Gå til innhold

Trehjulsykkel til lite barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen der ute som kan anbefale en trehjulsykkel som passer til et mindre barn?

Poden på 2 år eeelsker tråbiler osv så vi gikk til innkjøp av DBS trehjulsykkel. Viser seg at den dessverre er for stor, han rekker ikke ned med føttene så han får tråkket rundt. Vi har lånt en SmartTrike-sykkel men denne har omtrent like stor avstand til pedalene + den "låsemekanismen" på forhjulet hopper ut hele tiden. Vi har også kjøretøy til å sku med bena men den er han ikke interessert i lengre.

Tips anyone? 🙏

Anonymkode: e2935...452

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt det du spør etter, men vi tok av setet på samme sykkel og lagde hull i en tennisball å satt på «pinnen» da rakk barnet frem til pedalene. Klagde utrolig nok ikke på sittekomforten.

Anonymkode: 568b2...534

AnonymBruker
Skrevet

Beste tipset jeg kan gi er å prøve i butikken. Eller måle barnet, og søke etter sykler og størrelse på barnet. 

Ingen av våre har brukt trehjulssykkel, de har begynt med sparkesykkel og balansesykkel da de bikket 2. 

Anonymkode: 610a3...ca6

AnonymBruker
Skrevet

Ta med i en butikk og prøv. Det er forskjell på størrelsen på dem.

(Det kommer sikkert til å komme en masse kommentarer her om hvor mye bedre balansesykler er. De er sikkert veldig pedagogisk riktig, men de færreste unger liker dem, tror jeg. Jeg har dårlig erfaring med dem selv og har ikke sett mer enn en unge som faktisk har brukt en.)

Anonymkode: ac62f...b01

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta med i en butikk og prøv. Det er forskjell på størrelsen på dem.

(Det kommer sikkert til å komme en masse kommentarer her om hvor mye bedre balansesykler er. De er sikkert veldig pedagogisk riktig, men de færreste unger liker dem, tror jeg. Jeg har dårlig erfaring med dem selv og har ikke sett mer enn en unge som faktisk har brukt en.)

Hæ? Jeg har tre unger som har brukt balansesykkel og foretrukket det. 
Trehjulssykler funker dårlig synes jeg. Det er mange som har lang avstand fra sete og pedaler. Jeg er en av de som vil anbefale balansesykkel. 

Anonymkode: ee714...163

AnonymBruker
Skrevet

100% balansesykkel! Min elsket sin fra 2-4 års alder, og hoppet rett over på pedalsykkel uten støttehjul fra 3.5 års alder.

3 hjulssykkelen ble knapt rørt

Anonymkode: 77143...ff6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

100% balansesykkel! Min elsket sin fra 2-4 års alder, og hoppet rett over på pedalsykkel uten støttehjul fra 3.5 års alder.

3 hjulssykkelen ble knapt rørt

Anonymkode: 77143...ff6

Absolutt annen erfaring her. Vi arvet en balansesykkel fra en annen familie som ikke hadde klart å få sitt barn til å bruke den, den ble stående i garasjen. Trehjulsykkelen ble derimot elsket fra første øyeblikk. Den er nå arvet av en nabofamilie som forgjeves hadde forsøkt å få sitt barn til å bruke balansesykkel. 

Det har gått helt greit å lære å sykle på vanlige sykkel likevel, man trenger ikke balansesykkel først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...