Gå til innhold

Sønnen prøver å få arv fra meg allerede nå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i stor nedbetalt enebolig.

Utflyttet sønn slenger med dør, skriker og ber meg selge huset og gi han forskudd.  Han ser to- roms leiligheter til meg.

Han vil visst investere i egen business han vil starte.

Jeg fikk nok og skrek at jeg ikke aksepterer slik oppførsel.  Nå har jeg ikke hørt fra han på snart 3 uker, eller fått møte barnebarn.

Jeg tenker om det er verdt at jeg prioriterer mitt ønske her?  Vil ting bedre hvis jeg gir opp?

Anonymkode: 717a7...7c6

• Hjerte 13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei du skal selfølgelig ikke selge huset for at han vil ha forskudd på arv!!! Makan til frekk fyr!!! Ikke kontakt han før han kontakter deg og sier unnskyld om det så tar år før han blir moden nok til å forstå hvor uhørt frekt sagt og gjort det var 

Anonymkode: 30f44...985

• Liker 23
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Gir du opp, kommer det bare nye ting denne bortskjemte drittungen har lyst på, og truer med at du må skaffe han. 

Anonymkode: 12ca1...978

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva faen? Nei, her ville jeg ikke gitt etter. Det går ikke an å oppføre seg sånn. 

Anonymkode: 05560...030

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Du skal selvsagt ikke gi opp. Du eier huset og bestemmer helt alene. Jeg hadde bedt han holde kjeft og om han ikke gir seg ville jeg skrevet testamente hvor all formue over 1.5 mill formue går til « foreningen for skadeskutte meitemark»  Deretter vist han testamentet. Du kan jo selge og bruke penger på å leie, samt mange dyre og fine ferier. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Oj, han der har ikke hodet helt på rett plass… mener han virkelig at du skal selge hjemmet ditt for at han skal få penger? Har han alltid oppført seg sånn eller kan det ligge noe mer bak det som han ikke forteller deg? Kan han skylde noe penger, eller har rotet seg bort i noe som han ikke kommer seg ut av?👀

Endret av Hønemor91
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Utflyttet sønn slenger med dør, skriker og ber meg selge huset og gi han forskudd.  Han ser to- roms leiligheter til meg.

Jeg fikk nok og skrek at jeg ikke aksepterer slik oppførsel.  Nå har jeg ikke hørt fra han på snart 3 uker, eller fått møte barnebarn.

Jeg tenker om det er verdt at jeg prioriterer mitt ønske her?  Vil ting bedre hvis jeg gir opp?

Wow! For en frekk unge du har? Helt i orden at du skrek tilbake. Slik oppførsel er ikke akseptabel.

Fortsetter han med slik holdning fremover så er det bare å kutte kontakten helt. Det virker jo ut som om han er mere opptatt av pengene dine slik at han kan starte business, kjøpe seg hus osv. enn at du skal ha det godt?

Vi har pratet bittelitt om det her med besteforeldrene våre om hva som skal gjøres og sånt og ved fremtidsavtale og sånt slik at det bør være i orden dersom uhellet skulle oppstå og ikke klarer å ta vare på seg selv lengre, men så lenge man er ung og sprek så er det ingen grunn til å snakke om det og ihvertfall ikke på den måten han gjør det på?

Endret av Intervence
  • Liker 5
Skrevet
Eva-Lena skrev (1 minutt siden):

Du skal selvsagt ikke gi opp. Du eier huset og bestemmer helt alene. Jeg hadde bedt han holde kjeft og om han ikke gir seg ville jeg skrevet testamente hvor all formue over 1.5 mill formue går til « foreningen for skadeskutte meitemark»  Deretter vist han testamentet. Du kan jo selge og bruke penger på å leie, samt mange dyre og fine ferier. 

Jeg kjenner faktisk til en i 80-årene som solgte huset og nå tilbringer dagene på et luksuriøst hjem for eldre. Pengene minker lynraskt til stor irritasjon for de potensielle arvingene. Hvilket jeg vil anta også var hensikten :ler: 

• Liker 33
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
Leo skrev (2 minutter siden):

Jeg kjenner faktisk til en i 80-årene som solgte huset og nå tilbringer dagene på et luksuriøst hjem for eldre. Pengene minker lynraskt til stor irritasjon for de potensielle arvingene. Hvilket jeg vil anta også var hensikten :ler: 

Det burde ts også gjøre, særlig om sønnen ikke tar seg sammen og begynner å oppføre seg etterhvert..

Anonymkode: 12ca1...978

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Oi, dette høres virkelig ikke greit ut TS, pleier han å oppføre seg sånn?

Aner ikke hvordan du kan fikse dette godt nok til å få treffe barnebarna igjen -  men vær veldig klar over at han bruker barnebarna dine, hans egne barn, som pressmiddel ovenfor deg .

Og du kan ikke la deg presse til å selge hus og hjem for at han skal satse på forretninger.

Har han ikke økonomisk sans nok til å selv stable på beina nok midler til å starte firma, så er det prosjektet dødfødt i utgangspunktet.

Det finnes investorer, offentlige støtteordninger, fond og andre ordninger en kan benytte seg av i en oppstartfase. Klarer han ikke orientere seg i dette landskapet, men heller velger å true mora si, så har han ingenting i forretningslivet å gjøre. De pengene kan du like gjerne slenge ut av vinduet eller sette fyr på.

Om du velger å flytte til noe mindre, så skal det være fordi du selv ønsker det.

Anonymkode: ab372...926

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Leo skrev (13 minutter siden):

Helt glimrende 😂

• Liker 1
Skrevet

Hva med å kommunisere? Det finnes gode måter å snakke sammen på som man gjerne lærer hjemmefra..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvem er det som ber om forskudd på arv? Det er jo frekt. Jeg kunne aldri spurt mine foreldre om det. Det er jo noe de velger å gi om de vil. Nei, han får tjene pengene sine selv som oss andre. 

Anonymkode: 0bc0b...2d0

• Liker 2
Skrevet (endret)

Alder? 

Er han enebarn? Reknar egentlig med det, sidan han er så idiotisk🤪

Dersom han hadde hatt krisebehov for pengar til å kjøpe bolig, hadde eg kunne oppdrive eit snev av forståelse. Men du må ikkje finne på å gje han noko no, dersom det er for å investere i ein eller annen ny business-ide som kan gå skeis og gjere at alt forsvinn. 

Stå på ditt. 

Endret av Fjaselina
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Frekk jævel av en unge. Ikke selg og gi etter fordi han kommer uansett til å kjøre firmaet på ræva.

Jeg var i samme situasjon som med min mor som ville selge huset. Min søster ville plassere henne i en liten leilighet og få forskudd, jeg så på en av de store fine leilighetene på en av byens beste adresser. Det ble krangel med søster, og hun snakket ikke med mor eller meg på fire år. Mor plasserte vi til slutt i en stor leilighet til nesten husets verdi, og i tillegg fikk hun noen millioner på bok til forbruk. Hun levde lykkelig i den leiligheten. 

Anonymkode: 0211e...ce6

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har han alltid fått viljen sin? 

Anonymkode: e126d...3ca

• Liker 1
Skrevet

Du nevner bare deg selv og ham, er det en far inne i bildet her? Sitter du i uskiftet bo? Har far nylig gått bort? Eller har far lovt ut penger på noe tidspunkt?

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt og bedt om unnskyldning for at jeg skrek tilbake, forklart at jeg ikke kom til å selge huset før jeg selv en dag følte det var på tide å få en mer lettstelt bolig. Og at jeg i hvertfall ikke kom til å flytte bare for å kunne gi forskudd på arv.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde sønnen min krevd at jeg selger huset, så ville jeg ha skrevet et testament hvor han bare får minstearv, mens resten av arven går til andre barn/venner/foreninger 😊

Anonymkode: f41df...1aa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Husk at arv også er arv man selv har mottatt da. Det bør man videreføre neste generasjon, ikke bruke opp. 

Anonymkode: 69ad5...c32

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...