Gå til innhold

Gjør utdanning en kvinne mer attraktiv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en tråd om menn allerede, så hva med kvinner? Er det viktig for menn at kvinnen har en god utdanning? 

Litt satt på spissen med mange variabler i mellom men hvis menn må velge mellom pen og ingen eller lav utdannelse eller mindre pen og høy utdannelse hva er viktigst? 

Vil menn innerst inne egentlig ha en søt og flott hjemmekone så utdannelse ikke har noe å si eller en karrierekvinne med mange baller i luften, lange dager og gift med jobben sin? 

Anonymkode: f7188...0bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For at tråden skal bli lik som den om menn endres tittel fra:

Gjør utdanning en kvinne mer attraktiv? Til Gjør utdanning en kvinne mer ettertraktet?

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Litt satt på spissen med mange variabler i mellom men hvis menn må velge mellom pen og ingen eller lav utdannelse eller mindre pen og høy utdannelse hva er viktigst? 

Helt klart pen og ingen utdannelse. Jeg klarer egentlig ikke å se hvordan hennes utdannelse skulle komme meg til gode. 

Endret av Traktor
  • Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Pen, er viktigere enn utdannelse og inntekt? 

Anonymkode: 7540a...751

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi har en tråd om menn allerede, så hva med kvinner? Er det viktig for menn at kvinnen har en god utdanning? 

Vil menn innerst inne egentlig ha en søt og flott hjemmekone så utdannelse ikke har noe å si eller en karrierekvinne med mange baller i luften, lange dager og gift med jobben sin? 

Det finnes vel en mellomting. Grei nok inntekt, og pen nok for folk flest. Det er vel det som er vanligst. Dessuten vil jeg tro at folk liker utseendet til den de velger som partner, og heldigvis er smaken forskjellig. 

Anonymkode: b43f7...765

AnonymBruker
Skrevet
Traktor skrev (6 minutter siden):

Helt klart pen og ingen utdannelse. Jeg klarer egentlig ikke å se hvordan hennes utdannelse skulle komme meg til gode. 

Økonomisk trygghet i familien feks. Selvsagt med mindre du kan forsørge en hel familie alene, da er det jo ikke nødvendig at hun tjener penger. 

Anonymkode: bcda2...01d

• Liker 6
Skrevet

At hun har jobb er viktig. Hvilken utdanning betyr nada. Lang utdanning betyr ikke nødvendigvis spesielt god inntekt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dessverre. Hjelper ikke oss lite pene damer stort å ha høy utdanning og god jobb.

Anonymkode: 84e28...7ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn bryr seg ikke om utdanning. Om noe kan det være negativt, siden det er større sjanse for brudd om hun skulle ha høyere enn mannen.

Det er positivt så lenge mannen har mer, men jeg tror ikke mange menn ville velge noen med høyere status enn seg selv, om de kunne valgt akkurat samme dama med samme eller lavere. Pen er viktigere.

Anonymkode: efde2...493

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Pen, er viktigere enn utdannelse og inntekt? 

Anonymkode: 7540a...751

Hvordan mener du egentlig at en kvinnes utdannelse og inntekt kommer en mann til gode? Tvert i mot vil en kvinne med høy utdannelse og inntekt bli mer kravstor, og kreve minimum det samme av mannen.  

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Økonomisk trygghet i familien feks. Selvsagt med mindre du kan forsørge en hel familie alene, da er det jo ikke nødvendig at hun tjener penger. 

Anonymkode: bcda2...01d

Man kan fint tjene penger uten utdannelse. Ingen skrev noe om at hun skulle være helt hjelpesløs. 

Endret av Traktor
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke i mine øyne, det er så godt som irrelevant. Om noe blir enkelte kvinner litt ovenfra og ned etter å ha studert, noe som er særdeles lite sjarmerende. Det gjelder bare et bittelite mindretall, heldigvis.

Selv er jeg ingen akademiker, men vinner nok litt på allmennkunnskap og logisk sans.

Anonymkode: 81243...332

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så hvis en kvinne sa hun jobbet på Rema eller tok strøjobber freelance litt husvask, litt barnepass, litt ditt og datt og akuratt fikk endene til å møtes så hadde det ikke vært turnoff så lenge hun var pen? Jeg er nemlig der. Men føler alltid skam når jeg må si hva jeg jobber med og vurderer å ta opp fag bare for å kunne si jeg holder på med en god utdannelse

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så hvis en kvinne sa hun jobbet på Rema eller tok strøjobber freelance litt husvask, litt barnepass, litt ditt og datt og akuratt fikk endene til å møtes så hadde det ikke vært turnoff så lenge hun var pen? Jeg er nemlig der. Men føler alltid skam når jeg må si hva jeg jobber med og vurderer å ta opp fag bare for å kunne si jeg holder på med en god utdannelse

Helt korrekt. Egentlig bare positivt i mine øyne. Men det er viktig at du er fornøyd selv, orker ikke masse klaging over hvor misfornøyd du er med jobben og situasjonen din. 

Endret av Traktor
  • Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er bare svake menn med skjørt ego som ikke takler damer med høy utdanning.

Anonymkode: fda32...cd0

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er bare svake menn med skjørt ego som ikke takler damer med høy utdanning.

Anonymkode: fda32...cd0

Nei, det handler om at menn ikke er interessert i å måtte takle kvinner. Det er tvert i mot menn med skjørt ego som må ta til takke med damer de må takle. 

Akkurat dette virker veldig vanskelig for kvinner å forstå. 

Endret av Traktor
  • Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg må nesten spørre: Tror du at noen få svar fra (ganske spesielle) menn på KG gir noen fasit?

Jeg vil påstå at en god del menn som har høy utdanning gjerne ønsker en partner med tilsvarende utdanning, eller i hvert fall et minimum av utdanning. De menn som selv ikke har noen høyere utdanning tenker nok at det ikke har noen betydning at dama jobber på Rema, eller som vaskehjelp.

Det handler om at i et samliv over lengre tid, trenger de fleste en partner som man kan diskutere og snakke med noenlunde på samme nivå, ellers blir det som å leve på to forskjellige planeter. I kortere forhold har det kanskje mindre betydning, men de som skal leve sammen over tid fungerer nok best med en partner som er noenlunde lik dem selv. En har gjerne også en omgangskrets der de fleste er høyt utdannet, og da kan det bli slik at en partner uten noen utdanning føler seg utenfor i den kretsen. Et intelligent menneske forstår godt at et utseende er forgjengelig og forandres gjennom årene, og da er det viktig at man passer sammen personlighetsmessig og til en viss grad også med tanke på utdanning.

Anonymkode: 5ebbb...74c

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det som betyr noe er jo i hvor stor grad man klarer å vise empati, omsorg og kjærlighet i forholdet! Det er io det som betyr noe. Alt annet er uvesentlig. 

Anonymkode: 86881...13e

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Traktor skrev (31 minutter siden):

Helt korrekt. Egentlig bare positivt i mine øyne. Men det er viktig at du er fornøyd selv, orker ikke masse klaging over hvor misfornøyd du er med jobben og situasjonen din. 

Bare lurer men hvorfor er det positivt egentlig? Tjener du godt og vil dele det med en dame? Eller handler det mer om at du får mer makt? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det som betyr noe er jo i hvor stor grad man klarer å vise empati, omsorg og kjærlighet i forholdet! Det er io det som betyr noe. Alt annet er uvesentlig. 

Anonymkode: 86881...13e

Enig at det er kjempeviktig! For meg også :)

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann er siving, jeg er sykepleier. Jeg tror ikke han bryr seg særlig om utdannelse, men er nok glad for at jeg i det minste har en bachelor. Han tjener fem ganger mer enn meg, vet han liker det. Han føler seg mer mann, forsørger familien, sørger for at vi har det trygt og romslig økonomisk . Heldigvis er han verdens mest rause mann og vi har felles økonomi. 

Anonymkode: 05990...0c6

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...