Gå til innhold

Har du sett noen filmer som har påvirket deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

For eksempel: Innstilling til livet, kles- og hårstil... hva som helst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Attack of the zombie nazi surfers.

Gjest gjesta
Skrevet

Requiem for a dream er en fryktelig sterk film som gjorde inntrykk på meg.

Gjest gjest1
Skrevet
Requiem for a dream er en fryktelig sterk film som gjorde inntrykk på meg.

Jepp, skulle nevne denne selv! Den har fått meg til å tenke i hvert fall!

Ellers er den ultimate filmen for meg, som jeg sikkert kommer til å se om og om igjen til jeg blir gammel og skrukkete som en rosin: Sound of Music.

(Jadda, jadda.. jentefilm!) Den så jeg da jeg var liten, så liten at jeg ikke husker når. Jeg tror jeg da (som tre-åring ca.) ble interessert i musikk på en annen måte enn før.. senere er det bare en feelgood-film som jeg kan drømme meg bort i.

Jeg er ikke patetisk, bare jente.. :sjenert:

Skrevet

Jeg har sett mange filmer som har satt preg på min livstil, men ikke noe som kan vises på meg via materielle ting. Mer ting som påvirker min måte å tenke på. Pianisten er den siste filmen jeg så, som preget meg mest.

Skrevet

Sound of Music og My Fair Lady fikk øynene opp for meg når det gjaldt musikaler. Mine absolutte favoritter innen sjangeren.

Shadowlands er filmen som gjorde et stort inntrykk på meg når det gjelder død og kreft. Jeg har selv alltid vært redd for å få kreft, kanskje fordi bestemor døde av det når mamma var ung, og fordi både bestevennen min har hatt det og mange andre i hans familie som står meg nær. Shadowlands gav meg et nytt inntrykk av det å dø og det å gripe sjangsene mens man fremdeles har dem. Sitatet; "The happiness now, will be part of the pain then." vil alltid følge med meg så lenge jeg lever.

Purpurfargen husker jeg fremdeles som en sterk film da jeg så den som liten, og gjorde et like enormt inntrykk på meg når jeg kjøpte den på dvd og så den enda engang. Denne filmen fikk øynene mine opp for all den grusomhet som finnes ute i verden, og at jeg er i grunn svært heldig. Samme følelse fikk jeg da jeg så Hotel Rwanda eller Rabbit-Proof Fence.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Sukkerert
Skrevet

Det er flere år siden jeg så "Lilja 4 ever", men jeg tenker ofte på henne og sjebnen hennes.

Skrevet

Lilja 4ever,ja. Og Purpurfargen. Thelma & Louise. Frihetens regn. Sikkert enda flere. Er ganske mange fine filmer.Ser på Forhandleren nå,ikke det at den gjør så mye inntrykk som jeg tar innover meg,men den er veldig bra. Selv om jeg har sett den ganske mange ganger :eeeh:

Skrevet

hehe.. james bond-filmer da jeg var liten gjorde at jeg ble redd for haier! (Burde jo vært "Jaws" jeg hadde sett, men da hadde jeg vel dødd..) Det var noen scener m noen haier i flere av filmene, jeg var som sagt en liten jente og fikk angst for at det skulle åpne seg luker i gulvet som førte ned til et basseng m hai i etc (gjorde det på en film..). Har alltid hatt en avsky for haier etter det, selv i voksen alder! (Dog fått litt bedre grep om saker og ting)

Sanger fra andre etasje var også en fantastisk film som åpnet noe i meg.

Skrevet

A Nightmare before Christmas fordi den staket ut retningen i livet mitt med tanke på utdanning. Faktisk:-) Noe annet er det om det var et klokt valg.

Det spørs, det, egentlig.

Filmer som har gjort meg til et (litt) bedre menneske:

Himmel über Berlin

Mannen uten minne

La Strada, kanskje

Alle filmene til Buster Keaton fordi de ga meg et nytt perspektiv på humor.

Og American Splendor fordi det går an å være utrolig morsom og kul selv om man er sur og stusslig.

Gjest Catwoman
Skrevet

Girl interrupted - det er en film som gjorde veldig inntrykk ihvertfall

Gjest Gjesta
Skrevet

Haisommer har gjort meg litt skeptisk til dypt vann ja! Man kan jo ikke vite hva som er under der!

Gjest gjest1
Skrevet

Må svare shadolands jeg også:) Den gjorde sterkt inntrykk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...