AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #1 Skrevet 28. april 2023 Jeg og barnefar har ordning at jeg har henne mest. Han har kun annenhver helg. Denne helgen er hans, og 1. mai er jo en inneklemt fridag til helgen. Avtalen er annenhver helg og delt opp ferier om ikke annet er avtalt. Jeg og datteren skal i 99-årsdag mandag 1. mai, så sa derfor nei til at far kunne ha en dag ekstra. Da mener far at han har krav på alle inneklemte fridager og legger skylden på meg om at jeg skulle sagt fra før. Jeg følger altså opprinnelig plan da jeg ikke hørte noe annet før i går. Da var allerede planen lagt! Er jeg urimelig her? Anonymkode: c60f5...c4c
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #2 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg og barnefar har ordning at jeg har henne mest. Han har kun annenhver helg. Denne helgen er hans, og 1. mai er jo en inneklemt fridag til helgen. Avtalen er annenhver helg og delt opp ferier om ikke annet er avtalt. Jeg og datteren skal i 99-årsdag mandag 1. mai, så sa derfor nei til at far kunne ha en dag ekstra. Da mener far at han har krav på alle inneklemte fridager og legger skylden på meg om at jeg skulle sagt fra før. Jeg følger altså opprinnelig plan da jeg ikke hørte noe annet før i går. Da var allerede planen lagt! Er jeg urimelig her? Anonymkode: c60f5...c4c Når samarbeidet ikke fungerer: Ha en skriftlig avtale hvor dere i tillegg til vanlig samvær, også avtaler fridager, helligdager, jul, romjul, nyttår, påske, 17.mai, sommer, bursdager og alle andre dager som er relevante. Når ikke annet fungerer, så er det mest ryddig å gjøre det slik. Anonymkode: f7233...53c
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #3 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når samarbeidet ikke fungerer: Ha en skriftlig avtale hvor dere i tillegg til vanlig samvær, også avtaler fridager, helligdager, jul, romjul, nyttår, påske, 17.mai, sommer, bursdager og alle andre dager som er relevante. Når ikke annet fungerer, så er det mest ryddig å gjøre det slik. Anonymkode: f7233...53c Vi har avtaler på alt av ferier, høytider. Anonymkode: c60f5...c4c
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #4 Skrevet 28. april 2023 Hvor gammel er datteren din ? Kan ikke hun bestemme selv. Min datter har samvær med sin far 3 ganger i uken, de har et godt forhold til hverandre og er glad i hverandre hun er alltid glad og fornøyd etter å ha hvert hos sin far. Synes annenhver helg høres for lite ut. Synes du burde gi han en dag til hvis han ønsker det 😊 tenk på barnet beste. Anonymkode: 5eb46...088 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #5 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gammel er datteren din ? Kan ikke hun bestemme selv. Min datter har samvær med sin far 3 ganger i uken, de har et godt forhold til hverandre og er glad i hverandre hun er alltid glad og fornøyd etter å ha hvert hos sin far. Synes annenhver helg høres for lite ut. Synes du burde gi han en dag til hvis han ønsker det 😊 tenk på barnet beste. Anonymkode: 5eb46...088 Hun blir 2 og kan ikke bestemme selv. Hadde gitt han en dag ekstra hadde det ikke vært for bursdagen til tipp-oldemor. Da dette ikke har blitt spurt om tidligere/avtalt så falt denne på mandag 1. mai, etter ønske fra henne. Anonymkode: c60f5...c4c
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #6 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun blir 2 og kan ikke bestemme selv. Hadde gitt han en dag ekstra hadde det ikke vært for bursdagen til tipp-oldemor. Da dette ikke har blitt spurt om tidligere/avtalt så falt denne på mandag 1. mai, etter ønske fra henne. Anonymkode: c60f5...c4c Han hadde da ikke mulighet til å levere til 14.00 for at hun blir med i bursdagen tipp-oldemoren så kjært ønsket. Anonymkode: c60f5...c4c
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #7 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor gammel er datteren din ? Kan ikke hun bestemme selv. Min datter har samvær med sin far 3 ganger i uken, de har et godt forhold til hverandre og er glad i hverandre hun er alltid glad og fornøyd etter å ha hvert hos sin far. Synes annenhver helg høres for lite ut. Synes du burde gi han en dag til hvis han ønsker det 😊 tenk på barnet beste. Anonymkode: 5eb46...088 Helt enig her og det er jo TS også. Men når tippoldemor feirer 99 års dagen sin, bør far være fleksibel. Anonymkode: 1bea5...536
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #8 Skrevet 28. april 2023 Hva defineres som helg? Dette er jo en langhelg. Du sier at du hadde allerede planlagt dette, men du har ikke informert far om planene dine. Informasjonsflyt er viktig for å unngå misforståelser. Anonymkode: bcc89...d62 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #9 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva defineres som helg? Dette er jo en langhelg. Du sier at du hadde allerede planlagt dette, men du har ikke informert far om planene dine. Informasjonsflyt er viktig for å unngå misforståelser. Anonymkode: bcc89...d62 Trenger da ikke informere noe da han har fredag-søndag som står i papirene. Her er det far som burde spurt om en dag ekstra da dette ikke står i brevet fra advokat. Går ut i fra avtalen, når annet ikke er avtalt. Hans samvær er ikke mitt ansvar da far selv må ta dette på sin kappe. Anonymkode: c60f5...c4c
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #10 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trenger da ikke informere noe da han har fredag-søndag som står i papirene. Her er det far som burde spurt om en dag ekstra da dette ikke står i brevet fra advokat. Går ut i fra avtalen, når annet ikke er avtalt. Hans samvær er ikke mitt ansvar da far selv må ta dette på sin kappe. Anonymkode: c60f5...c4c Hørte ingenting fra far, og da går jeg ut i fra at samværet går som vanlig og normalt fredag-søndag. Anonymkode: c60f5...c4c
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #11 Skrevet 28. april 2023 Dere har begge rett og begge feil. Barnet er 2 år og allerede nå klarer dere ikke ha et velfungerende forhold mellom dere!? Anonymkode: 86283...de3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #12 Skrevet 28. april 2023 Hvis samarbeidet er såpass betent, bør dere sette dere ned med hjelp til å detaljplanlegge skikkelig. Og da mener jeg ALLE eventualiteter. Det innebærer også avtale om å informere hverandre om ønsker og planer som dukker opp. Da kan man kanskje senke skuldrene og få en bedre tone! Her er det tydelig at kommunikasjonen er svært dårlig, og det er direkte uheldig for barnet! Hva når hun blir litt eldre? Barn har øyne og ører, og etter hvert mange ønsker selv også! Det handler ikke om hvem som har rett, men om hva som er best for BARNET! Denne konkrete helgen ville jeg kanskje ha foreslått for far at hun er hos han til dere skal i selskapet, og så leverer han henne før det? Han ser henne såpass lite, at jeg forstår godt ønsket om å ha henne til mandag. En god indikasjon på hva som er fornuftig, er å tenke over hva du selv hadde ønsket i en slik situasjon. Hadde du ønsket langhelg 1.mai hvis du kun hadde barnet ditt annenhver helg? Anonymkode: 4daf8...848
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #13 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Trenger da ikke informere noe da han har fredag-søndag som står i papirene. Her er det far som burde spurt om en dag ekstra da dette ikke står i brevet fra advokat. Går ut i fra avtalen, når annet ikke er avtalt. Hans samvær er ikke mitt ansvar da far selv må ta dette på sin kappe. Anonymkode: c60f5...c4c Det er lett å tro at helgen varer til mandag i dette tilfellet siden mandag er en fridag. Så poenget mitt er bare at dere må kommunisere om planer. Gjelder begge veier. Anonymkode: bcc89...d62
solmåneogstjerner Skrevet 28. april 2023 #14 Skrevet 28. april 2023 (endret) Du har egentlig rett. Men kan du ikke tilby ham en dag til uka/neste helg eller noe ekstra rundt 17.mai helgen? For å være grei og 'smøre' samarbeidet litt. Jeg har slitt med vanskelig eks i flere år, men det har blitt bedre. Sikkert litt fordi det har gått mer tid, men sikkert også fordi jeg har 'gitt' litt mer. F eks skal jeg nå til helgen ha barna selv om jeg egentlig ikke skulle. Han skjønte og gikk med på at det var fint med en hytte/skitur med besteforeldre. Det hadde han ikke gått med på tidligere. Så lenge han ikke er gal eller mishandler, så tror jeg du kommer langt med samarbeid. Som jeg sa først: spør om dere kan gå i bursdag, og tilby ham noe istedet. F eks. en del av dagene i 17 mai helgen. Endret 28. april 2023 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #15 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 28.4.2023 den 9.33): Hvor gammel er datteren din ? Kan ikke hun bestemme selv. Min datter har samvær med sin far 3 ganger i uken, de har et godt forhold til hverandre og er glad i hverandre hun er alltid glad og fornøyd etter å ha hvert hos sin far. Synes annenhver helg høres for lite ut. Synes du burde gi han en dag til hvis han ønsker det 😊 tenk på barnet beste. Anonymkode: 5eb46...088 Noen ganger er det faktisk barnets beste å ikke være en dag ekstra. Ikke alle er like heldige med barnefar. Anonymkode: 23b4a...c4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå