AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #1 Skrevet 28. april 2023 Hei, jeg skriver for øyeblikket bacheloroppgave hvor strukturen er IMRaD. Medode og resultatdel er jeg ferdig med, og nå gjenstår diskusjon og introduksjon. Introdelen har jeg holdt med med i noen uker, og det blir bare mer rot ut av det🤯 Jeg vet bare ikke hva som er lurt å ta med-og ikke. Variablene er emosjonell omsorgssvikt og selvfølelse. Tilknytning og generell fakta/info om variablene må jo med. Ellers vet jeg ikke. Det er lite statistikk og tidligere forskning (som jeg har tilgang på). I og med at dette er en form for svikt som er vanskelig å oppdage. Er det noen som har noen gode råd/tips her? mvh stressa student🤯 Anonymkode: 815de...584
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #2 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei, jeg skriver for øyeblikket bacheloroppgave hvor strukturen er IMRaD. Medode og resultatdel er jeg ferdig med, og nå gjenstår diskusjon og introduksjon. Introdelen har jeg holdt med med i noen uker, og det blir bare mer rot ut av det🤯 Jeg vet bare ikke hva som er lurt å ta med-og ikke. Variablene er emosjonell omsorgssvikt og selvfølelse. Tilknytning og generell fakta/info om variablene må jo med. Ellers vet jeg ikke. Det er lite statistikk og tidligere forskning (som jeg har tilgang på). I og med at dette er en form for svikt som er vanskelig å oppdage. Er det noen som har noen gode råd/tips her? mvh stressa student🤯 Anonymkode: 815de...584 Hva studerer du? Barnevern? Er det den teoretiske referanserammen du mener? Selve innledningen (og sammendrag )kan man jo skrive helt til slutt. Hva er problemstillingen? Anonymkode: 11b31...e41
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #3 Skrevet 28. april 2023 Ditt barn er et menneske og Englebarn og rakkerunger er to gode bøker som gir deg ett grunnlag for å diskutere temaet du har fra flere synspunkter. Jeg leser mye og kjenner ikke til noen klar sammenheng mellom selvfølelse og tilknytningsstil. Selvfølelse er tilbakevist som en faktor som påvirker mellommenneskelige og etablerte relasjoner. Kari Killen er pioneren med tilknytning i Norden, hun bør du unngå, da hun teoretisk og metodisk fremstår som svak. Anonymkode: 1155c...459
vivalacannes Skrevet 28. april 2023 #4 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva studerer du? Barnevern? Er det den teoretiske referanserammen du mener? Selve innledningen (og sammendrag )kan man jo skrive helt til slutt. Hva er problemstillingen? Anonymkode: 11b31...e41 Jeg studerer psykologi:) Ja, det er den jeg mener😊 Problemstillingen skal forsøke å gi et svar på sammenhengen mellom emosjonell omsorgssvikt (neglekt) og selvfølelse senere i livet. Samtlige artikler nevner Bowlby og tilknytning så det må jo være med. Jeg kan skrive den til slutt ja, men har liksom ikke løst hvordan jeg skal konstruere den. Og det henger veldig over meg mens jeg skriver diskusjon, som forøvrig skal være i lys av teori og empiri presentert i introduksjonsdelen. Har jo aldri gjort dette før, så føler meg litt lost😅
vivalacannes Skrevet 28. april 2023 #5 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ditt barn er et menneske og Englebarn og rakkerunger er to gode bøker som gir deg ett grunnlag for å diskutere temaet du har fra flere synspunkter. Jeg leser mye og kjenner ikke til noen klar sammenheng mellom selvfølelse og tilknytningsstil. Selvfølelse er tilbakevist som en faktor som påvirker mellommenneskelige og etablerte relasjoner. Kari Killen er pioneren med tilknytning i Norden, hun bør du unngå, da hun teoretisk og metodisk fremstår som svak. Anonymkode: 1155c...459 Hun har jeg sett refereringer til her og der:) Men har ikke hørt noe om henne utover dette. Takk for tips, skal unngå henne da:) Tanken bank er barn som vokser opp med foreldre som ikke viser varme eller kjærlighet ovenfor barna sine. De har det grunnleggende som rene klær, mat og tak over hodet. Men ikke særlig mye mer en det. De blir tatt vare på fysisk, men ikke emosjonelt/psykisk.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #6 Skrevet 28. april 2023 Skriv introduksjonen når du er ferdig med hele oppgaven er mitt tips. Da har du jobbet så godt med stoffet gjennom en lengre periode at introen blir lekende lett! Anonymkode: 7cafb...adb
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #7 Skrevet 29. april 2023 vivalacannes skrev (20 timer siden): Jeg studerer psykologi:) Ja, det er den jeg mener😊 Problemstillingen skal forsøke å gi et svar på sammenhengen mellom emosjonell omsorgssvikt (neglekt) og selvfølelse senere i livet. Samtlige artikler nevner Bowlby og tilknytning så det må jo være med. Jeg kan skrive den til slutt ja, men har liksom ikke løst hvordan jeg skal konstruere den. Og det henger veldig over meg mens jeg skriver diskusjon, som forøvrig skal være i lys av teori og empiri presentert i introduksjonsdelen. Har jo aldri gjort dette før, så føler meg litt lost😅 John Bowlby må nok med, ja. Han ga ut flere bøker. Jeg brukte 1969-utgaven i min bacheloroppgave. Ellers bør du søke etter kilder på engelsk. «Emotional neglect + consequences« Du vet jo ikke per nå om emosjonell neglekt fører til lav selvfølelse. Anonymkode: 11b31...e41
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå