AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #21 Skrevet 28. april 2023 Sminke har absolutt ingen verdens ting å gjøre i en barnehage. Ansiktsmaling, typ: tiger- og løvemaling er helt greit for det er bare gøy og fremmer både kreativitet og lek. Øyesminke og lipgloss er med på å fremme helt andre idealer enn de vi ønsker skal få fotfeste hos såpass små barn. Her har barnehagen HELT rett! Du har ingen grunn til å føle deg verken forulempet eller sur. Kropps og skjønnhetspress er en styggedom i vår kultur som vi må skåne barna mot så lenge vi kan. Forrige måneden hadde vi kroppsaksept, unikhet og ulikhet som tema der jeg jobber. Hele poenget var å formidle til barna at vi alle er verdifulle i kraft av vår ulikhet. Vi skiller oss fra hverandre, og det er utelukkende bra! Sminke er det stikk motsatte av det vi formidlet. Jeg ville selv ha fortalt dette til enhver forelder som prøvde seg på sånt på vår avdeling. Jenter trenger ikke sminke for å hevde seg, verken som små eller som voksne. Anonymkode: 7a6db...afe 5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #23 Skrevet 28. april 2023 3 minutter siden, Honey Dew said: Barn skal ikke bruke leppestift. Det bestemmer ikke du. Barn som får lov til dette kan fint bruke leppestift eller hva det nå skal være. Hva du mener er irrelevant. Anonymkode: 99fd1...a4e 2
Honey Dew Skrevet 28. april 2023 #24 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det bestemmer ikke du. Barn som får lov til dette kan fint bruke leppestift eller hva det nå skal være. Hva du mener er irrelevant. Anonymkode: 99fd1...a4e Ikke i barnehagen. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #25 Skrevet 28. april 2023 Kan PMU være noe? (Maybe you should consider PMU?) Anonymkode: 36779...694 1
Wilma89 Skrevet 28. april 2023 #26 Skrevet 28. april 2023 Tenker generelt at det er en uting å ha med private leker i barnehagen. Sett bort i fra kosekluter/bamser som noen barn bruker når de sover. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #27 Skrevet 28. april 2023 Sofakona skrev (3 timer siden): Her kommer 4 åring min i barnehagen innimellom med litt øyen skygge og litt rosa leppestift. Leppestift for hun ha med i barnehagen..men den ligger på plassen til jeg henter. I barnehagen får de ofte ansiktsmaling og neglakk og det er bare kos Du tuller? Anonymkode: 1f3d0...90c 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #28 Skrevet 28. april 2023 Slutt å la små sminke seg eller ta med sminke i bhg Anonymkode: 1f3d0...90c 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #29 Skrevet 28. april 2023 7 hours ago, Goodtimes said: 4-åring og sminke? Virker som en veldig bra barnehage, som faktisk tar ansvar og sier i fra! En 4-åring skal ikke bruke sminke. Er vel ikke unaturlig at en 4-åring vil sminke seg. Min erfaring er at barn i den alderen ofte ønkser å kle seg ut som voksne. Selv hadde jeg en 4 år gammel sønn som ønsket å få barbert måne for å se ut som pappa. Anonymkode: 0f1f2...7ed 1
Kittykat Skrevet 28. april 2023 #30 Skrevet 28. april 2023 Det er ikke noe i veien for at datteren din bruker sminke og leker med det, men jeg ville ikke latt datteren min tatt med seg leppestift, øyeskygge osv i barnehagen.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #31 Skrevet 28. april 2023 Kittykat skrev (1 time siden): Det er ikke noe i veien for at datteren din bruker sminke og leker med det, men jeg ville ikke latt datteren min tatt med seg leppestift, øyeskygge osv i barnehagen. Sånt blir det ALLTID bråk med i møte med Ped-leder uansett barnehage. Anonymkode: 7a6db...afe
Mezzosoprena Skrevet 28. april 2023 #32 Skrevet 28. april 2023 Selvfølgelig skal ikke en 4 åring komme i barnehagen med sminke. Det er faktisk helt utrolig at du ikke klarer å tenke ut dette selv. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #33 Skrevet 28. april 2023 Selvfølgelig er ikke det lov. Hadde selv reagert om andre hadde med seg sminke på avd til datteren min. Anonymkode: 32360...136
Chantielle Skrevet 29. april 2023 #34 Skrevet 29. april 2023 Ryddet for latterliggjøring og avsporing. Chantielle mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå