AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #1 Skrevet 27. april 2023 Henger bakpå hele tiden grunnet diverse omstendigheter som har medført store økonomiske tap.. aldri klart å hente oss inn igjen. Jeg jobber mellom 50 og 60 timer i uka og tjener greit, men ikke nok til å klare å løse ting på 1 2 3.. og mens man sliter som mest så presser inkasso selskaper og det blir enda mer å betale med høye salær etc.. Jeg er så lei 😭 skulle så inderlig ønske at jeg vant i lotto eller noe, så jeg endelig kunne begynt å leve livet uten å måtte legge den økonomiske kabalen hver enda dag.. Sliten av å jobbe mye (og at lønningen forsivnner nesten samme dag som man får den) og frustrert over at man aldri føler på en opptur. Tips til hvordan man vinner lotto? Eller hvor man skal selge slitne, brukte truser eller sokker? Seriøst desperat 🙈 Hilsen frustret dame i 30 årene. Anonymkode: 73117...404 4
Hensatt Skrevet 27. april 2023 #2 Skrevet 27. april 2023 Bor dere dyrt? Prøve å nedskalere boutgiftene ved å bo rimeligere, flytte nærmere jobb om det er mye reiseutgifter. Flytte til bygda om dere bor i en dyr by. Bytte jobb som er mer lønnsom. Mye man kan gjøre og det er ikke verdt å kaste bort livet på å jobbe og bo seg ihjel. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #3 Skrevet 27. april 2023 Du jobber 50-60 timer i uka? Hvordan holder du ut? jeg jobber bare 45-50 og er utslitt. Har to små barn itillegg da. hvor mye gjeld har du? Har du forsøkt gjeldsrådgivning? Anonymkode: 432b1...255
Neix4 Skrevet 27. april 2023 #4 Skrevet 27. april 2023 Jeg tenker prioritet 1 må være å få oversikt. Avtal nedbetalingsplan med alle så slipper du innkrevingsgebyrer. Da kan du legge en nedbetalingsplan som er gjennomførbar og mer forutsigbar. Du bør i tillegg ha en buffer slik at du klarer å holde nedbetalingsplanen tenker jeg. Hvor mye gjeld har du? 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #5 Skrevet 27. april 2023 Vi bor billig, gammelt hus på bygda. Kort vei til jobb og byttet jobb i vinter som gjør at jeg tjener 200 000 mer i året ca samt tatt på meg ekstra jobb som generer 120 000 ca ekstra i året etter skatt.. derav jobb så mange timer. Er en del gjeld på enkeltmannsforetak som da gjør at det går på oss personlig. Så derfor kan man ikke bare slå firma konkurs heller.. en del skyldig skatt og mva, og det som er litt drepen.. Samboer er sykemeldt og har ikke anledning til å tjene inn like mye som før. Det gjør oss også svakere økonomisk for tiden. Har tidligere forsøkt å refinansiere i bank, men vi har nok ikke hatt helt hellet med oss med å komme i kontakt med riktig folk. For selv med mye ledig sikkerhet har de vært vanskelige.. som medførte forbruksgjeld for noen år siden. Det var jo ikke billig det, men hadde ingen annen løsning der å da.. Men uansett, jeg er så villig til å jobbe å tjene inn pengene. Men er så tungt når alt jobber i mot. Søkte om nedbetalings løsning for skatt og mva, fikk til svar at det var støtende mot staten og ikke godkjent. Fått anmerkning i tillegg, så kan bare glemme å få lån annet sted. Er ikke lett å prøve å komme seg ovenpå igjen når man bor i Norge. Selvom man prøver å jobbe alt man kan. I tillegg til høyre renter, strøm, mat etc så føles det ut som man hele tiden går i motbakke. Anonymkode: 73117...404 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #6 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Henger bakpå hele tiden grunnet diverse omstendigheter som har medført store økonomiske tap.. aldri klart å hente oss inn igjen. Jeg jobber mellom 50 og 60 timer i uka og tjener greit, men ikke nok til å klare å løse ting på 1 2 3.. og mens man sliter som mest så presser inkasso selskaper og det blir enda mer å betale med høye salær etc.. Jeg er så lei 😭 skulle så inderlig ønske at jeg vant i lotto eller noe, så jeg endelig kunne begynt å leve livet uten å måtte legge den økonomiske kabalen hver enda dag.. Sliten av å jobbe mye (og at lønningen forsivnner nesten samme dag som man får den) og frustrert over at man aldri føler på en opptur. Tips til hvordan man vinner lotto? Eller hvor man skal selge slitne, brukte truser eller sokker? Seriøst desperat 🙈 Hilsen frustret dame i 30 årene. Anonymkode: 73117...404 Du skriver 'oss'. Hva gjør den andre parten for å lette på trykket? Anonymkode: d32b3...d8e 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #7 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Henger bakpå hele tiden grunnet diverse omstendigheter som har medført store økonomiske tap.. aldri klart å hente oss inn igjen. Jeg jobber mellom 50 og 60 timer i uka og tjener greit, men ikke nok til å klare å løse ting på 1 2 3.. og mens man sliter som mest så presser inkasso selskaper og det blir enda mer å betale med høye salær etc.. Jeg er så lei 😭 skulle så inderlig ønske at jeg vant i lotto eller noe, så jeg endelig kunne begynt å leve livet uten å måtte legge den økonomiske kabalen hver enda dag.. Sliten av å jobbe mye (og at lønningen forsivnner nesten samme dag som man får den) og frustrert over at man aldri føler på en opptur. Tips til hvordan man vinner lotto? Eller hvor man skal selge slitne, brukte truser eller sokker? Seriøst desperat 🙈 Hilsen frustret dame i 30 årene. Anonymkode: 73117...404 Denne situasjonen er vel i høyeste grad selvforskyldt. Dere har levd over evne nå merker dere konsekvensene av det. Null sympati herfra Anonymkode: e1706...27e 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #8 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vi bor billig, gammelt hus på bygda. Kort vei til jobb og byttet jobb i vinter som gjør at jeg tjener 200 000 mer i året ca samt tatt på meg ekstra jobb som generer 120 000 ca ekstra i året etter skatt.. derav jobb så mange timer. Er en del gjeld på enkeltmannsforetak som da gjør at det går på oss personlig. Så derfor kan man ikke bare slå firma konkurs heller.. en del skyldig skatt og mva, og det som er litt drepen.. Samboer er sykemeldt og har ikke anledning til å tjene inn like mye som før. Det gjør oss også svakere økonomisk for tiden. Har tidligere forsøkt å refinansiere i bank, men vi har nok ikke hatt helt hellet med oss med å komme i kontakt med riktig folk. For selv med mye ledig sikkerhet har de vært vanskelige.. som medførte forbruksgjeld for noen år siden. Det var jo ikke billig det, men hadde ingen annen løsning der å da.. Men uansett, jeg er så villig til å jobbe å tjene inn pengene. Men er så tungt når alt jobber i mot. Søkte om nedbetalings løsning for skatt og mva, fikk til svar at det var støtende mot staten og ikke godkjent. Fått anmerkning i tillegg, så kan bare glemme å få lån annet sted. Er ikke lett å prøve å komme seg ovenpå igjen når man bor i Norge. Selvom man prøver å jobbe alt man kan. I tillegg til høyre renter, strøm, mat etc så føles det ut som man hele tiden går i motbakke. Anonymkode: 73117...404 Tja man kan jo også vir det andre veien, hvis det bunner i ubetalt skatt og mva på enk. Så har jo dere rota det til helt selv og as Norge har "lånt" ( et ufrivillig lån sådan) dere penger for å kunne drive noe eget som dere har mislykket med. Dere lot være å betale lovpålagte kostnader og synes det er motbakke å faktisk bli krevd for det. Altså her tenker jeg man må jobbe litt med egen tankegang. Anonymkode: d3d9f...efb 6
Solanum tuberosum Skrevet 27. april 2023 #9 Skrevet 27. april 2023 (endret) Dette høres tøft ut. Har du noen som kan hjelpe dere å se litt på sitiasjonen deres uten det stresset dere kjenner på? Alt slikt skal jo være mulig å løse. Hva har dere tilsammen i inntekt og hva er gjelden på? Endret 27. april 2023 av Solanum tuberosum
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #10 Skrevet 28. april 2023 Godt eksempel på at man bør ha AS i stedet for ENK, hvis man ikke har kontroll på skyldig skatt og avgifter. Håper det ordner seg før du blir mer utbrent ts🌹Gründerlivet er ikke alltid det beste. Anonymkode: d3596...0c4 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #11 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Henger bakpå hele tiden grunnet diverse omstendigheter som har medført store økonomiske tap.. aldri klart å hente oss inn igjen. Jeg jobber mellom 50 og 60 timer i uka og tjener greit, men ikke nok til å klare å løse ting på 1 2 3.. og mens man sliter som mest så presser inkasso selskaper og det blir enda mer å betale med høye salær etc.. Jeg er så lei 😭 skulle så inderlig ønske at jeg vant i lotto eller noe, så jeg endelig kunne begynt å leve livet uten å måtte legge den økonomiske kabalen hver enda dag.. Sliten av å jobbe mye (og at lønningen forsivnner nesten samme dag som man får den) og frustrert over at man aldri føler på en opptur. Tips til hvordan man vinner lotto? Eller hvor man skal selge slitne, brukte truser eller sokker? Seriøst desperat 🙈 Hilsen frustret dame i 30 årene. Anonymkode: 73117...404 Luksusfellen? Anonymkode: 0e801...662
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #12 Skrevet 28. april 2023 Men seriøst, hvor mye tjener du i mnd? Og hvor mye gjeld har du i mnd? Og andre utgifter? Og hva gjør partneren din? Anonymkode: 0e801...662 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #13 Skrevet 28. april 2023 Dette har selvforskyldt. Når dere ikke betaler pålagte kostnader. Dere har levd over evne og nå må dere betale det dere skulle gjort for lenge siden. Jeg synes ikke synd på dere. Anonymkode: b44dc...e1f 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #14 Skrevet 28. april 2023 Dere er to personer i jobb/sykepenger, og bare ekstrajobbingen din gir deg 320 000 etter skatt i tillegg til det du tjener vanligvis? Da har dere jo massevis av penger og burde klare å få det til å gå rundt helt fint. Bare ekstrainntekten din er mer enn hele min lønn og min samboer er minsteufør, vi sliter ikke med å få det til å gå rundt.. Så her har dere rotet det til for dere selv på en aller annen måte. Det må ha vært et voldsomt sløseri? Hvorfor har dere ikke betalt skatt osv som dere skulle? Hvor stor er gjelda? Hva har dere i inntekt? Jeg tenker at dette bør kunne la seg løses for dere. Anonymkode: 3ee2b...6b5 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #15 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vi bor billig, gammelt hus på bygda. Kort vei til jobb og byttet jobb i vinter som gjør at jeg tjener 200 000 mer i året ca samt tatt på meg ekstra jobb som generer 120 000 ca ekstra i året etter skatt.. derav jobb så mange timer. Er en del gjeld på enkeltmannsforetak som da gjør at det går på oss personlig. Så derfor kan man ikke bare slå firma konkurs heller.. en del skyldig skatt og mva, og det som er litt drepen.. Samboer er sykemeldt og har ikke anledning til å tjene inn like mye som før. Det gjør oss også svakere økonomisk for tiden. Har tidligere forsøkt å refinansiere i bank, men vi har nok ikke hatt helt hellet med oss med å komme i kontakt med riktig folk. For selv med mye ledig sikkerhet har de vært vanskelige.. som medførte forbruksgjeld for noen år siden. Det var jo ikke billig det, men hadde ingen annen løsning der å da.. Men uansett, jeg er så villig til å jobbe å tjene inn pengene. Men er så tungt når alt jobber i mot. Søkte om nedbetalings løsning for skatt og mva, fikk til svar at det var støtende mot staten og ikke godkjent. Fått anmerkning i tillegg, så kan bare glemme å få lån annet sted. Er ikke lett å prøve å komme seg ovenpå igjen når man bor i Norge. Selvom man prøver å jobbe alt man kan. I tillegg til høyre renter, strøm, mat etc så føles det ut som man hele tiden går i motbakke. Anonymkode: 73117...404 Jeg skjønner at dette er en vanskelig situasjon, men hva har «Norge» gjort galt her? Dere er faktisk heldige. Ville du heller bodd i USA, hvor man fort havner på gata hvis man sliter økonomisk? Anonymkode: 72f66...944 3 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #16 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (På 27.4.2023 den 22.29): ikke lett å prøve å komme seg ovenpå igjen når man bor i Norge. Selvom man prøver å jobbe alt man kan. I tillegg til høyre renter, strøm, mat etc så føles det ut som man hele tiden går i motbakke. Tullet du nå? Du har helt klart ikke bodd i andre land? Du aner ikke hvor heldige vi er. Dere har tydeligvis ikke kontroll på økonomien og har brukt for mye penger? Høye renter er det heller ikke, 4% er lavt! Hva er budsjettet ditt, hvor mye går ut og til hva? Anonymkode: befff...19f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå