AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #21 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min mann er siving, jeg er sykepleier. Jeg tror ikke han bryr seg særlig om utdannelse, men er nok glad for at jeg i det minste har en bachelor. Han tjener fem ganger mer enn meg, vet han liker det. Han føler seg mer mann, forsørger familien, sørger for at vi har det trygt og romslig økonomisk . Heldigvis er han verdens mest rause mann og vi har felles økonomi. Anonymkode: 05990...0c6 En sånn mann ønsker jeg meg også 😊 En mannemann som liker å være hovedforsørgeren og ta vare på meg så tar jeg vare på han med omsorg og kjærlighet. Har merket at noen menn blir flaue og underlegne når jeg sier jeg vil betale regningen på date selv og de som tar regningen med en gang uten å nøle eller før jeg får tid til å se på den har alltid en annen type utstråling og selvsikkerhet jeg liker Anonymkode: f7188...0bd 3 1
Druid Skrevet 27. april 2023 #22 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har en tråd om menn allerede, så hva med kvinner? Er det viktig for menn at kvinnen har en god utdanning? Litt satt på spissen med mange variabler i mellom men hvis menn må velge mellom pen og ingen eller lav utdannelse eller mindre pen og høy utdannelse hva er viktigst? Vil menn innerst inne egentlig ha en søt og flott hjemmekone så utdannelse ikke har noe å si eller en karrierekvinne med mange baller i luften, lange dager og gift med jobben sin? Anonymkode: f7188...0bd Jeg vil ha ( og har valgt) noe mellom. Jeg vil ha en partner som har et nivå av bevissthet og samfunnsdeltagelse, men jeg vil at partnerskapet vårt skal være viktig for henne. Utdannelse i seg selv er ikke viktig, men en driv og et nivå av ambisjoner er det. Hun er høyere utdannet enn meg, men det er ikke masteren som betyr noe, men mere at jobben og samfunnsdeltagelse er viktig. Men selvfølgelig, om jeg kun var en administrativ hjelp i hennes liv for å takle jobb hverdagen, ville vi ha slitt. Vi hadde jo 5 år der min jobb definerte samlivet vårt: hvis hun kun hadde følt at hun kun var en ressurs i familien AS og ikke også var en partner i oss to og mitt knullehull, ville det ikke vært noen relasjon som kunne kompensere for ulempene. 4
Exinferis Skrevet 27. april 2023 #23 Skrevet 27. april 2023 Om det trengs høyere utdanning? Nei. Det skader jo ikke, men andre ting er høyere på "ønskelisten". Men nå bruker jeg ikke utdanning som målestokk for å finne ut om det er gjennomtrekk i øverste etasje. Klarer en ikke å holde en form for engasjert samtale over tid så er jo det dødfødt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #24 Skrevet 28. april 2023 Traktor skrev (6 timer siden): Helt klart pen og ingen utdannelse. Jeg klarer egentlig ikke å se hvordan hennes utdannelse skulle komme meg til gode. Hvordan kommer det at hun er pen deg til gode? Utseende har en lei tendens å falme. Anonymkode: 54494...f35 10
Flintis Skrevet 28. april 2023 #25 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så hvis en kvinne sa hun jobbet på Rema eller tok strøjobber freelance litt husvask, litt barnepass, litt ditt og datt og akuratt fikk endene til å møtes så hadde det ikke vært turnoff så lenge hun var pen? Jeg er nemlig der. Men føler alltid skam når jeg må si hva jeg jobber med og vurderer å ta opp fag bare for å kunne si jeg holder på med en god utdannelse Anonymkode: f7188...0bd Ta opp fag for din egen del og få deg fast jobb om du klarer. Og du, vær stolt over at du får til denne kabalen. 2
ClausSaus Skrevet 28. april 2023 #26 Skrevet 28. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi har en tråd om menn allerede, så hva med kvinner? Er det viktig for menn at kvinnen har en god utdanning? Litt satt på spissen med mange variabler i mellom men hvis menn må velge mellom pen og ingen eller lav utdannelse eller mindre pen og høy utdannelse hva er viktigst? Vil menn innerst inne egentlig ha en søt og flott hjemmekone så utdannelse ikke har noe å si eller en karrierekvinne med mange baller i luften, lange dager og gift med jobben sin? Anonymkode: f7188...0bd Om utdanning bidrar positivt til attraktiviteten hennes? I beste fall i svært begrenset grad, og kun hvis det ikke er innen pretensiøse fjollefag. Noe av det verste du som mann kan komme ut for er en av disse pseudointellektuelle samfunnsvitenskap-/humaniora-damene med mastergrad i buhuuu-studier, som ikke klarer å følge et enkelt resonnement, generaliserer fra enkelteksempler over en lav sko og tror at tallmateriale bare er et "synspunkt"… men som ser på seg selv som veldig smarte fordi de har en høyere grad, har lest Foucault og har lært seg å kalle alt de ikke liker å høre for "mansplaining". Sånne damer er radioaktive og bør unngås deretter. … noe de selv oppfatter som at "menn er redde for sterke uavhengige kvinner som er smartere enn dem". … noe som bare understreker poenget. Endret 28. april 2023 av ClausSaus 3 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #27 Skrevet 28. april 2023 ClausSaus skrev (1 time siden): Om utdanning bidrar positivt til attraktiviteten hennes? I beste fall i svært begrenset grad, og kun hvis det ikke er innen pretensiøse fjollefag. Noe av det verste du som mann kan komme ut for er en av disse pseudointellektuelle samfunnsvitenskap-/humaniora-damene med mastergrad i buhuuu-studier, som ikke klarer å følge et enkelt resonnement, generaliserer fra enkelteksempler over en lav sko og tror at tallmateriale bare er et "synspunkt"… men som ser på seg selv som veldig smarte fordi de har en høyere grad, har lest Foucault og har lært seg å kalle alt de ikke liker å høre for "mansplaining". Sånne damer er radioaktive og bør unngås deretter. … noe de selv oppfatter som at "menn er redde for sterke uavhengige kvinner som er smartere enn dem". … noe som bare understreker poenget. Tro meg, de fleste høyt utdannede kvinner får seg mann. Det er lavt utdannede menn med utdatert kvinnesyn som sliter på datingmarkedet ifølge statistikk. Helt greit at mange menn vil ha en lydig, underdanig husmor uten utdanning som de kan manipulere og misbruke, men å si at damer ikke får menn FORDI de har høy utdanning, er uriktig. Anonymkode: 54494...f35 13 1 3
ClausSaus Skrevet 28. april 2023 #28 Skrevet 28. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Tro meg, de fleste høyt utdannede kvinner får seg mann. Det er lavt utdannede menn med utdatert kvinnesyn som sliter på datingmarkedet ifølge statistikk. Helt greit at mange menn vil ha en lydig, underdanig husmor uten utdanning som de kan manipulere og misbruke, men å si at damer ikke får menn FORDI de har høy utdanning, er uriktig. Anonymkode: 54494...f35 Hvor har jeg fremsatt noen generell påstand om at "damer ikke får seg mann på grunn av utdanning"…? Det vi diskuterer her, som jeg også passet på å poengtere i første linje av innlegget mitt (fat chance at det liksom skulle hjelpe…) er om utdanning bidrar positivt. Og det kan det gjøre, dog i begrenset grad. Men det kan også bidra negativt. Endret 28. april 2023 av ClausSaus 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #29 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tro meg, de fleste høyt utdannede kvinner får seg mann. Det er lavt utdannede menn med utdatert kvinnesyn som sliter på datingmarkedet ifølge statistikk. Helt greit at mange menn vil ha en lydig, underdanig husmor uten utdanning som de kan manipulere og misbruke, men å si at damer ikke får menn FORDI de har høy utdanning, er uriktig. Anonymkode: 54494...f35 Tror de usikre og konservative herrene som ikke verdsetter utdanna kjæreste er en helt bestemt gruppe som føler seg litt små, men ønsker å føle seg store. Løsning? Finne en enda mindre dame. Det forandrer ikke på realiteten da, du er like liten/lite glup selv om du finner deg enda enklere dame. En som beundrer deg selv om det du legger ut om er oppgulp fra sosiale medier. Så glad jeg har innsett dette, og valgt meg en likestilt (og utdannet) mann. Anonymkode: edb2d...b22 10 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #30 Skrevet 28. april 2023 ClausSaus skrev (7 minutter siden): Hvor har jeg fremsatt noen generell påstand om at "damer ikke får seg mann på grunn av utdanning"…? Det vi diskuterer her, som jeg også passet på å poengtere i første linje av innlegget mitt (fat chance at det liksom skulle hjelpe…) er om utdanning bidrar positivt. Og det kan det gjøre, dog i begrenset grad. Men det kan også bidra negativt. Hvis du mener at det bidrar negativt, må du vise til forskning som har klare resultater, som sier at kvinner med høyere utdanning innenfor visse felt har større problemer med å finne mann enn uutdannede kvinner/kvinner med høyere utdanning innenfor andre felt. Så lenge du ikke har noen slik forskning som underbygger påstanden din, er dette bare synsing. Statistisk sett har mennesker med utdanning mer stabile jobber og høyere inntekt enn ufaglærte.https://www.utdanningsforbundet.no/var-politikk/publikasjoner/2013/utdanning-og-utvikling-temanotat-32013/ Stabil jobb og OK inntekt bidrar som hovedregel positivt i et forhold, slik at mannen slipper å dra mesteparten av det økonomiske lasset alene. I Norge er det lagt opp til at begge i et forhold skal være i full jobb, med mindre den ene er mangemillionær. Krangel om økonomi er en av de hyppigste årsakene til brudd: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/hvordan-unnga-skilsmisse-pa-grunn-av-okonomi Statistikken viser videre at mennesker med høyere utdanning røyker mindre, drikker mindre alkohol og trener mer enn mennesker med lav utdanning: https://www.ssb.no/helse/artikler-og-publikasjoner/hva-betyr-utdanning-for-vaar-helseatferd Menn flest ønsker seg en dame som trener, som ikke røyker og som ikke driver med overdreven bruk av alkohol. Altså, igjen - positivt. Når det gjelder attraktiviteten, så er menn generelt i flertall i Norge - det er flere menn enn kvinner på landsbasis. Samtidig er det flere kvinner enn menn med høyere utdanning i alle landsdeler: https://www.an.no/kvinner-har-hoyere-utdanningsniva-enn-menn-i-alle-landets-kommuner/o/5-4-939913 Det betyr at kvinner, som generelt er den som har større valgfrihet i "partnerkandidater", også ofte har høyere utdanning (og høyere lønn) en menn rundt dem. Anonymkode: 54494...f35 7 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #31 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror de usikre og konservative herrene som ikke verdsetter utdanna kjæreste er en helt bestemt gruppe som føler seg litt små, men ønsker å føle seg store. Løsning? Finne en enda mindre dame. Det forandrer ikke på realiteten da, du er like liten/lite glup selv om du finner deg enda enklere dame. En som beundrer deg selv om det du legger ut om er oppgulp fra sosiale medier. Så glad jeg har innsett dette, og valgt meg en likestilt (og utdannet) mann. Anonymkode: edb2d...b22 Jeg har vært samboer med en slik en. Han var eldre enn meg, jeg var veldig ung og under utdanning. Mens jeg fortsatt var student, tjente lite og ikke hadde utsikter for en kremjobb, kunne han herse så mye han ville med meg. Han tvang gjennom meningene sine, kjeftet, irettesatt, var utro og frekk. Med en gang jeg ble ferdig med utdanningen, klikket han totalt og begynte å slå. For jeg kunne ikke lenger herses med, siden jeg plutselig tjente en god del mer enn ham og var helt selvstendig. Jeg er nå gift med en mann som har mye lavere utdanning enn meg, men som heier meg frem i alt jeg gjør, som er imponert over min suksess og oppmuntrer meg til å ta videreutdanning. Han er sikker på seg selv som mann, far og partner. Han trenger ikke en underdanig, enkel husslave. Anonymkode: 54494...f35 7 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #32 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har vært samboer med en slik en. Han var eldre enn meg, jeg var veldig ung og under utdanning. Mens jeg fortsatt var student, tjente lite og ikke hadde utsikter for en kremjobb, kunne han herse så mye han ville med meg. Han tvang gjennom meningene sine, kjeftet, irettesatt, var utro og frekk. Med en gang jeg ble ferdig med utdanningen, klikket han totalt og begynte å slå. For jeg kunne ikke lenger herses med, siden jeg plutselig tjente en god del mer enn ham og var helt selvstendig. Jeg er nå gift med en mann som har mye lavere utdanning enn meg, men som heier meg frem i alt jeg gjør, som er imponert over min suksess og oppmuntrer meg til å ta videreutdanning. Han er sikker på seg selv som mann, far og partner. Han trenger ikke en underdanig, enkel husslave. Anonymkode: 54494...f35 Også vært innom min andel sånne folk. Litt usikre og dominerende menn som oppfatta det som en trussel når jeg visste og kunne mer enn dem, de brukte mye energi på å fornekte det. Min nåværende er solid nok til at han tåler det og liker det. Det er deilig. Anonymkode: edb2d...b22 8 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #33 Skrevet 28. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Tro meg, de fleste høyt utdannede kvinner får seg mann Alle damer får seg lett en mann. Men spørsmålet er jo om utdanning gjør en kvinne mer attraktiv, ikke hvorvidt hun faktisk "får" en mann. Å få en mann er det letteste i verden. Anonymkode: ed69a...e6a 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #34 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Også vært innom min andel sånne folk. Litt usikre og dominerende menn som oppfatta det som en trussel når jeg visste og kunne mer enn dem, de brukte mye energi på å fornekte det. Min nåværende er solid nok til at han tåler det og liker det. Det er deilig. Anonymkode: edb2d...b22 Hos oss vet mannen at jeg kan mye mer enn ham på enkelte områder. Han lytter derfor til meg når vi skal levere selvangivelse, ta regnskap for det lille selskapet vi har sammen, skrive brev til det offentlige, reparere klær, trene barn innenfor deres idrett osv. Jeg lytter til ham når det gjelder snekring av hus, fiksing av biler og lignende - der kan han mye mer enn meg, uten at jeg føler meg "truet". Anonymkode: 54494...f35 3
hocane Skrevet 28. april 2023 #35 Skrevet 28. april 2023 Bryr meg ikke noe særlig om en kvinnes utdannelsesnivå. Viktigste er hvordan hun er som person. 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #36 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle damer får seg lett en mann. Men spørsmålet er jo om utdanning gjør en kvinne mer attraktiv, ikke hvorvidt hun faktisk "får" en mann. Å få en mann er det letteste i verden. Anonymkode: ed69a...e6a Å få en solid, ordentlig mann med gode verdier er noe av det mest vanskelige i verden. Jeg mener at utdanning gjør en kvinne attraktiv, både fordi statistikken viser at mennesker med høyere utdanning er mer sunne. For eksempel, blir overvekt knyttet til lav utdanning: https://www.fhi.no/nyheter/2015/mer-fedme-blant-lavt-utdannede-i-ri/ https://www.fysioterapeuten.no/overvekt-utdannelse/lav-utdanning-kan-fore-til-overvekt/106882 https://www.aftenposten.no/norge/i/rLRWK/foreldre-med-lav-utdannelse-faar-overvektige-barn De fleste menn ønsker seg tynne og slanke damer: https://www.klikk.no/vitenskap/forskere---derfor-vil-menn-ha-slanke-kvinner-4312102 Ergo, vil høyere utdanning indirekte gjøre kvinnen mer attraktiv, både som sengepartner, og som forelder til mannens barn - da har barna lavere risiko til å bli overvektige. Anonymkode: 54494...f35 7 1
ClausSaus Skrevet 28. april 2023 #37 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis du mener at det bidrar negativt, må du vise til forskning som har klare resultater, som sier at kvinner med høyere utdanning innenfor visse felt har større problemer med å finne mann enn uutdannede kvinner/kvinner med høyere utdanning innenfor andre felt. [..] Anonymkode: 54494...f35 Nei. Det trenger jeg ikke. På samme måte som jeg heller ikke trenger å fremlegge forskning som dokumenterer at det ikke er attraktivt for en mann å lukte dårlig. Det er faktisk ikke alt vi trenger et stipend fra Forskningsrådet for å komme dithen at vi kan si noe intelligent om det. Og "åpenbart forvirret men samtidig arrogant og nedlatende bitch med mastergrad" er ikke noe menn generelt trakter etter. Det bare er ikke det. 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #38 Skrevet 28. april 2023 ClausSaus skrev (2 minutter siden): Nei. Det trenger jeg ikke. På samme måte som jeg heller ikke trenger å fremlegge forskning som dokumenterer at det ikke er attraktivt for en mann å lukte dårlig. Det er faktisk ikke alt vi trenger et stipend fra Forskningsrådet for å komme dithen at vi kan si noe intelligent om det. Og "åpenbart forvirret men samtidig arrogant og nedlatende bitch med mastergrad" er ikke noe menn generelt trakter etter. Det bare er ikke det. Selvfølgelig trenger du å underbygge dine påstander med statistikk og forskning. Bare fordi du ikke liker at kvinner tar utdanning, betyr ikke at kvinner med utdanning GENERELT er mindre attraktive. Du MÅ faktisk underbygge dine påstander med noe for å kunne bli tatt seriøst. Ellers blir det bare usammenhengende, ubegrunnet oppgulp som ingen trenger å ta i betraktning. Du kan heller ikke sammenligne dette med dårlig lukt, som vitner enten om en sykdom eller om dårlig hygiene - altså noe som er lite attraktivt. Anonymkode: 54494...f35 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #39 Skrevet 28. april 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Pen, er viktigere enn utdannelse og inntekt? Anonymkode: 7540a...751 For meg, ja. Jeg tjener nok til at hennes inntekt ikke er viktig for min livskvalitet. Utdannelse og inntekt teller positivt det også, men utseende er viktigere. For meg. Anonymkode: 26d5f...57e
Mountain Man Skrevet 28. april 2023 #40 Skrevet 28. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi har en tråd om menn allerede, så hva med kvinner? Er det viktig for menn at kvinnen har en god utdanning? Litt satt på spissen med mange variabler i mellom men hvis menn må velge mellom pen og ingen eller lav utdannelse eller mindre pen og høy utdannelse hva er viktigst? Vil menn innerst inne egentlig ha en søt og flott hjemmekone så utdannelse ikke har noe å si eller en karrierekvinne med mange baller i luften, lange dager og gift med jobben sin? Anonymkode: f7188...0bd Om hun har høy eller lavere utdanning betyr lite for meg selv om min kone har langt høyere utdannelse en meg. Men at hun er inntelligent, uavhengig og selvstendig gjør enhver kvinne mer attraktiv i mine øyne. Jeg har selv mye kunnskap og erfaring og liker at Dama er minst på høyde med meg selv. Selv om vi har kunnskap på forskjellige områder. Selvtillit og styrke som kvinne gjør henne mer sexy og gir meg en respekt for henne som gjør at min interesse ikke svekkes. Da vil jeg altid ønske å leve opp til hennes nivå og krav. Så generelt sett finner jeg en kvinne med høy utdanning meget attraktiv. Men de samme egenskaper finnes også hos damer med lavere utdanning. Det er hva hun utstråler av egenverdi og selvtillit i det hun er og gjør som er attraktivt. Endret 28. april 2023 av Mountain Man Utfyllende innfo 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå