AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #21 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er kanskje en veldig følsom empat? Anonymkode: b4e18...196 Spydighet, nedsettende kommentarer og dårlig behandling er ikke min feil, empat er jeg, men forventer bare vanlig behandling som alle andre. Anonymkode: 64f45...1b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #22 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 28.4.2023 den 5.10): Jeg tror det er slik at om en person først har blitt mobbet skjer det igjen og igjen. Min mann ble mobbet som barn og han er enda preget. Han bli behandlet dårlig hvor enn han er. Men jeg ser hvorfor. Hele kroppsspråket hans viser at han får det vondt. Han trekker seg sammen som om han er redd for å bli slått og han tar i mot dårlig oppførsel uten å stå opp for seg. Og mobbere velger alltid de svakeste. Igjen og igjen. Har du også blitt brutt ned over tid? For det er ikke deg det er noe galt med. Det må du ALDRI tro. Mennesker er slik. Usikre individer vil alltid finne noen å hakke på for å føle seg bedre. Og de feige står bare å ser på. Kanskje du skulle ha funnet en aktivitet som gir deg selvtilliten tilbake og som gjør deg litt tøff? Mobbere går ikke etter de som er tøffe og sterke. Det tørr de ikke. Anonymkode: 8bacd...133 Dette med kroppsspråket har jeg aldri tenkt på. Ble mobbet i oppveksten, og igjen i arbeidslivet, og har hele tiden tenkt at det er meg det er noe galt med. Har holdt ut i arbeidslivet i over 30 år, men nå går det mot ufør, nå orker jeg rett og slett ikke å måtte forholde meg til andre i et arbeidsforhold lenger. Jeg orker ikke lenger å utsette meg for mobbing og nedverging lenger. Heldigvis så har jeg lege og Nav veileder med meg der. Anonymkode: 95f0f...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #23 Del Skrevet 1. mai 2023 Men kan det være at det ikke alltid handler om mobbing, men at du tolker det slik? Og at det rett å slett handler en del om misforståelser begge veier? Anonymkode: 71c92...930 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 1. mai 2023 #24 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 28.4.2023 den 2.09): Et gjentagende problem er at jeg alltid har blitt mobbet og fryst når jeg har vært i arbeidslivet. Har bare jobbet som ekstravakt på forskjellige sykehjem, så har aldri hatt fast stilling. Har vært sykmeldt og på AAP innimellom før jeg har jobbet igjen. Min siste jobb var på et sykehjem hvor de fleste kollegaene var hyggelige, så jeg tenkte at jeg kanskje hadde kommet til et bra sted. En dag jeg hadde skiftet og gikk ut av bygget møtte jeg to av ekstravaktene. De stod og ventet på noen. Jeg sa hei og stoppet forsiktig opp, men fortet meg å gå for jeg møtte en kald vegg. En annen gang jeg skulle hjem fra jobb så jeg en annen ekstravakt sitte utenfor og jeg gikk forbi og sa hei, og hun sa med en gang veldig avvisende "jeg har pause" og jeg bare "beklager" og fortet meg å gå. Husker alle ekstravaktene ofte fant på noe sammen og jeg skulle ikke vite noe. Likevel var det noen som skulle si det så jeg hørte det, bare for å være slemme mot meg. De andre sa bare hysj. Jeg vet om flere tilfeller de fant på noe og jeg ikke var invitert. En ung jente på 18 år som begynte i praksis der da hun tok helsefag på vgs begynte å fortelle meg at mange baksnakket meg og pratet stygt om meg. Jeg begynte å bli dårlig psykisk. Jeg ble til slutt sykmeldt og kom etterhvert på AAP. Nå skal jeg kanskje uføretrygdes, selv om jeg helst vil studere noe kreativt og finne en jobb der jeg kan trives. Møte andre fine mennesker som jeg passer med. Blir jeg mobbet fordi jeg hele tiden er på feil plass? Anonymkode: b4e18...196 Det er absolutt inhen unnskyldning, men kan det være noe med din væremåte som irriterer kolleger? Ble mobbet en del selv som ungdom og det frarøvet meg en del sosial trening. Har brukt en del år på å lære meg å fungere godt sosialt, rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå