AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #1 Skrevet 28. april 2023 Hei, Jeg har klart å pådratt meg gjeld, har et huslåne ifra husbanken på 2. Milioner har også en billån på 110. tusen. Har fått ordnet verge og vi har søkt refinansiering av gjeld ifra husbanken, som jeg da får av en betingelse og det er å selge bilen. Det skal jeg få ordnet og få solgt bilen, da jeg har låne på den. Men! Vergen min og saksbehandler ifra husbanken mener jeg ikke skal ha bil. Men det kan ikke de bestemte? Da jeg er alene mor og uføretrygdet for en grunn så er jeg avhengig av å ha bil. Jeg skal ikke ta opp nytt billån men jeg kan da sefølgelig kjøpe meg en brukt bil og registere det på meg. Jeg har jo rå til å ha bil uten lån. Blir det ikke feil av de å mene jeg ikke burde ha bil? Jeg bor ikke akkurat mitt I sentrum. Anonymkode: 5b538...f9c
isw Skrevet 28. april 2023 #2 Skrevet 28. april 2023 (endret) Problemet med å ha bil er ikke nødvendigvis finansieringen av den. Bil er noe av det dyreste man har. Forsikring/årsavgift, drivstoff, verkstedregninger hvis noe går galt, parkering, osv - dette kan utgjøre mange tusen kroner i måneden. Jeg tenker dette er noe dere finner ut av, men prøv å tenke gjennom hvilke behov du har og hvorvidt disse kan dekkes av annen transport eller eventuelt leie av bil ved behov? Det er lett å glemme hvor dyrt bil kan være. Hvis du må ha bil, kanskje du i alle fall kan kjøpe en hvor du ikke trenger full kaskoforsikring? Endret 28. april 2023 av isw 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #3 Skrevet 28. april 2023 Det er ikke feil av de å vurdere det, hvis de ser at behovet ikke veier opp for kostnaden. Og ja, de kan bestemme det. Anonymkode: 41a1d...fea
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #4 Skrevet 28. april 2023 Om det er en av forutsetningene for å få refinansiert, så kan de jo det. En bil er jo kun utgifter, du må jo betale for det den koster i forsikringer, drivstoff, osv. Anonymkode: 9c6b1...c3f
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #5 Skrevet 28. april 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Hei, Jeg har klart å pådratt meg gjeld, har et huslåne ifra husbanken på 2. Milioner har også en billån på 110. tusen. Har fått ordnet verge og vi har søkt refinansiering av gjeld ifra husbanken, som jeg da får av en betingelse og det er å selge bilen. Det skal jeg få ordnet og få solgt bilen, da jeg har låne på den. Men! Vergen min og saksbehandler ifra husbanken mener jeg ikke skal ha bil. Men det kan ikke de bestemte? Da jeg er alene mor og uføretrygdet for en grunn så er jeg avhengig av å ha bil. Jeg skal ikke ta opp nytt billån men jeg kan da sefølgelig kjøpe meg en brukt bil og registere det på meg. Jeg har jo rå til å ha bil uten lån. Blir det ikke feil av de å mene jeg ikke burde ha bil? Jeg bor ikke akkurat mitt I sentrum. Anonymkode: 5b538...f9c Hvis du skal ha noe fra noen andre, så er det vanlig at det blir stilt krav tilbake. Slik fungerer det bare. Og hva vergen kan bestemme spørs på hvilken avtale du har med vergen, hvorfor du har verge osv. Og husbanken kan bestemme som de ønsker. Du står helt fritt til å ikke akseptere tilbudet. Bil er dyrt, som andre her forklarer. Vurder en elsykkel? Anonymkode: 6d2bf...8a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå