AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #1 Skrevet 27. april 2023 Jeg har nylig fått meg ny leilighet og liker å høre på musikk. Men samtidig ønsker jeg ikke plage naboen heller. Jeg pleier å høre på musikk i stua og der har jeg en vegg mot utsiden(veggen består nesten kun av to store vinduer og en glassdør til terassen) og en vegg mot naboen. Vil lyden hos naboen være omtrent på nivået med lyden på terassen? Vil den være lavere siden det ikke er glass mot naboen? Eventuelt høyere siden kanskje det er mer isolert mot utsiden enn naboen? Tenkte å sjekke på terassen for å sjekke hvor høyt man kan spille og med hvor mye bass uten å plage naboen. Jeg bor i nederste etasje så jeg har ingen under meg. Men jeg har noen over meg. Vil de høre ting bedre enn sidenaboen? Anonymkode: e4d7b...0be
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #2 Skrevet 29. april 2023 Her hvor jeg bor er det veldig lytt mellom etasjene. Er bedre isolasjon til sidenaboene. Gammel blokk. Anonymkode: 08f78...931
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #3 Skrevet 29. april 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Her hvor jeg bor er det veldig lytt mellom etasjene. Er bedre isolasjon til sidenaboene. Gammel blokk. Anonymkode: 08f78...931 Takk, vet det er vanlig at man hører de over seg. Men sliter du også med at du hører de i etasjen under deg? Jeg bor som nevnt nederst, så jeg har ingen under meg. TS Anonymkode: e4d7b...0be
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #4 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk, vet det er vanlig at man hører de over seg. Men sliter du også med at du hører de i etasjen under deg? Jeg bor som nevnt nederst, så jeg har ingen under meg. TS Anonymkode: e4d7b...0be Jeg hører INGENTING fra hun som bor over meg. Han som bor under meg derimot 😫 Var så jævlig at jeg måtte ta en prat med han til slutt. Er bedre nå heldigvis. Anonymkode: 08f78...931
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #5 Skrevet 29. april 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hører INGENTING fra hun som bor over meg. Han som bor under meg derimot 😫 Var så jævlig at jeg måtte ta en prat med han til slutt. Er bedre nå heldigvis. Anonymkode: 08f78...931 Takk! Da skal jeg ta en prat med de over meg og spørre om hvor mye de hører. TS Anonymkode: e4d7b...0be
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #6 Skrevet 29. april 2023 Vi bodde i en lavblokk fra 1950-tallet i en drabantby i Oslo. Det var helt forferdig lytt. Vi kunne høre naboen fra 1. etasje nyse, enda så bodde vi i 4. etasje. Vi bor nå i en blokk fra 2010-tallet innenfor ring 3 i Oslo. Hører ingen ting fra naboene selv om vi har barnehage under oss. Vi kommer nok aldri til å flytte til en eldre blokk igjen. Hvis man kan så kjøper man leilighet i en nyere blokk, hvis ikke så er det bare å holde ut i noen år til man får råd til nyere. Anonymkode: d6847...381
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #7 Skrevet 29. april 2023 39 minutter siden, AnonymBruker said: Vi bodde i en lavblokk fra 1950-tallet i en drabantby i Oslo. Det var helt forferdig lytt. Vi kunne høre naboen fra 1. etasje nyse, enda så bodde vi i 4. etasje. Vi bor nå i en blokk fra 2010-tallet innenfor ring 3 i Oslo. Hører ingen ting fra naboene selv om vi har barnehage under oss. Vi kommer nok aldri til å flytte til en eldre blokk igjen. Hvis man kan så kjøper man leilighet i en nyere blokk, hvis ikke så er det bare å holde ut i noen år til man får råd til nyere. Anonymkode: d6847...381 Takk! Bor i leilighet fra tidlig 90-tallet så det er vel en mellomting mellom de helt nye og de utrolig gamle leilighetene. Jeg er ikke plaget av støy fra mine naboer, men jeg vet jo ikke om det er fordi de er veldig stille eller fordi lydisoleringen er veldig god. Tenker å ta en prat med dem. Sette på musikk i min leilighet på ulikt volum og spørre når de hører og hva som er akseptabelt. Går jo begge veier, for da kan jeg jo også fortelle dem hva som er greit om de bestemmer seg for å ta en fest. TS Anonymkode: e4d7b...0be
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #8 Skrevet 29. april 2023 44 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis man kan så kjøper man leilighet i en nyere blokk, hvis ikke så er det bare å holde ut i noen år til man får råd til nyere. Anonymkode: d6847...381 Edit: Ja, drømmen er å få råd til enebolig slik at jeg slipper dette med naboer helt. TS Anonymkode: e4d7b...0be
Alice123 Skrevet 29. april 2023 #9 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk! Bor i leilighet fra tidlig 90-tallet så det er vel en mellomting mellom de helt nye og de utrolig gamle leilighetene. Jeg er ikke plaget av støy fra mine naboer, men jeg vet jo ikke om det er fordi de er veldig stille eller fordi lydisoleringen er veldig god. Tenker å ta en prat med dem. Sette på musikk i min leilighet på ulikt volum og spørre når de hører og hva som er akseptabelt. Går jo begge veier, for da kan jeg jo også fortelle dem hva som er greit om de bestemmer seg for å ta en fest. TS Anonymkode: e4d7b...0be Anbefaler å høre med naboene. Der jeg bodde før trodde jeg det var veldig godt lydisolert, fram til en vegg-i-vegg nabo flyttet, og da den nye naboen flyttet inn hørte jeg jo at det omtrent var papirvegger. 1
AnonymBruker 42 Skrevet 29. april 2023 #10 Skrevet 29. april 2023 Du ringer på til naboen og spør pent om å få ta en "lydsjekk". Da finner du ut nøyaktig hvor lytt det er, og som ingen kan gi deg et godt svar på her... Samtidig har du anledning til å hilse på, og fortelle at du liker å høre på musikk, men at du ikke vil plage noen heller
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #11 Skrevet 29. april 2023 1 minutt siden, Alice123 said: Anbefaler å høre med naboene. Der jeg bodde før trodde jeg det var veldig godt lydisolert, fram til en vegg-i-vegg nabo flyttet, og da den nye naboen flyttet inn hørte jeg jo at det omtrent var papirvegger. Takk. Tenkte ikke over at det kunne være så store forskjeller som det du beskriver. Nå kommer jo også snart sommeren og da får jeg se hvordan støyen blir da også. Min erfaring er at det er perioden hvor alle har åpne vinduer som er verst. Da kan man høre veldig godt når andre spiller høyt. TS Anonymkode: e4d7b...0be
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #12 Skrevet 29. april 2023 1 minutt siden, AnonymBruker 42 said: Du ringer på til naboen og spør pent om å få ta en "lydsjekk". Da finner du ut nøyaktig hvor lytt det er, og som ingen kan gi deg et godt svar på her... Samtidig har du anledning til å hilse på, og fortelle at du liker å høre på musikk, men at du ikke vil plage noen heller Takk! TS Anonymkode: e4d7b...0be
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #13 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (På 27.4.2023 den 22.42): Jeg har nylig fått meg ny leilighet og liker å høre på musikk. Men samtidig ønsker jeg ikke plage naboen heller. Jeg pleier å høre på musikk i stua og der har jeg en vegg mot utsiden(veggen består nesten kun av to store vinduer og en glassdør til terassen) og en vegg mot naboen. Vil lyden hos naboen være omtrent på nivået med lyden på terassen? Vil den være lavere siden det ikke er glass mot naboen? Eventuelt høyere siden kanskje det er mer isolert mot utsiden enn naboen? Tenkte å sjekke på terassen for å sjekke hvor høyt man kan spille og med hvor mye bass uten å plage naboen. Jeg bor i nederste etasje så jeg har ingen under meg. Men jeg har noen over meg. Vil de høre ting bedre enn sidenaboen? Anonymkode: e4d7b...0be De vil merke vibrasjonene, bass og lydene men spill musikk, bare ikke klokka åtte om morgenen! Anonymkode: 9d9af...a85
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #14 Skrevet 30. april 2023 Her er det mye mer lytt fra utsiden, enn til naboene. Vi har naboer under og ved siden av på ene siden. Har ofte spilt musikk midt på natta, og ikke fått en eneste klage, dog ikke på høytalere med god lyd. Så lenge du gjør det mellom 12-23 på dagtid, tenker jeg det er innafor. Om du skal høre midt på natta eller tidlig på morgenen: invester i gode headphones. Anonymkode: b8493...37f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #15 Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Her er det mye mer lytt fra utsiden, enn til naboene. Vi har naboer under og ved siden av på ene siden. Har ofte spilt musikk midt på natta, og ikke fått en eneste klage, dog ikke på høytalere med god lyd. Så lenge du gjør det mellom 12-23 på dagtid, tenker jeg det er innafor. Om du skal høre midt på natta eller tidlig på morgenen: invester i gode headphones. Anonymkode: b8493...37f selvsagt er det ikke innafor å spille høy musikk mellom 12 og 23 på dagtid. Jeg synes ts er fornuftig og hyggelig som vil ta hensyn til naboene sine. Jeg har kronisk migrene og hadde jeg fått en nabo som spilte musikk hele dagen hadde jeg blitt gal, det er tortur. Alle som vil høre høy musikk når de bor tett på andre bør bruke headphones. Anonymkode: ff4c3...a8e 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #16 Skrevet 1. mai 2023 20 hours ago, AnonymBruker said: De vil merke vibrasjonene, bass og lydene men spill musikk, bare ikke klokka åtte om morgenen! Anonymkode: 9d9af...a85 20 hours ago, AnonymBruker said: Her er det mye mer lytt fra utsiden, enn til naboene. Vi har naboer under og ved siden av på ene siden. Har ofte spilt musikk midt på natta, og ikke fått en eneste klage, dog ikke på høytalere med god lyd. Så lenge du gjør det mellom 12-23 på dagtid, tenker jeg det er innafor. Om du skal høre midt på natta eller tidlig på morgenen: invester i gode headphones. Anonymkode: b8493...37f 19 hours ago, AnonymBruker said: selvsagt er det ikke innafor å spille høy musikk mellom 12 og 23 på dagtid. Jeg synes ts er fornuftig og hyggelig som vil ta hensyn til naboene sine. Jeg har kronisk migrene og hadde jeg fått en nabo som spilte musikk hele dagen hadde jeg blitt gal, det er tortur. Alle som vil høre høy musikk når de bor tett på andre bør bruke headphones. Anonymkode: ff4c3...a8e Takk til alle tre. TS Anonymkode: e4d7b...0be
Visla Skrevet 1. mai 2023 #17 Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 29.4.2023 den 23.08): Edit: Ja, drømmen er å få råd til enebolig slik at jeg slipper dette med naboer helt. TS Anonymkode: e4d7b...0be Ikke innafor med enebolig heller. vi holder på å bli gal av naboen til foreldrene mine. Han spiller ikke så høy musikk, men den jevne bassen omtrent døgnet rundt gjør det UMULIG å sove når vi er der en helg på overnatting innimellom. De bor i ett rolig nabolag med mest eneboliger, men naboen er an av 4 i en leilighet midt i😅
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #18 Skrevet 1. mai 2023 Her er det mye mer lydtett mot naboen enn ut! På sommeren når naboen (og meg) har vinduer åpent, så hører jeg festene hans ganske ofte, men på vinteren hører jeg svært sjeldent noe. Og jeg vet han har vors og fest ganske ofte! Det samme var det med han som bodde der før, mye fester, hørte aldri en lyd! Jeg hører derimot mye fra han som bor over meg! Har ingen problem med å høre om ham snakker norsk eller engelsk med kollegene sine på telefonmøter, for å si det sånn! Han hører ofte musikken min også, og når jeg har venninner på skravlebesøk! Anonymkode: 57314...2b7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #19 Skrevet 1. mai 2023 14 hours ago, Visla said: Ikke innafor med enebolig heller. vi holder på å bli gal av naboen til foreldrene mine. Han spiller ikke så høy musikk, men den jevne bassen omtrent døgnet rundt gjør det UMULIG å sove når vi er der en helg på overnatting innimellom. De bor i ett rolig nabolag med mest eneboliger, men naboen er an av 4 i en leilighet midt i😅 Enig i at man skal være forsiktig med bass. Det er jo den som går lengst og gjennom vegger. 12 hours ago, AnonymBruker said: Her er det mye mer lydtett mot naboen enn ut! På sommeren når naboen (og meg) har vinduer åpent, så hører jeg festene hans ganske ofte, men på vinteren hører jeg svært sjeldent noe. Og jeg vet han har vors og fest ganske ofte! Det samme var det med han som bodde der før, mye fester, hørte aldri en lyd! Jeg hører derimot mye fra han som bor over meg! Har ingen problem med å høre om ham snakker norsk eller engelsk med kollegene sine på telefonmøter, for å si det sånn! Han hører ofte musikken min også, og når jeg har venninner på skravlebesøk! Anonymkode: 57314...2b7 Takk! Og enig iat sommeren ofte er testen på hvor mye støy man kan oppleve. TS Anonymkode: e4d7b...0be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå