Gå til innhold

Jenta mi på 4 år liker å pynte seg men barnehage liker ikke at hun ta med seg for eksempel lipstick!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså jenta mi på 4 år liker å pynte seg innimellom hun er also så glad i å male. I dag brukte hun en rød lipstick og blå øyenskygge (eye shadow). Hun spurte om hun kunne ta med seg til barnehagen. hun fikk ja. Da jeg skulle hente henne, ble jeg fortalt av styreleder at det ikke var innenfor å ta med slike sminke til barnehage. Jeg reagerte forståelig. Nå sitter jeg her og tenke at dette var litt dumt. Er det innenfor liksom?

Anonymkode: 45b14...1be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, i barnehage er det nok ikke lov med å bruke noen form for sminke, det har jeg aldri sett heller. 

• Liker 18
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Drit i å la en 4 åring ta med sminke i bhg!! Skjønner godt at de reagerer. Sånne ting kan hun vel holde på med hjemme?? Hvorfor i all verden skal en 4 åring med sparkel i trynet?

Anonymkode: b2117...a0d

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Skikkelig dumt av deg å tillate det. Greit å ta det på hjemme før barnehagen, men IKKE ta ting med i barnehagen, ikke sminke/bamse/leker (bortsett fra de som sover i bhg, men der har de voksne kontroll på smokk/bamse). Skaper mye styr for de ansatte og misunnelse blant barna. At ikke du klarer å skjønne det selv er helt utrolig. 

Anonymkode: 16d53...a85

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skikkelig dumt av deg å tillate det. Greit å ta det på hjemme før barnehagen, men IKKE ta ting med i barnehagen, ikke sminke/bamse/leker (bortsett fra de som sover i bhg, men der har de voksne kontroll på smokk/bamse). Skaper mye styr for de ansatte og misunnelse blant barna. At ikke du klarer å skjønne det selv er helt utrolig. 

Anonymkode: 16d53...a85

Åpenbart at dette er en trolletråd 

Anonymkode: 9fe52...aa7

• Liker 15
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Barn får ikke lov til å ta med seg egne leker i barnehagen, uansett hva det er.
Slik er reglene i vårt barnehage og er ganske normalt slik jeg har hørt det.
De har den regelen for alle og alle ting, slik at de ikke skal få kjeft for ting som forsvinner eller blir ødelagt i barnehagen.

Anonymkode: 2030e...2f2

• Liker 3
Skrevet

Min 4 åring spør også ofte om å ha glitter på øynene. Glitterøyenskygge. Så har hun elsa sminkesett for barn med blant annet rosa og blå øyenskygge. Hun får av å til lov å ha på seg før barnehagen, men selvfølgelig ikke ha med noe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leppestift heter det! Og en 4-åring skal FAEN ikke bruke sminke!!! 

Anonymkode: 4f6ca...552

• Liker 9
  • Nyttig 9
Skrevet

Sminke er ikke for 4 åringer.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

4-åring og sminke? 

Virker som en veldig bra barnehage, som faktisk tar ansvar og sier i fra! En 4-åring skal ikke bruke sminke. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Så fint at barnehagen setter grenser.

Så har jeg innsett at kampen er tapt mot bruk av engelske ord der man fint kan bruke norske ord, men det var sannelig en ny høydare å se folk faktisk oversette norske ord til engelsk i en parantes, i en norsk tekst rettet mot nordmenn. Jeg gir meg ende over. 

• Liker 25
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg syns det er litt upassende å la barnet komme i barnehage med sminke på. De fleste barn bruker ikke noe sminke før sent på barneskolen eller før de faktisk kommer på ungdomsskolen. Da er de kanskje 12- 15 år og bruker kanskje litt maskara og evt. annet. Når barnet er så ungt at det går i barnehagen kan de jo sminke seg hjemme om de syns det er gøy, men man bør ta det av før man har de med i barnehagen. Det er greit å la barnet leke seg med sminke, men litt upassende å la de gå rundt sminket. Eneste unntak jeg kan tenke meg er når det er karneval i barnehagen, da kan man jo sminke seg slik at man f.eks. ser ut som et dyr eller noe. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

I mitt hode er hovedproblemet at en fireåring lett kan gnikke leppestift( lipstick) utover på gulv og vegger og andre barn. Det blir jo et forferdelig griseri. 

Anonymkode: 93123...a2d

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Åpenbart at dette er en trolletråd 

Anonymkode: 9fe52...aa7

Jeg syns ikke det var så åpenbart. Når jeg leste det og så at det ikke var skrevet helt riktig og at personen virket litt forvirret over om dette var greit tenkte jeg at det kanskje var noen som har flyttet til norge fra et land hvor dette var greit.

Anonymkode: fd838...127

AnonymBruker
Skrevet

Noen av dere må roe egget, småbarn har lekt med sminke til alle tider. 

TS, det er ikke lov å ta med leker hjemmefra i vår barnehage fordi det skaper krangel i barnegruppa. De andre vil låne, men den som eier vil ikke dele for "den er min" og så blir det bare krøll. En bamse som trygghetsobjekt er lov. 

Anonymkode: e91c8...c28

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for brukerangrep,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I mitt hode er hovedproblemet at en fireåring lett kan gnikke leppestift( lipstick) utover på gulv og vegger og andre barn. Det blir jo et forferdelig griseri. 

Anonymkode: 93123...a2d

Nettopp! Det er klart at det må gå galt. 

AnonymBruker
Skrevet

Flott å lære 4 åringen at utseendet er viktigst....... 

Anonymkode: 32fe5...36c

• Liker 4
Skrevet

Her kommer 4 åring min i barnehagen innimellom med litt øyen skygge og litt rosa leppestift. Leppestift for hun ha med i barnehagen..men den ligger på plassen til jeg henter.

I barnehagen får de ofte ansiktsmaling og neglakk og det er bare kos :)

AnonymBruker
Skrevet

Æsj, ikke send med leppestift i barnehagen. Da deler de jo og man får unødvendig mye bakteriespredning 🤢

Anonymkode: bbdab...ffe

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...