AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #1 Skrevet 28. april 2023 Hei. Jeg er nokså håpløs på dette med skattekort, fordi dette er første gangen jeg passerer frikortgrense. Snakket med noen i familien om det som sa jeg sikkert måtte regne ut hva jeg tror jeg tjener i år basert på hva jeg i gjennomsnitt har tjent til nå. Men jeg studerer jo så det varierer mye hvor mye jeg kan jobbe. Syns det er vanskelig å gjette et tall på hva jeg skal tjene, men fikk beskjed om at det var lurt å sette det høyere enn jeg tror så jeg unngår baksmell? Når jeg var innpå nå for å endre om fra frikort til skattekort sto det også at jeg må fylle inn hvor mye jeg har på bankkonto i desember? Må man da bare gjette seg litt frem til hvor mye man har i banken på slutten av året? Og jeg vil tro dette gjelder alle bankontoene mine tilsammen ikke sant, så alt som står på: lønnskonto, bufferkonto, sparekonto, bsu konto og depositumskonto. Jeg skjønner jo at man når som helst kan gå inn og endre i løpet av året, men syns det er så forferdelig vanskelig å liksom "gjette" meg frem til hvor mye jeg kommer til å tjene og hvor mye jeg kommer til å ha på kontoene mine... Anonymkode: 27cd8...574