Majer Skrevet 27. april 2023 #1 Skrevet 27. april 2023 (endret) Plutselig kunne selskaper ha frislipp på elektriske sparkesykkel, noe som førte til masse belastning i helsevesenet og flere uføre. Så har vi private helsetjenester som ikke ansetter faglærte fordi de er dyrere i drift. Et annet eksempel er frislipp av drosjer nå https://www.aftenposten.no/oslo/i/RGlror/beboere-faar-ikke-sove-trikken-staar-i-stampe-hva-er-det-som-skjer-om-natten-paa-frogner Skal man ha en ordentlig debatt om hva som fungerer best av private og offentlige aktører må man sørge for at reglene man har er solide. Endret 27. april 2023 av Majer 3
ludden Skrevet 27. april 2023 #2 Skrevet 27. april 2023 Majer skrev (4 minutter siden): Plutselig kunne selskaper ha frislipp på elektriske sparkesykkel, noe som førte til masse belastning i helsevesenet og flere uføre. Så har vi private helsetjenester som ikke ansetter faglærte fordi de er dyrere i drift. Et annet eksempel er frislipp av drosjer nå https://www.aftenposten.no/oslo/i/RGlror/beboere-faar-ikke-sove-trikken-staar-i-stampe-hva-er-det-som-skjer-om-natten-paa-frogner Skal man ha en ordentlig debatt om hva som fungerer best av private og offentlige aktører må man sørge for at reglene man har er solide. Typisk sosialistprat fra en som ikke egentlig har greie på dette.......vis meg en ting som beviser at private ansetter ufaglærte helsearbeidere for å spare penger, det klarer du ikke. For det første så er faglærte veldig vanskelig å få tak i da de er for få, for det andre så er det krav til antall faglærte i private helseforetak.....ingen private tør å drive ulovlig da det blir holdt mer i ørene enn de offentlige helseforetakene. I det private er det også høyere lønninger stort sett. 2
frogger Skrevet 27. april 2023 #3 Skrevet 27. april 2023 35 minutter siden, Majer said: Plutselig kunne selskaper ha frislipp på elektriske sparkesykkel, noe som førte til masse belastning i helsevesenet og flere uføre. Så har vi private helsetjenester som ikke ansetter faglærte fordi de er dyrere i drift. Et annet eksempel er frislipp av drosjer nå https://www.aftenposten.no/oslo/i/RGlror/beboere-faar-ikke-sove-trikken-staar-i-stampe-hva-er-det-som-skjer-om-natten-paa-frogner Skal man ha en ordentlig debatt om hva som fungerer best av private og offentlige aktører må man sørge for at reglene man har er solide. Elsparkesykler og Taxi har ikke noe med privatisering å gjøre 1
Majer Skrevet 27. april 2023 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2023 (endret) ludden skrev (56 minutter siden): Typisk sosialistprat fra en som ikke egentlig har greie på dette.......vis meg en ting som beviser at private ansetter ufaglærte helsearbeidere for å spare penger, det klarer du ikke. For det første så er faglærte veldig vanskelig å få tak i da de er for få, for det andre så er det krav til antall faglærte i private helseforetak.....ingen private tør å drive ulovlig da det blir holdt mer i ørene enn de offentlige helseforetakene. I det private er det også høyere lønninger stort sett. Kan du dokumentere hvilke krav som stilles? Du som tydeligvis har greie på det... Hvilke regler har de eksempelvis på en privat øyeklinikk? Jeg har jobbet både offentlig og privat og har venner og tidligere kollegaer som gjør og har gjort det samme. Endret 27. april 2023 av Majer 1
Hippogriff Skrevet 28. april 2023 #5 Skrevet 28. april 2023 Skjønte ikke helt dette. Mener du det offentlige bør drifte elsparkesykler og overta taxi-kjøringen? 1
MyMichelle Skrevet 29. april 2023 #6 Skrevet 29. april 2023 Fordi tankegangen «billigst er best» når det gjelder å kjøpe tjenester, gjerne går foran regler. Slik får passasjerer bedritne regionalbusser (som bussjåførene også klager på), og rustne «nye» ferger, når fylket bytter til billigere leverandører av slike transporttjenester.
000VF000 Skrevet 29. april 2023 #7 Skrevet 29. april 2023 On 4/27/2023 at 11:43 PM, Majer said: Plutselig kunne selskaper ha frislipp på elektriske sparkesykkel, noe som førte til masse belastning i helsevesenet og flere uføre. Så har vi private helsetjenester som ikke ansetter faglærte fordi de er dyrere i drift. Et annet eksempel er frislipp av drosjer nå https://www.aftenposten.no/oslo/i/RGlror/beboere-faar-ikke-sove-trikken-staar-i-stampe-hva-er-det-som-skjer-om-natten-paa-frogner Skal man ha en ordentlig debatt om hva som fungerer best av private og offentlige aktører må man sørge for at reglene man har er solide. Fordi man har i flere tiår repetert løgnen om at alt privat er automatisk mer effektivt og bra, så folk har begynt å tro på det. 1
000VF000 Skrevet 29. april 2023 #8 Skrevet 29. april 2023 On 4/28/2023 at 12:20 AM, frogger said: Elsparkesykler og Taxi har ikke noe med privatisering å gjøre TS mener markedskrefter, som forøvrig er innenfor tema. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå