Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BWvqOv/riksrevisjonen-om-stortings-kontroll-betydelige-feil

Atter en rapport som slakter Stortinget og kjeltringene som jobber der - administrasjon som politikere.

Nå viser det seg at Riksrevisjonen har funnet enda flere grove feil. 

Denne gangen er det en tredjedel av alle som har fått etterlønn har fått for mye. Hvorfor? Jo, de har ''glemt'' å rapportere om andre inntekter slik at utbetalt beløp kan avkortes. Hele 61 stk har ''glemt'' det. Administrasjonen får kritikk for manglende oppfølging og uklar regelverk. Høres det kjent ut? Jo, fra pendlersakene! Veldig ''komplisert'' regelverk og mentalt svekkede stortingsrepresentanter som ikke klarer å forstå det.

Man lurer da på hva gjør disse menneskene på Stortinget? Hvordan klarer de å lage et klart regelverk til oss, vanlig folk, som vi sitter i fengsel for å bryte (ref. NAV-skandalen), men de klarer ikke lage et klart regelverk til seg selv og kan ikke la være å snylte?

Nå er også en del navn av syndere offentliggjort.

Jeg for min del har null tillit til Stortinget, administrasjonen og politikerne der. Ingenting de sier eller gjør kan endre på dette. Det har vært skandale etter skandale etter skandale. Mest sannsynlig dropper jeg å stemme på stortingsvalg fremover eller eventuelt stemmer for partier som IKKE er representert på Stortinget slik at jeg ikke risikerer å stemme inn kjeltringer (personer og partier) som har misbrukt ordningene. 

Norske politikere er dessverre ikke noe bedre enn i land med mye korrupsjon og misbruk av ordninger blant politikerne. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jette Christensen "glemte" at hun hadde pendlerbolig. Jette hadde kjøpte bolig i Oslo og da hadde hun ikke lenger rett på pendlerbolig. Stortingsadminiatrasjonen måtte purre 4 ganger og det tok ett år og 4 måneder før hun leverte nøklene til boligen. 

Synes politikerne som uberettiget beholdt eller skaffet seg pendlerleilighet burde måtte betale markedsleie for perioden. Det er jo hva som ville skjedd om man leide boligen og ikke sa opp leiligheten og leverte tilbake nøklene. Det er jo ingen som slipper å betale leie fordi de i halvannet år glemte at de hadde leiligehten. 

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/8J7L6W/sa-hun-glemte-at-hun-hadde-en-pendlerbolig-hvordan-er-det-mulig-spoer-riksrevisor

Endret av SVK
Skrevet

Om bare 2,5 år kommer norske velgere til å bekrefte at de har full tillit og vel så det til akkurat den samme gjengen.

Verdens dummeste folk fortjener heller ikke bedre.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Drizzt skrev (19 timer siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BWvqOv/riksrevisjonen-om-stortings-kontroll-betydelige-feil

Atter en rapport som slakter Stortinget og kjeltringene som jobber der - administrasjon som politikere.

Nå viser det seg at Riksrevisjonen har funnet enda flere grove feil. 

Denne gangen er det en tredjedel av alle som har fått etterlønn har fått for mye. Hvorfor? Jo, de har ''glemt'' å rapportere om andre inntekter slik at utbetalt beløp kan avkortes. Hele 61 stk har ''glemt'' det. Administrasjonen får kritikk for manglende oppfølging og uklar regelverk. Høres det kjent ut? Jo, fra pendlersakene! Veldig ''komplisert'' regelverk og mentalt svekkede stortingsrepresentanter som ikke klarer å forstå det.

Man lurer da på hva gjør disse menneskene på Stortinget? Hvordan klarer de å lage et klart regelverk til oss, vanlig folk, som vi sitter i fengsel for å bryte (ref. NAV-skandalen), men de klarer ikke lage et klart regelverk til seg selv og kan ikke la være å snylte?

Nå er også en del navn av syndere offentliggjort.

Jeg for min del har null tillit til Stortinget, administrasjonen og politikerne der. Ingenting de sier eller gjør kan endre på dette. Det har vært skandale etter skandale etter skandale. Mest sannsynlig dropper jeg å stemme på stortingsvalg fremover eller eventuelt stemmer for partier som IKKE er representert på Stortinget slik at jeg ikke risikerer å stemme inn kjeltringer (personer og partier) som har misbrukt ordningene. 

Norske politikere er dessverre ikke noe bedre enn i land med mye korrupsjon og misbruk av ordninger blant politikerne. 

De er kjeltringer som kun ønsker å berike seg selv og sine venner. Har ingen tillit til noen i de store partiene. De skal være der for oss men bryr seg ikke. Mulig noen har gode intensjoner i starten men faller fort inn i de samme holdningene som resten. 

• Liker 2
Skrevet

Sterkt kritikkverdig, konkluderte Riksrevisjonen.  Mer enn 30% av stortingsrepresentantene har vist manglende oppmerksomhet om eget ansvar.  Stortingets presidenskap og administrasjon har sviktet i forvaltning, informasjon og kontroll. leser jeg.  Rapporten ligger på nett. 
Alle politikerne som fikk etterlønn i perioden 2012-2021 er kontrollert.  51 representanter har fått for mye.  Alle er navngitt og hver enkelt sak er detaljert beskrevet.  Riksrevisjonen kontrollerte også pendlerboliger 2009-2021.  Der var alt ok. 

Interessant også at reiseutgifter ble kontrollert, men da kun ved stikkprøver.  Kontrollen var dårlig.  Helt elementære feil var funnet, f.eks. at det ble krevd refusjon for frokost selv om den var inkludert i hotellprisen.  Ingen arbeidsplass ville akseptert noe sånt.  

Det er ille at Stortinget har bevilget seg selv økonomiske ordninger som er bedre enn hva folk flest har.  Jeg synes våre folkevalgte får gjøre som oss andre når vi slutter i en jobb - melde oss arbeidsledig hos NAV.    

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...