AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #21 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Psykodynamisk. Ingen verktøy, ingen plan, bare snakke om det vanskelige, så ferdig. Anonymkode: 7c9a5...a6c Høres ikke bra ut. Jeg trenger en behandler med traumekompetanse i Agder selv. Er det mulig å si noe så det er mulig å tenke seg til hvem det er (for å kunne be om andre)? Anonymkode: 25399...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #22 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Er dette en av avtalespesialistene i byen? Anonymkode: 8624b...d54 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres ikke bra ut. Jeg trenger en behandler med traumekompetanse i Agder selv. Er det mulig å si noe så det er mulig å tenke seg til hvem det er (for å kunne be om andre)? Anonymkode: 25399...ac9 Nei. Du får eventuelt be fastlegen din være tydelig på at du ønsker traumekompetanse, eventuelt sjekke med dps. Anonymkode: 7c9a5...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #23 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei. Du får eventuelt be fastlegen din være tydelig på at du ønsker traumekompetanse, eventuelt sjekke med dps. Anonymkode: 7c9a5...a6c Fastlegen har sjekket med dps, bortsett fra tredjelinje spesialisttjenesten som primært skal gi kompetanseheving til 2.linje (dps og avtalespesialister) fant han ingen. Trist at Agder skal være så bakpå i forhold til kompetanse på dette feltet. Anonymkode: 25399...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #24 Del Skrevet 23. april 2024 Kontakt psykologen hos Stine Sofie senteret (som er god på dette med traumer hos barn) og spør om råd/tips til psykolog med samme kompetanse for voksne. Han har garantert et nettverk ift dette og mulig han også kan ta samtaler med voksne. Vet han har privattimer i tillegg til å jobbe på senteret. Dagens tips fra ei som bor i Agder og har vært på senteret med barna. Anonymkode: 7c850...74e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #25 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Psykodynamisk. Ingen verktøy, ingen plan, bare snakke om det vanskelige, så ferdig. Anonymkode: 7c9a5...a6c Dette hørtes dessverre veldig kjent ut. Psykologen er forpliktet til å ha en behandlingsplan og denne er han forpliktet til å utarbeide i samarbeid med deg. Dessverre er flere av avtalespesialistene i byen beryktet for å ta "litt lett på ting", også taushetsplikten. Det er flere alvorlige tilsynssaker mot flere av dem, de får likevel praktisere uten restriksjoner. Anonymkode: 8624b...d54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #26 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette hørtes dessverre veldig kjent ut. Psykologen er forpliktet til å ha en behandlingsplan og denne er han forpliktet til å utarbeide i samarbeid med deg. Dessverre er flere av avtalespesialistene i byen beryktet for å ta "litt lett på ting", også taushetsplikten. Det er flere alvorlige tilsynssaker mot flere av dem, de får likevel praktisere uten restriksjoner. Anonymkode: 8624b...d54 Taushetsplikten er dessverre ikke særlig høyt respektert her, nei. Anonymkode: 2165c...4fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #27 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fastlegen har sjekket med dps, bortsett fra tredjelinje spesialisttjenesten som primært skal gi kompetanseheving til 2.linje (dps og avtalespesialister) fant han ingen. Trist at Agder skal være så bakpå i forhold til kompetanse på dette feltet. Anonymkode: 25399...ac9 Samme her. Jeg tror det er to som har traumekompetanse (dvs de har i alle fall oppgitt at de kan EMDR) av avtalespesialistene, men de tar ikke inn flere pasienter. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette hørtes dessverre veldig kjent ut. Psykologen er forpliktet til å ha en behandlingsplan og denne er han forpliktet til å utarbeide i samarbeid med deg. Dessverre er flere av avtalespesialistene i byen beryktet for å ta "litt lett på ting", også taushetsplikten. Det er flere alvorlige tilsynssaker mot flere av dem, de får likevel praktisere uten restriksjoner. Anonymkode: 8624b...d54 What?! Kjære tid. Aldri hørt om. Går rundt og slarver om pasientene sine, og ingen konsekvenser? Det høres helt vilt ut. Anonymkode: 7c9a5...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #28 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Samme her. Jeg tror det er to som har traumekompetanse (dvs de har i alle fall oppgitt at de kan EMDR) av avtalespesialistene, men de tar ikke inn flere pasienter. Anonymkode: 7c9a5...a6c EMDR betyr ikke nødvendigvis at de har kompetanse på komplekse traumer. Du vet ikke tilfeldigvis hvilke to som har oppgitt at de tilbyr EMDR? AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kontakt psykologen hos Stine Sofie senteret (som er god på dette med traumer hos barn) og spør om råd/tips til psykolog med samme kompetanse for voksne. Han har garantert et nettverk ift dette og mulig han også kan ta samtaler med voksne. Vet han har privattimer i tillegg til å jobbe på senteret. Dagens tips fra ei som bor i Agder og har vært på senteret med barna. Anonymkode: 7c850...74e Takk for tips, husker du navnet? Ser de har tre psykologer ansatt. Anonymkode: 25399...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #29 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Du vet ikke tilfeldigvis hvilke to som har oppgitt at de tilbyr EMDR? Nei, men husker at jeg fant dem via EMDR foreningens nettside. Anonymkode: 7c9a5...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #30 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): What?! Kjære tid. Aldri hørt om. Går rundt og slarver om pasientene sine, og ingen konsekvenser? Det høres helt vilt ut. Anonymkode: 7c9a5...a6c Ja, slik er dessverre systemet innordnet i Norge. Det skal veldig mye til for å miste en avtalehjemmel med HELFO eller autorisasjonen som psykolog. Anonymkode: 8624b...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #31 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, slik er dessverre systemet innordnet i Norge. Det skal veldig mye til for å miste en avtalehjemmel med HELFO eller autorisasjonen som psykolog. Anonymkode: 8624b...d54 Uff. Hva skal til for å bli avtalespesialist, da? Synes det er så rart at alle tilsynelatende har samme kompetanse og bruker samme metode. Jeg var hos en av dem tidligere, hun sa rett ut at hun ikke ville høre om problemene mine, for hun kjørte et fast opplegg, uansett. Hennes timer var som forelesninger. Noen burde kjørt intervju med prøvetimer eller noe. Anonymkode: 7c9a5...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #32 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Uff. Hva skal til for å bli avtalespesialist, da? Synes det er så rart at alle tilsynelatende har samme kompetanse og bruker samme metode. Jeg var hos en av dem tidligere, hun sa rett ut at hun ikke ville høre om problemene mine, for hun kjørte et fast opplegg, uansett. Hennes timer var som forelesninger. Noen burde kjørt intervju med prøvetimer eller noe. Anonymkode: 7c9a5...a6c Er initialene E.S? Hun er til og med tatt i omfattende juks og triksing med koder- likevel får hun fortsette akkurat som før. Det er og alvorlige tilsynssaker på henne hos Statsforvalter.. https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/L7vnP/psykiater-med-uforsvarlig-behandling Anonymkode: 8624b...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #33 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, men husker at jeg fant dem via EMDR foreningens nettside. Anonymkode: 7c9a5...a6c Takk, fant listen på nettsiden deres. Fant en avtalespesialist i Agder på listen tror jeg. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er initialene E.S? Hun er til og med tatt i omfattende juks og triksing med koder- likevel får hun fortsette akkurat som før. Det er og alvorlige tilsynssaker på henne hos Statsforvalter.. https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/L7vnP/psykiater-med-uforsvarlig-behandling Anonymkode: 8624b...d54 det høres rart ut at hun får fortsette om det er sant. Jeg får ikke lest artikkelen du lenker til, er psykiateren faktisk navngitt eller gjetter du hvem det er? Anonymkode: 25399...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #34 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): det høres rart ut at hun får fortsette om det er sant. Jeg får ikke lest artikkelen du lenker til, er psykiateren faktisk navngitt eller gjetter du hvem det er? Anonymkode: 25399...ac9 Selvsagt gjetter jeg ikke på noe så alvorlig. Søk opp hvem som står bak Klinikk Unik As. Anonymkode: 8624b...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #35 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (På 12.5.2023 den 17.23): Omtrent alt av psykisk helse i Agder har inntaksstopp 😭 Anonymkode: 79fb1...994 Jeg fikk raskt time og skal til en i Risør, skal gå psykodynamisk. Hun er psykiater ,og er avtalespesialist. Anonymkode: 56436...bbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #36 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selvsagt gjetter jeg ikke på noe så alvorlig. Søk opp hvem som står bak Klinikk Unik As. Anonymkode: 8624b...d54 Hvis de har dokumentasjon for dere, hvorfor jobber hun fortsatt som avtalespesialist? Anonymkode: 25399...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #37 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis de har dokumentasjon for dere, hvorfor jobber hun fortsatt som avtalespesialist? Anonymkode: 25399...ac9 Fordi rettighetene til behandlerne i praksis går foran pasientsikkerheten. Det er og flere tilsynssaker på henne hos Statsforvalter-likevel sitter hun trygt og kan ta i mot nye pasienter. Det skal som sagt enormt mye til for at HELFO trekker en innvilget avtalehjemmel eller at terapeuten mister autorisasjonen. Anonymkode: 8624b...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #38 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordi rettighetene til behandlerne i praksis går foran pasientsikkerheten. Det er og flere tilsynssaker på henne hos Statsforvalter-likevel sitter hun trygt og kan ta i mot nye pasienter. Det skal som sagt enormt mye til for at HELFO trekker en innvilget avtalehjemmel eller at terapeuten mister autorisasjonen. Anonymkode: 8624b...d54 Skummelt. Anonymkode: 25399...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #39 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er initialene E.S? Anonymkode: 8624b...d54 Nei, aldri hørt om vedkommende før. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg fikk raskt time og skal til en i Risør, skal gå psykodynamisk. Hun er psykiater ,og er avtalespesialist. Anonymkode: 56436...bbd Håper det blir bra. Virker som alle er psykodynamiske. Anonymkode: 7c9a5...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #40 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, aldri hørt om vedkommende før. Håper det blir bra. Virker som alle er psykodynamiske. Anonymkode: 7c9a5...a6c Jeg har gått mange år i psykodynamisk terapi. Veltet meg i min egen sorg og smerte i mange år, men vi jobbet aldri med å komme videre, se på uhensiktsmessige mønstre, lære nye strategier. Så jeg ble aldri bedre. Anonymkode: c9b63...1ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå