Gå til innhold

Hva er normalt å høre fra naboer i nybygg? At folk prater, at naboen bruker do o.l?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har flyttet inn i en leilighet som var bygd for ca. 2-3 år siden. Det er mye mindre lytt enn tidligere plasser jeg har bodd, men jeg synes det var litt merkelig at man fremdeles kan høre naboer så tydelig. Hva er normalt, hvordan er det hos deg?

Enkelte ganger kan jeg høre dem prate men ikke nok til å tyde hva de egentlig sier, at hundene bjeffer, og jeg hører alt de mister på gulvet ganske så tydelig i betongen. Noen ganger virker det som om jeg kan høre at dem går (nesten tramper) også? Noe av det merkeligste er at jeg kan høre på soverommet at det renner i vann/kloakkrørene, altså når de trekker ned i do eller dusjer. Det kan vekke meg opp om natta, men kanskje det bare er fordi jeg ikke er vant med å sove her enda.

Jeg er litt usikker på om det er sett på som normalt eller ikke? Jeg trodde nybygg betydde nesten helt tett, men kanskje dette egentlig er helt normalt? Det høres jo selvfølgelig hvis det er full fest hos naboene, men de har ikke hatt noe fest så langt så det er nå bra.

Anonymkode: a16a2...e85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at de gamle murblokkene fra 60tallet er mest lydtette. Hører bassen hvis noen spiller veldig høy musikk, men thats it. 

I nyere bygg har jeg hørt alt fra hosting til telefonvibrering og musikkteksten de hører på 

Anonymkode: 856e6...577

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Min erfaring er at de gamle murblokkene fra 60tallet er mest lydtette. Hører bassen hvis noen spiller veldig høy musikk, men thats it. 

I nyere bygg har jeg hørt alt fra hosting til telefonvibrering og musikkteksten de hører på 

Jeg kunne hørte trykking på keyboard fra at naboen min øvde hele dagen, men det var I murbygg som var studenthybel.

Jeg trodde det var vannrørene som banket jeg, men så var døren åpen en gang da han spilte og da skjønte jeg hvor lyden kom fra.

Anonymkode: a16a2...e85

AnonymBruker
Skrevet

Her var det helt stille de 2-3 første årene, men så "fikset" de ventilasjonsanlegget og nå kan jeg høre naboene snakke, knulle, telefonvibrering og diverse 

Anonymkode: 1be9b...370

AnonymBruker
Skrevet

Der jeg bor hører jeg nesten ingenting. Hvis jeg er på badet kan jeg høre om noen trekker ned i leiligheten over, men ikke noe mer. Noen få ganger hører jeg skritt, men det er bare når jeg oppholder meg et spesielt sted og naboen går et spesielt sted. Har aldri hørt prating, tv eller liknende. Blokk fra 70-tallet

Anonymkode: 6dcb3...d87

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.4.2023 den 3.08):

Jeg bor i blokk fra 60-tallet, og hører naboer tisse, snyte seg, trampe i gulv (noen klarer jo ikke gå normalt), lukke/slenge skapdører og innedører, osv. Snekring og drilling er gjennomtrengende grusomt. Har du bodd i leilighet i blokk og syntes det har vært stille, så har du bare vært veldig heldig med naboene. For det er lydt, og lyden bærer ekstremt godt i betong.

Anonymkode: 5cb1b...5b8

AnonymBruker
Skrevet

Heng opp en liten plakat i oppgangen og minn folk på at det er lytt i huset, og at døren skal lukkes skikkelig, ikke slenges.

Anonymkode: a71b8...78d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...