Gå til innhold

Jenta mi på 4 år liker å pynte seg men barnehage liker ikke at hun ta med seg for eksempel lipstick!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sminke har absolutt ingen verdens ting å gjøre i en barnehage. Ansiktsmaling, typ: tiger- og løvemaling er helt greit for det er bare gøy og fremmer både kreativitet og lek. Øyesminke og lipgloss er med på å fremme helt andre idealer enn de vi ønsker skal få fotfeste hos såpass små barn. Her har barnehagen HELT rett! Du har ingen grunn til å føle deg verken forulempet eller sur. 
Kropps og skjønnhetspress er en styggedom i vår kultur som vi må skåne barna mot så lenge vi kan. 
Forrige måneden hadde vi kroppsaksept, unikhet og ulikhet som tema der jeg jobber. Hele poenget var å formidle til barna at vi alle er verdifulle i kraft av vår ulikhet. Vi skiller oss fra hverandre, og det er utelukkende bra! Sminke er det stikk motsatte av det vi formidlet. 
Jeg ville selv ha fortalt dette til enhver forelder som prøvde seg på sånt på vår avdeling. 
Jenter trenger ikke sminke for å hevde seg, verken som små eller som voksne. 

Anonymkode: 7a6db...afe

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn skal ikke bruke leppestift.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Honey Dew said:

Barn skal ikke bruke leppestift.

Det bestemmer ikke du. Barn som får lov til dette kan fint bruke leppestift eller hva det nå skal være. Hva du mener er irrelevant. 

Anonymkode: 99fd1...a4e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det bestemmer ikke du. Barn som får lov til dette kan fint bruke leppestift eller hva det nå skal være. Hva du mener er irrelevant. 

Anonymkode: 99fd1...a4e

Ikke i barnehagen.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan PMU være noe? (Maybe you should consider PMU?)

Anonymkode: 36779...694

• Liker 1
Skrevet

Tenker generelt at det er en uting å ha med private leker i barnehagen. Sett bort i fra kosekluter/bamser som noen barn bruker når de sover.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (3 timer siden):

Her kommer 4 åring min i barnehagen innimellom med litt øyen skygge og litt rosa leppestift. Leppestift for hun ha med i barnehagen..men den ligger på plassen til jeg henter.

I barnehagen får de ofte ansiktsmaling og neglakk og det er bare kos :)

Du tuller?

Anonymkode: 1f3d0...90c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å la små sminke seg eller ta med sminke i bhg

Anonymkode: 1f3d0...90c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, Goodtimes said:

4-åring og sminke? 

Virker som en veldig bra barnehage, som faktisk tar ansvar og sier i fra! En 4-åring skal ikke bruke sminke. 

Er vel ikke unaturlig at en 4-åring vil sminke seg. Min erfaring er at barn i den alderen ofte ønkser å kle seg ut som voksne. Selv hadde jeg en 4 år gammel sønn som ønsket å få barbert måne for å se ut som pappa. 

Anonymkode: 0f1f2...7ed

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke noe i veien for at datteren din bruker sminke og leker med det, men jeg ville ikke latt datteren min tatt med seg leppestift, øyeskygge osv i barnehagen. 

AnonymBruker
Skrevet
Kittykat skrev (1 time siden):

Det er ikke noe i veien for at datteren din bruker sminke og leker med det, men jeg ville ikke latt datteren min tatt med seg leppestift, øyeskygge osv i barnehagen. 

Sånt blir det ALLTID bråk med i møte med Ped-leder uansett barnehage. 

Anonymkode: 7a6db...afe

Skrevet

Selvfølgelig skal ikke en 4 åring komme i barnehagen med sminke. Det er faktisk helt utrolig at du ikke klarer å tenke ut dette selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er ikke det lov. Hadde selv reagert om andre hadde med seg sminke på avd til datteren min. 

Anonymkode: 32360...136

Skrevet

Ryddet for latterliggjøring og avsporing.

Chantielle mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...