AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #1 Skrevet 28. april 2023 Hei! Er det noen her som faktisk har opplevd hook effekten? Der graviditetstest viser negativ men du er langt på vei? Får litt panikk ettersom jeg føler at jeg virkelig kjenner spark (vært gravid før), og hadde en periode i februar med svake skyggestreker som forsvant.. Anonymkode: 51cec...c79
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #2 Skrevet 28. april 2023 Har du fått tatt blodprøve hos lege for å være sikker på at du ikke er gravid? Jeg fikk blodprøve når jeg hadde svake streker, men blodprøven viste at jeg ikke var gravid. De sa at hook effect kan oppstå noen ganger på vanlige tester hos noen få, men er uhyre sjelden på blodprøver. Anonymkode: cc4b4...1c3 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #3 Skrevet 28. april 2023 Følelsen av spark kan jo være fantomspark. Noen kvinner har de jo flere år etter de gikk gravid. Men kanskje spør legen din om å få ta en blodprøve. Anonymkode: cc4b4...1c3 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #4 Skrevet 28. april 2023 Må bare påpeke at sånn fantomspark er nok ganske vanlig. Tarmbevegelser og luft, som hjernen bare "😱" siden man har kjent lignende før. Støtter forslaget om å få tatt en blodprøve for sikkerhetsskyld Anonymkode: 0b16d...615 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #5 Skrevet 28. april 2023 Har ikke tatt blodprøve, har vært redd for å fremstå som gal🤯 har også tenkt tanken om fantomspark alle gangene det har skjedd, men føler de blir sterkere, men det er kanskje hjernen min som tuller.. burde kanskje bestilt en time da? legger ved testen fra 18.02 og nå på lørdag. Vet ikke om dere ser det på bilde gjennom data, men i virkeligheten var det svaksvak strek Anonymkode: 51cec...c79
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #6 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke tatt blodprøve, har vært redd for å fremstå som gal🤯 har også tenkt tanken om fantomspark alle gangene det har skjedd, men føler de blir sterkere, men det er kanskje hjernen min som tuller.. burde kanskje bestilt en time da? legger ved testen fra 18.02 og nå på lørdag. Vet ikke om dere ser det på bilde gjennom data, men i virkeligheten var det svaksvak strek Anonymkode: 51cec...c79 Jeg klarer å skimte en strek der ja, så skjønner at den sikkert vises bedre i virkeligheten. Anonymkode: cc4b4...1c3 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #7 Skrevet 28. april 2023 Men har du ikke hatt mensen siden februar? Anonymkode: f6e92...b7e
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #8 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har ikke tatt blodprøve, har vært redd for å fremstå som gal🤯 har også tenkt tanken om fantomspark alle gangene det har skjedd, men føler de blir sterkere, men det er kanskje hjernen min som tuller.. burde kanskje bestilt en time da? legger ved testen fra 18.02 og nå på lørdag. Vet ikke om dere ser det på bilde gjennom data, men i virkeligheten var det svaksvak strek Anonymkode: 51cec...c79 Altså, hvis du ble gravid i februar hadde du fått positive tester nå. Du får ikke falske negative prøvesvar på ellers gode graviditetstester ved 3 mnd graviditet. Anonymkode: 6adb1...055
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #9 Skrevet 28. april 2023 Om du er redd for dette, kan du sjekke det enkelt: tiss i en kopp, og vann ut urinen før du tester. Om du faktisk opplever hook-effekt burde testen da bli knallsterk når konsentrasjonen blir lav nok. (Tviler på at du er gravid, men kanskje hjelper dette å slappe av og slippe tanken.) Anonymkode: e53a7...164
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #10 Skrevet 28. april 2023 Har hatt noen uregelmessige blødninger siden februar, men gikk 1-2 mnd på cerazette i mellom da og nå, så stoler ikke helt på syklusen.. takk for svar alle! Godt tegn at ikke noen her har opplevd det i alle fall, da er det nok bare fantomspark😂 Anonymkode: 51cec...c79
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #11 Skrevet 28. april 2023 Jeg ser strek på begge testene. Ser der jo med en gang. Men noe sterk strek er det jo ikke. Har du prøvd andre type tester? Har jo hørt folk som stadig får negativ, men ender opp etter flere måneder med å være gravid. Har du mistet før? For da kan du jo muligens ha lav hcg verdi feks? Evt gravid med lav hcg-verdi. Men virker ikke som du får slappe av før du går til legen? Så prøv å drit litt i om du føler deg gal. Evt ta en privat UL. Anonymkode: f55d3...9e0
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #12 Skrevet 29. april 2023 Prøv å vanne ut urinen og ta test. Hvis du er gravid får du strek. Du kan vanne ut ca halvparten vann og halvparten urin. Min gjetning er at du ikke er gravid. Hold oss oppdatert! Anonymkode: 06fbf...b27
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #13 Skrevet 1. mai 2023 TS her! Takk for tips og svar alle💕 prøvde å utvanne urin og testen var så blenda som det gikk an. Regner med at dette bare er fantomspark da🙈 Anonymkode: 51cec...c79 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå