jento87 Skrevet 27. april 2023 #1 Skrevet 27. april 2023 Hei. Ønsker om noen har lignende erfaringe. Eg har vore på DPS i 6 vekere (3 veker i to perioder siden februar i år), eg har brukt joggin og aktivitet som ein mestring når da gjelde uro og angst og stress. Blei skreven ut på mandag denne uken. Fredagen før eg blei utskreven fekk eg joggeforbud og forbud mot hard gåturer og aktivitet, noe som gjorde den helgen veldig tøff og vanskelige. Etter eg har kommet hjem er eg tilbake til start og aktivitetetsnivået er tilbake om ikkje værre. Har tenkt litt på at da tiltaket skulle eg hatt frå dag 1 der inne så eg hadde hatt støtte og hjelp til å komme over den kneiken med trangen til og jogge, og har skrevet eit brev (skriver ofte brev da eg er dårlige på ord) til polikliniske behandleren min til møte på tirsdag , at eg i ettertid har tenkt på da tiltaket, om det kanskje hadde vore smart å fått kommet inn igjenn, men strengere tiltak om dette, og om at bare ein spasertur så må eg ha med personale , men føle det er feil og sei selv og at eg vil tilbake, for selfølgeli vil eg ikkje da, best heima, men at eg treng da for og komme over kneiken til trangen om å springe.
Lill3My Skrevet 27. april 2023 #2 Skrevet 27. april 2023 jento87 skrev (7 minutter siden): Hei. Ønsker om noen har lignende erfaringe. Eg har vore på DPS i 6 vekere (3 veker i to perioder siden februar i år), eg har brukt joggin og aktivitet som ein mestring når da gjelde uro og angst og stress. Blei skreven ut på mandag denne uken. Fredagen før eg blei utskreven fekk eg joggeforbud og forbud mot hard gåturer og aktivitet, noe som gjorde den helgen veldig tøff og vanskelige. Etter eg har kommet hjem er eg tilbake til start og aktivitetetsnivået er tilbake om ikkje værre. Har tenkt litt på at da tiltaket skulle eg hatt frå dag 1 der inne så eg hadde hatt støtte og hjelp til å komme over den kneiken med trangen til og jogge, og har skrevet eit brev (skriver ofte brev da eg er dårlige på ord) til polikliniske behandleren min til møte på tirsdag , at eg i ettertid har tenkt på da tiltaket, om det kanskje hadde vore smart å fått kommet inn igjenn, men strengere tiltak om dette, og om at bare ein spasertur så må eg ha med personale , men føle det er feil og sei selv og at eg vil tilbake, for selfølgeli vil eg ikkje da, best heima, men at eg treng da for og komme over kneiken til trangen om å springe. Jeg skjønner ikke helt hva du spør om, eller hva du ønsker tilbakemelding på. 🙂 Og, med "DPS" regner jeg med du i denne sammenhengen mener innleggelse? Når du ikke er innlagt, har du da ukentlige avtaler med behandler? Har du en fått diagnose? Har du et opplegg eller er det "bare" samtaler? Høres ut som om du kanskje må be konkret om at dere jobber med å finne ut HVORFOR du har den trangen til å springe, og finne frem til sunnere måter å takle de følelsene på
jento87 Skrevet 27. april 2023 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2023 Lill3My skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke helt hva du spør om, eller hva du ønsker tilbakemelding på. 🙂 Og, med "DPS" regner jeg med du i denne sammenhengen mener innleggelse? Når du ikke er innlagt, har du da ukentlige avtaler med behandler? Har du en fått diagnose? Har du et opplegg eller er det "bare" samtaler? Høres ut som om du kanskje må be konkret om at dere jobber med å finne ut HVORFOR du har den trangen til å springe, og finne frem til sunnere måter å takle de følelsene på Ja beklager, var dårlig forklart :), eg var innlagt ja, har ukentliglige samtaler , men trur eg har eit behov med enda ein liten innlegelse der eg har strengere krav som eg skreiv oppforbi, hjemme er det så vanskeligt å halde igjen, ikkje får eg nokk næring i meg heller, at eg kan få hjelp t den kneiken, kommer over den. Eg vil jo ønske dette for eg vil bli betre. Men klare det kje på hjemme bane, føle meg svak når eg seie da.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #4 Skrevet 27. april 2023 Du ønsker selv å slutte å løpe og jobbe for å komme over trangen til å løpe? I så fall støtter jeg deg i å si ifra om at du burde fått bedre tid og hjelp til det når du først var innlagt. Anonymkode: b91de...0db
jento87 Skrevet 27. april 2023 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du ønsker selv å slutte å løpe og jobbe for å komme over trangen til å løpe? I så fall støtter jeg deg i å si ifra om at du burde fått bedre tid og hjelp til det når du først var innlagt. Anonymkode: b91de...0db Stemmer dette, på hjemmebane blir det for tøft rett og slett. Føle liksom når eg hadde vore innlagt so lenge så tørde eg ikkje å sei da,for dei var veldig sånn ka tenke du om å bli utskreven å da svarte eg at eg måtte iafall prøve, eg veit kje ka lenge e på ein DPS døgn avdeling er eg. Men kanskje eg burde luftet det for polikliiske behandleren min på samtalen på tirsdag 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #6 Skrevet 27. april 2023 Om du sliter med undervekt eller spiseforstyrrelser må du ikke jogge og trene. Da trenger du mer psykisk behandling på dps for å få bukt med den trangen Anonymkode: 090a7...58a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå