AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #1 Skrevet 28. april 2023 Samboeren min forttalte at han aldri hadde vært forelsket i meg. Jeg ble selvsagt utrolig lei meg. Jeg kunne ikke forstå hvorfor han hadde blitt sammen med meg hvis han bare LIKTE meg og ikke hadde hatt romantiske følelser for meg. Men joda, romantiske følelser hadde han hatt, han hadde bare ikke vært stormforelsket. Men, i min verden, er romantiske følelser uløselig knyttet til forelskelse og kjærlighet, ikke bare det å LIKE noen veldog godt. Synspunkter? Anonymkode: d7ebe...3a4 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #2 Skrevet 28. april 2023 Hmm. Det er vel ikke alle som blir stormforelsket. Og noen ble det kun i ungdommen, eller blir det kun i usunne relasjoner. Jeg mener at ja, man kan ha romantikk uten å være gal av forelskelse. For de fleste avtar uansett stormforelskelsen og blir til en varig varm glød på en måte. Anonymkode: 14331...421 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #3 Skrevet 28. april 2023 Ja, man kan ha romantikk og romantiske følelser for noen uten ren forelskelse i starten. Forelskelse er ikke lik kjærlighet. Romantiske følelser kan være lik kjærlighet. Tenning/begjær kan også være litt uavhengig av stormende forelskelse, men henger da absolutt sammen med "romantiske følelser". Det er vel det alle vellykkede arrangerte ekteskap snakker om også, at det skjer at man virkelig kan føle kjærlighet og bli romantiske ut livet, selvom starten var uten forelskelse i bunn. Det er nok en uhensiktsmessig diskusjon for dere å ha, det blir nesten mer semantikk enn følelser dere snakker om. "Hva er å være forelsket og når og hvordan er man det, hva er romantiske følelser, hva er kjærlighet, hva er å være glad i". Hva man føler er jo helt individuelt, og hva man kaller det kan være individuelt, mulig dere snakker forbi hverandre. Hvis han hadde vært stormende forelsket i deg før han kjente deg, og det var gått over og det var lite forelskede følelser igjen, ville det jo ha vært verre enn at han var glad i deg fra starten og føler stor kjærlighet nå? Må han definere det? (jeg har vært forelska i folk jeg - i hvertfall i ettertid,- ikke liker en gang). Anonymkode: 9f055...206 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #4 Skrevet 28. april 2023 Tror gjerne at dere definerer romantikk og forelskelse forskjellig. Det kan godt hende at dere føler ganske likt for hverandre, men at dere bruker ulike ord. Anonymkode: 49573...829 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #5 Skrevet 28. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Tror gjerne at dere definerer romantikk og forelskelse forskjellig. Det kan godt hende at dere føler ganske likt for hverandre, men at dere bruker ulike ord. Anonymkode: 49573...829 Nja. Jeg har vært helt tussete av forelskelse, og er det egentlig fortsatt. OG elsker ham. Anonymkode: d7ebe...3a4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #7 Skrevet 28. april 2023 Uff jeg hadde blitt lei meg. Tenker at da tok han kanskje bare til takke med deg siden han likte å være rundt deg. En eks av meg sa at han ble sammen med meg fordi jeg var eneste jenta han orket å være med flere dager i strekk.. Altså!!! Man vil jo ha forelskelse!!! Ikke bare bli sammen med fordi det er "convinient" liksom... Det at han sa det ble starten på at jeg mistet følelsene mine for han og jeg gjetter at det samme skjer med deg nå.. Du fortjener en som er forelsket i deg! Anonymkode: bcb9a...035
Andro Skrevet 28. april 2023 #8 Skrevet 28. april 2023 Man kan like noen godt, og bli gradvis mer glad i dem. Ønske å tilbringe tid med dem, planlegge framtida og finne kjærligheten. Helt uten å gå veien om forelskelse. Jeg tror at den veien til romantikken er den mest solide. Jeg liker forelskelser dårlig. Det krever mye energi, skaper mye støy og gjør meg irrasjonell. Den langsomme veien til romantikken er mer jordnær og varm. 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #9 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nja. Jeg har vært helt tussete av forelskelse, og er det egentlig fortsatt. OG elsker ham. Anonymkode: d7ebe...3a4 Men det er ikke alle som blir tussete. Jeg var det med ene. Ville ringe han hvert ledige øyeblikk, og fikk flere tusen kr i telefonregning ("gamle" dager). Vi gikk glipp av både skole og andre venner pga dette, og det var faktisk ikke sunt. Har hatt ganske normale forhold både før og etter, og vil si at det har vært kjærlighet, uten at jeg er "tussete" og ikke klarer en dag uten kontakt. Man er forskjellige. Man trenger ikke å blir tussete-forelsket for å ha funnet den man vil leve livet med. Man kan ha normal kjærlighet hvor man ikke er "tussete". Anonymkode: 49573...829 2
exictence Skrevet 13. juli 2023 #10 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 28.4.2023 den 13.01): Tror gjerne at dere definerer romantikk og forelskelse forskjellig. Det kan godt hende at dere føler ganske likt for hverandre, men at dere bruker ulike ord. Anonymkode: 49573...829 Det tror jeg i veldig mange tilfeller. Og det skal man godta. Synes det var teit av din samboer å si at han aldri hadde vært forelsket i deg. Hvorfor sa han det, og hva skulle det være godt for å si? Han har vist deg kjærlighet på sin måte, og det må han vise og si til deg på en måte som viser deg det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå