Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et budsjett på ca 15-16 millioner og ser etter hus i området Fjellhamar. Noen som har erfaring med oppveksten derfra? Er det andre områder i Romerriket man heller bør se på i den prisklassen vi opererer i? Lillestrøm blir dessverre for langt ut.

Vi har ellers barn på skolealder, så nivå og miljø på skolen vil ha en signifikant betydning. 

Anonymkode: 0d15f...e60

AnonymBruker
Skrevet

Du skal virkelig ikke flytte til romerriket, men til Romerike! Hahaha, lurt å kunne forskjell på det! 

Ellers - når du sier «langt ut» antar jeg du mener langt vekk fra Oslo. Verdt å merke seg da at toget Oslo-Fjellhamar går sjeldnere og tar lengre tid enn toget Oslo-Lillestrøm. 

Anonymkode: 6a013...00c

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skal virkelig ikke flytte til romerriket, men til Romerike! Hahaha, lurt å kunne forskjell på det! 

Ellers - når du sier «langt ut» antar jeg du mener langt vekk fra Oslo. Verdt å merke seg da at toget Oslo-Fjellhamar går sjeldnere og tar lengre tid enn toget Oslo-Lillestrøm. 

Hehe, det stemmer. Autokorrektur som kicket inn her ;)

Ja, fra Oslo. Kommer dog til å kjøre bil for det meste. Toget går vel ellers hver 15min eller noe fra Fjellhamar? Syns det er hyppig nok, men ja den bruker lenger tid inn til Oslo enn ekspress/direkte toget fra Lillestrøm. 

Hadde du ellers noen innspill til selve forespørselen min også? :)

AnonymBruker
Skrevet

Fjellhamar er koselig, men Rasta er best!

Har du kikket på rekkehuset som DnB selger på Fjellhamar? Kjempestort og veldig fin pris.

Anonymkode: 88305...8c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Fjellhamar er koselig, men Rasta er best!

Har du kikket på rekkehuset som DnB selger på Fjellhamar? Kjempestort og veldig fin pris.

Anonymkode: 88305...8c3

Takk for innspill! Tror nok enebolig er veien å gå for oss, men send gjerne over linken!

AnonymBruker
Skrevet

Stortrives på Fjellhamar. Helt ny, flott barneskole med super rektor. Ny svømme-/idretthall rett ved. Det samme med stor ny padelhall. Fotball og håndball også like ved skolen.
Nært turløyper. Kjekke naboer.

Og perfekt for pendling til Oslo.

Anonymkode: eb3e9...8bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Stortrives på Fjellhamar. Helt ny, flott barneskole med super rektor. Ny svømme-/idretthall rett ved. Det samme med stor ny padelhall. Fotball og håndball også like ved skolen.
Nært turløyper. Kjekke naboer.

Og perfekt for pendling til Oslo.

Anonymkode: eb3e9...8bf

Godt å høre - takk for innspill!

Hvordan oppfattes den individuelle oppfølgingen på en så stor skole? Er det en reduksjon i kvalitet eller klarer lærerne å følge/fange opp elever? Noe kjennskap til dette?

Leser ellers at den Padelhallen er kun midlertidig i 5år fra de flyttet inn, og at det deretter skal bli leiligheter. Vet du (eller noen andre her inne) om det skal bli forretninger/næring på gateplan også med hyggelige gågater? Eller vil det kun være næringer på torget?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp på Fjellhamar og kunne ikke hatt det bedre. Trygt og fint nærmiljø. Opplevde ingen ulemper med stor skole. 

Anonymkode: 84bbf...364

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har vokst opp på Fjellhamar og kunne ikke hatt det bedre. Trygt og fint nærmiljø. Opplevde ingen ulemper med stor skole. 

Anonymkode: 84bbf...364

Godt å høre! Takk for at du deler :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hehe, det stemmer. Autokorrektur som kicket inn her ;)

Ja, fra Oslo. Kommer dog til å kjøre bil for det meste. Toget går vel ellers hver 15min eller noe fra Fjellhamar? Syns det er hyppig nok, men ja den bruker lenger tid inn til Oslo enn ekspress/direkte toget fra Lillestrøm. 

Hadde du ellers noen innspill til selve forespørselen min også? :)

Er ikke så godt kjent der, men det er fint oppover i lia mot Skjetten.

Var mest for å påpeke det med toget. Lokaltoget som stopper der går hver halvtime.

Gjest Tøffenbøffen
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 28.4.2023 den 4.26):

Endret av Tøffenbøffen
AnonymBruker
Skrevet

Ang butikker, så tror jeg ikke det er sannsynlig at det bygges ut noe særlig. Strømmen storsenter er for nært og sluker all handel. Pga kommunikasjonen har jo «alle» bil også, og svipper til storsenteret på fem minutter, så det er nok mest matbutikkene som klarer seg i nærheten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er ikke så godt kjent der, men det er fint oppover i lia mot Skjetten.

Var mest for å påpeke det med toget. Lokaltoget som stopper der går hver halvtime.

Takk for innspill! 

I følge Ruter går L1 toget hver 15min fra Fjellhamar til Nationaltheatret. Har du info som sier noe annet? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ang butikker, så tror jeg ikke det er sannsynlig at det bygges ut noe særlig. Strømmen storsenter er for nært og sluker all handel. Pga kommunikasjonen har jo «alle» bil også, og svipper til storsenteret på fem minutter, så det er nok mest matbutikkene som klarer seg i nærheten.

Mm.. Ser og følger resonnementet, men det har vel alt blitt bestemt hva som skal skje på Paddeleiendommen og områdene rundt? Så her lurer jeg på om det er noen som vet (basert på fakta) om det vil komme flere næringer?

AnonymBruker
Skrevet
Tøffenbøffen skrev (18 minutter siden):

Ikke bare det. Fjellhamar ligger et stykke fra RV 159, det er ikke mange minutter i forskjell om du kjører inn til Lillestrøm. 

Mulig, men kort vei til motorveien - godt nok for oss:)

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Takk for innspill! 

I følge Ruter går L1 toget hver 15min fra Fjellhamar til Nationaltheatret. Har du info som sier noe annet? 

Det er avgang hvert 15. min. Vi kan ta toget fra Lørenskog stasjon og det er samme linja. 

Husk at reisetiden med toget er ganske lang da. Noen av togene fra Lillestrøm går gjennom tunnelen og man kommer raskere frem, selv om man bor lenger unna. «Reisetid med trikk fra Kjelsås til Oslo S tar lenger tid enn toget fra Eidsvoll.»

Reisetid er viktigere enn reiseavstand. 
Vi tar buss fra Lørenskog sentrum, det er flere ruter og de går hele tiden. 17 min til Helsfyr. Genialt for oss. 

Anonymkode: c4ef9...09e

• Nyttig 2
Gjest Tøffenbøffen
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 28.4.2023 den 8.17):

Mulig, men kort vei til motorveien - godt nok for oss:)

Endret av Tøffenbøffen
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Takk for innspill! 

Det går hvert 15-30 min, litt etter tid på døgn og sesong. 
Og det bruker litt over dobbelt så lang tid som toget fra Lillestrøm til Oslo, som går hvert tiende minutt. 
Etter å ha bodd i Lillestrøm en del år, så må jeg si det MYE oftere er arbeid på L1 linjen, med buss for tog, enn det er på hurtigtogene. 

Kjøretid med bil fra Lillestrøm stasjon til National tar ca 2 minutter lengre, enn fra Fjellhamar stasjon. 

Jeg hadde helt klart valgt Lillestrøm før Fjellhamar. 
Nå er jo både Fjellhamar og Lillestrøm stort da, men generelt så er det gangavstand til det meste i Lillestrøm, mens på Fjellhamar er man mer avhengig av bil. 
Spesielt med barn ville jeg ha satt pris på om de kunne gå til aktiviteter, slik at man slapp være sjåfør hele tiden. 

Anonymkode: a003f...b0d

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Lørenskog er fint og veien inn til Oslo føles ikke lang, bruker omtrent like lang tid til Oslo sentrum fra Lørenskog som jeg gjorde da jeg bodde på Grorud.

Har dere vurdert Kurland? Det går riktignok ikke tog derfra, men ekspressbuss inn til Oslo hvert 10 minutt store deler av døgnet. Skolen er mindre enn Fjellhamar skole og har stabilt lærermiljø. Og man sogner Hammer skole som er en mye bedre ungdomsskole hvis man bor på Kurland. Barneskolen på Fjellhamar er veldig god, men Fjellsrud ungdomsskole har endel problemer.

Når det gjelder oppvekstmiljø generellt så vil jeg si at Lørenskog kan tilby det meste av fritidsaktiviteter enten barna liker idrett, dans, musikk, kunst eller teater. Det er også bra mulighet for å sykle de aller fleste steder, med unntak av hvis man bor øverst på Fjellhamar, der er det både bratt og trange veier uten fortau.

Anonymkode: 90868...2f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...