7a0e...11a Jeg også bruker dette. Har hev- og senkbord, og mousetrapper gummimatte til å stå på. Tar en del pauser hvor jeg går en liten runde, noe som blir anbefalt. Anonymkode: 47e2b...347
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #9 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan du ikke ta med deg mølla da? Regner med du har den greia alle influencerne reklamerte for en periode. Tar du med egen får du ha den i fred også Anonymkode: 7772a...1b6 Nei, den veier nesten 40 kg, er veldig uhåndterlig, og bråker alt for mye til at jeg kan bruke den i landskapet. Anonymkode: 4914d...4b2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #10 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): I og med den bråker, så vil jeg påstå at det er åpenbart at det ikke er noe som passer på kontoret. Men kanskje det finnes utgaver som ikke bråker? Da ville jeg forsøkt å høre med leder om det er mulig å få kjøpt inn. At du skal få et eget kontor mens de andre sitter i åpent landskap, fordi du ønsker tredemølle på jobben, vil nok trigge et ras av andre som også vil ha eget kontor. "Alle" hater åpent landskap, tross alt. Anonymkode: 47e2b...347 Jeg mente overhodet ikke at jeg skulle ha eget kontor. Jeg mente ha en fellesmølle på et stillerom som alle kan bruke. På samme måte som mange har stillesoner man kan sitte i. Som man evt må booke om det er mange om beinet, og maxtid pr sesjon. Anonymkode: 4914d...4b2 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #11 Skrevet 28. april 2023 Vi hadde kontormølle da jeg jobbet på callsenter. Funka fjell Anonymkode: 56075...98b
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #12 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg elsker å være på hjemmekontor, mye på grunn av at jeg der har en kontor-tredemølle. En sånn liten mølle jeg kan ha under pulten, så jeg kan gå mens jeg jobber. Jeg bruker den mye, går 10-15 km på den hver dag mens jeg jobber. Det gjør underverker for konsentrasjon, våken-og-opplagthet, og rygg/knær/skulder-plager. Men så maser arbeidsgiver om at nå må vi være mer på kontoret, for det sosiale miljøet, blabla.. På jobben er det åpent landskap. Vi har hev-senk-pulter, så vi kan stå og jobbe, men det gjør lite for meg. Altså, det er mye bedre enn å måtte sitte hele dagen, men jeg klarer ikke stå i ro lenge av gangen uten å få vondt i føtter, knær og rygg, og så begynner jeg å henge på pulten så jeg får vondt i skuldre og nakke i tillegg... Jeg får ikke vondt i beina av å gå, bare stå. Jeg antar det blir vanskelig å få jobben til å gå med på at jeg får tredemølle der.. Mtp at det er åpent landskap og den lager litt lyd. Men er det innafor å spørre om de kan rigge til soner med en mølle..? Eller et steillerom..? Jeg har også prøvd sånne balansebrett, som er egnet til å bruk samtidig som man skal styre mus og tastatur. Det var mye bedre enn å bare stå på flatt gulv. Men disse er også litt dyre, rundt et par tusenlapper.. Er det for mye å be om..? Anonymkode: 4914d...4b2 Det er i alle fall mye billigere enn sykemelding pga. vond rygg/skuldre/nakke/knær etc., og/eller ukonsentrerte ansatte pga. diverse vondter, noe en fornuftig arbeidsgiver vil forstå. Og en god kontorstol koster fort enda mer, men det betaler de fleste arbeidsgivere uten å tenke over det engang. En annen ting er at slike balansedingser finnes i utallige utgaver og patenter, i prisklasser fra et par hundrelapper til flere tusen kroner. Hvis arbeidsgiver ikke tar til fornuft kan du jo se om du finner noe i en lavere prisklasse, og evt. betale for det selv? Jeg synes jo arbeidsgiver bør betale, men om ikke er jo det nest beste å finne en løsning du har råd til på egen hånd. Det aller billigste jeg har sett er en luftfylt balansepute. Der kan du både balansere på stedet og gå på stedet. Den er verdt å prøve, i alle fall til den prisen. (Jeg har en på kontoret selv, men er ikke flink nok til å bruke den.) Lykke til! Anonymkode: ce89f...2cd 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #13 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg mente overhodet ikke at jeg skulle ha eget kontor. Jeg mente ha en fellesmølle på et stillerom som alle kan bruke. På samme måte som mange har stillesoner man kan sitte i. Som man evt må booke om det er mange om beinet, og maxtid pr sesjon. Anonymkode: 4914d...4b2 Men har dere stillerom? Eller andre ubrukte rom? Jeg hadde nok garantert fått ja av min sjef til å ha en mølle på ett rom. Sånn hvis det hadde vært noen ledige rom... Anonymkode: 794f2...91d
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #14 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men har dere stillerom? Eller andre ubrukte rom? Jeg hadde nok garantert fått ja av min sjef til å ha en mølle på ett rom. Sånn hvis det hadde vært noen ledige rom... Anonymkode: 794f2...91d Ja plenty av stillerom og møterom, så plass er ikke et problem. Anonymkode: 4914d...4b2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #15 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er da ikke innafor å bruke tredemølle i åpent kontorlandskap herregud Anonymkode: f83e1...ac4 Herregud. Du vet åpenbart ikke hva du snakker om. Er mange selskaper som har noen arbeidsplasser med slike tredemøller. Anonymkode: 0a6fa...4b9
Hedda-78 Skrevet 29. april 2023 #16 Skrevet 29. april 2023 Vel, du kan nok ikke kreve. Men det er lov å spørre. Og forklare at mølla du har hjemme er en viktig grunn til at du foretrekker å jobbe hjemme, og at du nok hadde kommet oftere på kontoret hvis det fantes en mølle tilgjengelig, fordi per i dag får du vondt i ryggen av arbeidsplassen du har på kontoret.
Olive_North Skrevet 29. april 2023 #17 Skrevet 29. april 2023 (endret) Har dere ikke forslagskasse da? Skriv et forslag med gode argumenter, kanskje du kan høre litt med andre kolleger om det finns flere interesserte, og legg inn et forslag på det 😊 Endret 29. april 2023 av Olive_North
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #18 Skrevet 29. april 2023 Dette er selvfølgelig ikke noe du kan kreve. Begynn å gå til og fra jobb så får du bevegd deg, og ta en runde rundt bygget et par ganger ila dagen. Anonymkode: 41f42...cc1 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #19 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Herregud. Du vet åpenbart ikke hva du snakker om. Er mange selskaper som har noen arbeidsplasser med slike tredemøller. Anonymkode: 0a6fa...4b9 Ikke i åpent kontorlandskap! Herregud!! Anonymkode: f83e1...ac4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #20 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke i åpent kontorlandskap! Herregud!! Anonymkode: f83e1...ac4 Igjen - slutt å uttal deg om ting du ikke har peiling på. Herregud Anonymkode: 0a6fa...4b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå