Gå til innhold

Hei alle sammen. Jeg er en overlapper. Flere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok det er bare å innse. Jeg er en overlapper. Det er kanskje tabu, men nå har jeg ikke tenkt til skamme meg over det lenger. Hele mitt liv har jeg overlappet menn, og nå skjer det igjen. Problemet denne gangen er at vi har barn, og at ting da er litt mer komplisert. Jeg er i tvil om jeg bør undertrykke følelsene for den nye mannen, eller om jeg - som kjenner meg selv best - bør go with the flow og leve slik jeg har gjort det i førti år. Flere som meg?

Ps. Det er ikke slik at jeg over lapper med et par års mellomrom. Det siste forholdet mitt har vart i 12 år og barna begynner å bli store. 

Anonymkode: 95bbe...710

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du ER ingenting. Du kan ta valg i livet sånn som alle andre. 

Anonymkode: 60842...947

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Noe av det verste jeg hører er: slik er jeg, og sånn er det.

Det fornuftige er å jobbe med sine svake sider, hele tiden, for å forbedre seg som menneske. Noe annet ville være trist.

Anonymkode: c3bf9...d7e

• Liker 18
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Du er utro, det er det du er.

Anonymkode: f527f...4ee

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet

Virker som du prøver å finne på en unnskyldning for å være utro. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ok det er bare å innse. Jeg er en overlapper. Det er kanskje tabu, men nå har jeg ikke tenkt til skamme meg over det lenger. Hele mitt liv har jeg overlappet menn, og nå skjer det igjen. Problemet denne gangen er at vi har barn, og at ting da er litt mer komplisert. Jeg er i tvil om jeg bør undertrykke følelsene for den nye mannen, eller om jeg - som kjenner meg selv best - bør go with the flow og leve slik jeg har gjort det i førti år. Flere som meg?

Ps. Det er ikke slik at jeg over lapper med et par års mellomrom. Det siste forholdet mitt har vart i 12 år og barna begynner å bli store. 

Nøyaktig som meg.

Men, etter jeg fylte førti, møtte jeg drømmemannen. Og bestemte meg for å ta et valg, aldri flørte med andre, eller utsette meg for mennesker som kunne gjøre at jeg fikk følelser. Og når jeg ikke flørter, krysser jeg heller ingen grenser.

13 år som trofast har jeg bak meg og det har aldri skjedd tidligere i mitt liv. Jeg har også lange forhold med overlappinger i bagasjen. 

Anonymkode: 9db07...cf1

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nøyaktig som meg.

Men, etter jeg fylte førti, møtte jeg drømmemannen. Og bestemte meg for å ta et valg, aldri flørte med andre, eller utsette meg for mennesker som kunne gjøre at jeg fikk følelser. Og når jeg ikke flørter, krysser jeg heller ingen grenser.

13 år som trofast har jeg bak meg og det har aldri skjedd tidligere i mitt liv. Jeg har også lange forhold med overlappinger i bagasjen. 

Anonymkode: 9db07...cf1

Interessant! Valgte du å gå fra han du hadde felles barn med og rett til en annen? Ts

Skrevet

Du er 40 år eller mer og har to typer samtidig? Og det er noe du alltid har drevet med? 

Hvorfor det? Har du manglet en pappa i livet og er fryktelig redd for å være uten en mann ved din side? 

• Liker 5
Skrevet

For en dårlig rettferdiggjøring av ens svakheter TS, du er ikke en "overlapper" du er en egoist. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Oioi, ser folk misforstår meg radikalt! For å oppklare: jeg gjør ikke noe med den andre typen enda. Ingenting fysisk, ingenting psykisk. Men jeg har oppdaget han, og han har oppdaget meg. Det er noe i luften mellom oss, noe som kan utvikles hvis vi lar det skje. Jeg er over førti og jeg kjenner meg selv og verden såpass.

Hensikten med hi var ikke å legge hodet på hoggestabben, selv om jeg ser nå at folk her ikke takker nei til det. Hensikten var å høre om det var flere som meg, flere som har innsett at de er tilbøyelige til å overlappe hvis de ikke holder seg selv skikkelig i nakken. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oioi, ser folk misforstår meg radikalt! For å oppklare: jeg gjør ikke noe med den andre typen enda. Ingenting fysisk, ingenting psykisk. Men jeg har oppdaget han, og han har oppdaget meg. Det er noe i luften mellom oss, noe som kan utvikles hvis vi lar det skje. Jeg er over førti og jeg kjenner meg selv og verden såpass.

Hensikten med hi var ikke å legge hodet på hoggestabben, selv om jeg ser nå at folk her ikke takker nei til det. Hensikten var å høre om det var flere som meg, flere som har innsett at de er tilbøyelige til å overlappe hvis de ikke holder seg selv skikkelig i nakken. Ts

Trenger du et søsterfellesskap av overlappere? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er nok du som misforstår, for saken stiller seg ikke særlig annerledes etter «oppklaringen» din. 

Anonymkode: 1948b...267

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du er utro, ikke en «overlapper» 

Om det så bare er emosjonelt

Anonymkode: e7df4...c9e

• Liker 4
Skrevet (endret)

Så utrolig mange moralistiske dommere som det var her da?

Tenker at det er naturlig for alle å bli betatt av andre i et forhold, særlig om forholdet halter eller nærmer seg slutten.
Noen fornekter det, og andre er ærlige mot seg selv og anerkjenner disse følelsene. Ts er av sistnevnte.

Det store spørsmålet er hvordan man velger å forvalte disse følelsene. Man kan ignorere dem, og konsentrere seg om det forholdet man er i - enten det er for å få det bra der, eller for å få til en god avslutning. Man kan også agere på den følelsen, innlede en romanse, og rote det skikkelig til for seg og det forholdet man er/var i.

Å kalle det utroskap at en kjenner noen sommerfugler er bare tull.
Ingen av oss styrer hva vi føler, men vi har alt ansvar for hvordan vi handler.

Endret av Andro
  • Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun har vel sett på tiktok, og gitt seg selv en "diagnose" som rettferdiggjør en karaktersvakhet. 

Anonymkode: ec304...146

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

og dette er ikke egoisme fordi?? (eller en form for emosjonell utroskap for den del..) 

"Ligger noe i luften" - er kanskje det dummeste jeg har lest når man bruker det som forsvar.. 

Endret av Carrot
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men når man er voksen så håndterer man sånt på en annen måte enn det du har gjort hittil. Man fortsetter ikke å hoppe inn og ut av forhold basert på noen sommerfugler i magen. Nettopp fordi man VET at det går over.

Man kan kose seg litt med tiltrekningen, kanskje pynte seg litt ekstra før man går på jobben, men man agerer ikke på det noe utover det. Fordi man VET at det går over.

Det å ha en god og stabil hverdag med barna og  en mann man er glad i og respekterer er mer sjelden vare enn litt betatthet. Sånt vet voksne.

Anonymkode: 86b8e...b5c

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er de færreste som er slik.  For folk flest med mann og barn gjør seg ikke åpne for noe slikt. Det viktigste for den er hus, jobb og familie.

De færreste ville ha hatt tid til å bli kjent med alle de mennene som du tydeligvis har blitt godt kjent med og langt mindre ha satt det øverst på din prioriteringslisten. 

Anonymkode: 5651c...0f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Solanum tuberosum skrev (1 time siden):

Du er 40 år eller mer og har to typer samtidig? Og det er noe du alltid har drevet med? 

Hvorfor det? Har du manglet en pappa i livet og er fryktelig redd for å være uten en mann ved din side? 

Jeg har også vært overlapper tidligere og det du sier stemmer på en prikk. Vokste opp med en ustabil far som ikke var tilstede. Har alltid følt at jeg trengte en mann for å ha det bra men har alltid vært livredd for at mennene jeg har hatt skal forsvinne og derfor har jeg helgardert meg. Har jobbet med meg selv og har må vært singel et år før jeg startet nytt forhold 😊

Anonymkode: 0a63e...2d7

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har også vært overlapper tidligere og det du sier stemmer på en prikk. Vokste opp med en ustabil far som ikke var tilstede. Har alltid følt at jeg trengte en mann for å ha det bra men har alltid vært livredd for at mennene jeg har hatt skal forsvinne og derfor har jeg helgardert meg. Har jobbet med meg selv og har må vært singel et år før jeg startet nytt forhold 😊

Anonymkode: 0a63e...2d7

Det pleier å være slik. Og det er leit at det ble slik for deg. 

Er det slik at du ender med menn du egentlig ikke vil ha, for du tar han som stiller seg villig? Da blir det jo til at en ofte bytter mann. 

Jeg håper at du en dag får leget dine sår. 

Jeg velger å ha sympati med deg. For det er ikke din feil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...