AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #1 Skrevet 27. april 2023 Historien er litt lang, så jeg går direkte til hovedessensen. Etter å ha brukt tid på å få overbevist broren min om at han bare burde innrømme hva han føler før en kvinnelig venn som han har vært forelsket i mer enn et år. Slik at han enten kunne be henne ut eller begynne å komme over henne. Så har han tilslutt gjort det, hun følte ikke det samme, men etter min mening var ganske drama queen over hvordan hun reagerte på denne nyheten. Hun sier at han har forrådt henne, vært venn med henne på falske premiser og bare lettet etter et øyeblikk hvor han kunne få henne til sengs. Dette har han tatt utrolig hardt til seg til det punkte hvor han satt og grått, kalte seg selv mange ting, blant annet et monster som burde holdt kjeft siden selv om han var forelsket i henne. Var vennskappet med henne noe av det beste som hadde skjedd han og nå er alt ødelagt. Jeg prøvde å forklare at hun har overreagert sterkt og enten så kommer hun til å roe seg ned og beklage oppførselen sin, eller hvis ikke var hun ikke noen ordentlig venn å samle på. Men det hjalp ikke, han mener på alvor at han er en ond egoistisk person, fordi om han virkelig hadde vært vennen hennes hadde han ikke puttet henne i den ukomfortable situasjonen. Noen råd til hva jeg kan si eller gjøre? Anonymkode: 163e3...cdb 3
ClausSaus Skrevet 27. april 2023 #2 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Historien er litt lang, så jeg går direkte til hovedessensen. Etter å ha brukt tid på å få overbevist broren min om at han bare burde innrømme hva han føler før en kvinnelig venn som han har vært forelsket i mer enn et år. Slik at han enten kunne be henne ut eller begynne å komme over henne. Så har han tilslutt gjort det, hun følte ikke det samme, men etter min mening var ganske drama queen over hvordan hun reagerte på denne nyheten. Hun sier at han har forrådt henne, vært venn med henne på falske premiser og bare lettet etter et øyeblikk hvor han kunne få henne til sengs. Dette har han tatt utrolig hardt til seg til det punkte hvor han satt og grått, kalte seg selv mange ting, blant annet et monster som burde holdt kjeft siden selv om han var forelsket i henne. Var vennskappet med henne noe av det beste som hadde skjedd han og nå er alt ødelagt. Jeg prøvde å forklare at hun har overreagert sterkt og enten så kommer hun til å roe seg ned og beklage oppførselen sin, eller hvis ikke var hun ikke noen ordentlig venn å samle på. Men det hjalp ikke, han mener på alvor at han er en ond egoistisk person, fordi om han virkelig hadde vært vennen hennes hadde han ikke puttet henne i den ukomfortable situasjonen. Noen råd til hva jeg kan si eller gjøre? Anonymkode: 163e3...cdb Hjelp ham å lete etter testiklene sine. De ligger sikkert og støver ned i en skuff, eller noe. 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #3 Skrevet 27. april 2023 ClausSaus skrev (1 minutt siden): Hjelp ham å lete etter testiklene sine. De ligger sikkert og støver ned i en skuff, eller noe. Han er ganske i kjelleren akkurat nå, vet ikke om tough love er veien å gå. Anonymkode: 163e3...cdb 3
Gjest Raptuss Skrevet 27. april 2023 #4 Skrevet 27. april 2023 (endret) Du må se om du ikke kan riste han litt ut av det tror jeg, for mer stakkars uff så synd på deg er ikke sikkert det trenger gjennom. Det finnes en versjon der hun venninna har rett i sine følelser, for hun følte det der og da, samtidig som at det ikke er sant det hun føler. Så er det versjonen der hun traff spikeren på hodet og han er lei seg fordi han nå har mistet alt også vennskapet og mulighetene til å komme nærmere på den måten. Uansett er det kjip når det ikke er gjensidig og vennskapet er tapt. Det gjør han uansett ikke til en dårlig person.. ærlig talt.. det må du bare prente inn.. tar nok noen forsøk før han tar det til seg. Endret 27. april 2023 av Raptuss
ClausSaus Skrevet 27. april 2023 #5 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Han er ganske i kjelleren akkurat nå, vet ikke om tough love er veien å gå. Anonymkode: 163e3...cdb Poeng. Gi ham litt tid.
Fireflies Skrevet 27. april 2023 #6 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): og bare lettet etter et øyeblikk hvor han kunne få henne til sengs. Dette sitatet fra henne bør få han til å innse at det ikke er en venn eller partner han burde ha. Det er bedre at han finner det ut nå enn senere. Hun kunne sagt hun trengte tid fordi hun ikke gjengjelder følelsene, men hun gikk rett over til beskyldning. 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #7 Skrevet 27. april 2023 Jeg forstår at hun reagerer på nyheten. Broren din har jo tenkt på dette lenge, mens hun fikk det slengt i fleisen helt uventet. Kanskje hun overreagerte, kanskje ikke. Synes uansett broren din er modig som fortalte. Når det er sagt har han jo en ekstrem overreaksjon til denne saken. Det er ikke verdens undergang, og kommer til å gå over. Han har ikke gjort noe galt, og hun har ikke gjort noe galt. Det bare var ikke en match. Anonymkode: 30d5e...fc4 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #8 Skrevet 27. april 2023 Raptuss skrev (6 minutter siden): Du må se om du ikke kan riste han litt ut av det tror jeg, for mer stakkars uff så synd på deg er ikke sikkert det trenger gjennom. Det finnes en versjon der hun venninna har rett i sine følelser, for hun følte det der og da, samtidig som at det ikke er sant det hun føler. Så er det versjonen der hun traff spikeren på hodet og han er lei seg fordi han nå har mistet alt også vennskapet og mulighetene til å komme nærmere på den måten. Uansett er det kjip når det ikke er gjensidig og vennskapet er tapt. Det gjør han uansett ikke til en dårlig person.. ærlig talt.. det må du bare prente inn.. tar nok noen forsøk før han tar det til seg. Stakkars har jeg ikke sagt en eneste gang for det vet jeg kommer ikke til å hjelpe han. Hvis hun virkelig er så umoden at hun ikke kan være venn med noen som uten at de vil det ha utviklet følelsler for henne, er hun så umoden at jeg tror det er best at vennskapet ikke fortsetter. Kunne aldri falt meg inn å oppført meg på den måten, og det har skjedd gjennom årene fra jeg var tennåring at gutter jeg var venner med utviklet følelser hvor de tilslutt tok motet til seg. Det var en som var veldig umoden hvor det var ikke at han ikke klarte å være rundt meg en stund fordi han trengte tid å arbeide med følelsene. Men ble sint fordi han følte han hadde kastet bort tid på meg. Men dette var jo ikke en slik situasjon overhode, han sa til henne uansett hva hun sa ville han fortsatt være venn med henne, han bare trengte å vite om det var mulighet for at det kunne bli noe mer. Slik at om hun ikke hadde de type følelsene for han så kunne han slippe å gå rundt å håpe at hun kom til å ta initativ. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg forstår at hun reagerer på nyheten. Broren din har jo tenkt på dette lenge, mens hun fikk det slengt i fleisen helt uventet. Kanskje hun overreagerte, kanskje ikke. Synes uansett broren din er modig som fortalte. Når det er sagt har han jo en ekstrem overreaksjon til denne saken. Det er ikke verdens undergang, og kommer til å gå over. Han har ikke gjort noe galt, og hun har ikke gjort noe galt. Det bare var ikke en match. Anonymkode: 30d5e...fc4 Jo jeg er for i seg enig, og en sterkt overasket reaksjon hvor hun hadde sagt at hun ike var interessert og trengt tid ville vært forståelig. Men å anklage at han bare har prøvd å få henne til sengs var litt i det mest ekstreme laget. Hun betyr mye for han da han har hatt vansker ikke bare på kjæreste fronten men venner generelt etter to av hans beste venner flyttet pga jobb og skole. Han har en tendens til å vil gjøre det han mener er den rette tingen å gjøre, aldri trå noen på tærne, heller ta imot dritt enn å slenge det ifra seg. Iblant tar han på seg byrder og ansvar som helt ærlig ikke er hans å bære, men om jeg skal lege hobby psykolog tror jeg han gjør det som selv medisinering for selvitilitten hans og gir han tro på at han har verdi. Hadde hun blitt gravid med noen andre og fyren hadde forlatt henne er jeg ganske sikker på at han hadde stilt opp som ste pappa selv om de ikke hadde kommet til å være i et forhold. Anonymkode: 163e3...cdb 2
ClausSaus Skrevet 27. april 2023 #9 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): [..] Hadde hun blitt gravid med noen andre og fyren hadde forlatt henne er jeg ganske sikker på at han hadde stilt opp som ste pappa selv om de ikke hadde kommet til å være i et forhold. Anonymkode: 163e3...cdb Som sagt... en av skuffene, kanskje. 1
Gjest Raptuss Skrevet 27. april 2023 #10 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Stakkars har jeg ikke sagt en eneste gang for det vet jeg kommer ikke til å hjelpe han. Hvis hun virkelig er så umoden at hun ikke kan være venn med noen som uten at de vil det ha utviklet følelsler for henne, er hun så umoden at jeg tror det er best at vennskapet ikke fortsetter. Kunne aldri falt meg inn å oppført meg på den måten, og det har skjedd gjennom årene fra jeg var tennåring at gutter jeg var venner med utviklet følelser hvor de tilslutt tok motet til seg. Det var en som var veldig umoden hvor det var ikke at han ikke klarte å være rundt meg en stund fordi han trengte tid å arbeide med følelsene. Men ble sint fordi han følte han hadde kastet bort tid på meg. Men dette var jo ikke en slik situasjon overhode, han sa til henne uansett hva hun sa ville han fortsatt være venn med henne, han bare trengte å vite om det var mulighet for at det kunne bli noe mer. Slik at om hun ikke hadde de type følelsene for han så kunne han slippe å gå rundt å håpe at hun kom til å ta initativ. Jo jeg er for i seg enig, og en sterkt overasket reaksjon hvor hun hadde sagt at hun ike var interessert og trengt tid ville vært forståelig. Men å anklage at han bare har prøvd å få henne til sengs var litt i det mest ekstreme laget. Hun betyr mye for han da han har hatt vansker ikke bare på kjæreste fronten men venner generelt etter to av hans beste venner flyttet pga jobb og skole. Han har en tendens til å vil gjøre det han mener er den rette tingen å gjøre, aldri trå noen på tærne, heller ta imot dritt enn å slenge det ifra seg. Iblant tar han på seg byrder og ansvar som helt ærlig ikke er hans å bære, men om jeg skal lege hobby psykolog tror jeg han gjør det som selv medisinering for selvitilitten hans og gir han tro på at han har verdi. Hadde hun blitt gravid med noen andre og fyren hadde forlatt henne er jeg ganske sikker på at han hadde stilt opp som ste pappa selv om de ikke hadde kommet til å være i et forhold. Anonymkode: 163e3...cdb Venninnen føler seg jo åpenbart sviktet av vennen sin. Selv om det ikke var intensjonen hans. Det hjelper ikke å si hun reagerte feil egentlig, det som er viktig nå er hvordan han går videre. Kan uansett hende hun kommer på bedre tanker senere🤷♀️ hvem vet. Hva som skjer nå bør ikke avhenge av henne i alle tilfeller. Dette handler om han og ikke henne. Bror din må jobbe med selvbildet sitt basert på det du beskriver. Han utsletter jo seg selv helt for å ikke trøkke noen på tærne, men han kommer alltid til å såre, skuffe og irritere andre, han må bare lære seg å tåle det. Man kan ikke lage omelett uten å knuse egg. Ei heller leve livet uten å faktisk leve litt, dumt å bare gå rundt og eksistere mens man venter på at livet skal begynne. Kanskje han rett og slett skulle investert noen timer hos en psykolog som har litt greie på sånt? Du som søster bør ikke være hobby psykolog, din jobb er å støtte og være der for han som en søster. For han trenger å bli utfordret på tankemønstrene som krøller det til for han.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #11 Skrevet 27. april 2023 Det er ikke opp til deg eller han å bedømme om hun overreagerte. Menn syns friendzoning er ille, men det er faktisk jævlig ille når en mann du trodde du var trygg og god venn med egentlig har fuckzona deg! Ja det er et slags svik, men man kan jo ikke styre følelser som utvikler seg men da bør man si fra med en gang, evn slukke de følelsene. En ekte venn ser på kvinnelige venner som søstre og ikke som noen å pule Anonymkode: 9b146...a61 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #12 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er ikke opp til deg eller han å bedømme om hun overreagerte. Menn syns friendzoning er ille, men det er faktisk jævlig ille når en mann du trodde du var trygg og god venn med egentlig har fuckzona deg! Ja det er et slags svik, men man kan jo ikke styre følelser som utvikler seg men da bør man si fra med en gang, evn slukke de følelsene. En ekte venn ser på kvinnelige venner som søstre og ikke som noen å pule Anonymkode: 9b146...a61 Hvordan er det et svik? Jeg tenker at man alltid bør ha litt i bakhodet at en venn kan bli forelsket i deg. At man også bør ha visse forhåndsregler av typ, ikke gå rundt i undertøyet når kompisen er på besøk, selv om han jo "helt tydelig bare er en venn!" (kanskje litt ekstremt eksempel, men) Eller ikke tilbring altfor mye tid sammen alene, og vær tydelig og ikke flørtete. Ikke fordi han kommer til å kaste seg over deg, men mer for å ikke erte og kanskje bidra til å få fart i følelsesutviklingen. Ikke for det, han kan bli forelsket uansett. Å behandle en venn nærmest som en kjæreste, kose på osv.(ikke seksuelle handlinger) for så å bli overrasket og føle seg sveket når vedkommende forelsker seg i deg, blir litt naivt. Det er jo de kvinnene som ønsker seg at det er et vennskap som utvikler seg til noe mer. Sånn var i hvertfall jeg. Anonymkode: 89629...275 3
Sphere Skrevet 27. april 2023 #13 Skrevet 27. april 2023 Måten hun reagerte på burde gjøre det ytterst enkelt for ham å komme seg over henne. Både som venn og potensiell kjæreste. 1
Jeg-er-anonym Skrevet 28. april 2023 #14 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er ikke opp til deg eller han å bedømme om hun overreagerte. Menn syns friendzoning er ille, men det er faktisk jævlig ille når en mann du trodde du var trygg og god venn med egentlig har fuckzona deg! Ja det er et slags svik, men man kan jo ikke styre følelser som utvikler seg men da bør man si fra med en gang, evn slukke de følelsene. En ekte venn ser på kvinnelige venner som søstre og ikke som noen å pule Anonymkode: 9b146...a61 Å få romantiske følelser for noen har nødvendigvis ingenting med fuckzoning å gjøre 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #15 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan er det et svik? Jeg tenker at man alltid bør ha litt i bakhodet at en venn kan bli forelsket i deg. At man også bør ha visse forhåndsregler av typ, ikke gå rundt i undertøyet når kompisen er på besøk, selv om han jo "helt tydelig bare er en venn!" (kanskje litt ekstremt eksempel, men) Eller ikke tilbring altfor mye tid sammen alene, og vær tydelig og ikke flørtete. Ikke fordi han kommer til å kaste seg over deg, men mer for å ikke erte og kanskje bidra til å få fart i følelsesutviklingen. Ikke for det, han kan bli forelsket uansett. Å behandle en venn nærmest som en kjæreste, kose på osv.(ikke seksuelle handlinger) for så å bli overrasket og føle seg sveket når vedkommende forelsker seg i deg, blir litt naivt. Det er jo de kvinnene som ønsker seg at det er et vennskap som utvikler seg til noe mer. Sånn var i hvertfall jeg. Anonymkode: 89629...275 Nå driver du å dikter opp ting for det er ikke særlig mange som spader rundt i undertøy, flørter og koser med kompisen sin. Da er man noe mer enn venner. Det er et svik når en du tror er en god venn har sett deg som noe annet hele tiden/lenge og tillater seg å krysse den grensa. Som gode venner er man som søsken så det blir nesten litt som å tillate seg å tenne på et søsken. Jeg forventer at jeg kan være trygg, dvs ikke et sexobjekt for de nærmeste vennene mine. Det er et brudd på den tillitserklæringen det er å bli nære venner. Så fort den ene ser den andre som noe potensielt mer så er man ikke venner lenger, da er man noe mer enn venner fra minst en persons side og det var ikke det jeg signet opp for. Anonymkode: 9b146...a61 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #16 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå driver du å dikter opp ting for det er ikke særlig mange som spader rundt i undertøy, flørter og koser med kompisen sin. Da er man noe mer enn venner. Det er et svik når en du tror er en god venn har sett deg som noe annet hele tiden/lenge og tillater seg å krysse den grensa. Som gode venner er man som søsken så det blir nesten litt som å tillate seg å tenne på et søsken. Jeg forventer at jeg kan være trygg, dvs ikke et sexobjekt for de nærmeste vennene mine. Det er et brudd på den tillitserklæringen det er å bli nære venner. Så fort den ene ser den andre som noe potensielt mer så er man ikke venner lenger, da er man noe mer enn venner fra minst en persons side og det var ikke det jeg signet opp for. Anonymkode: 9b146...a61 Vil legge til at jeg syns ikke man er slem og ond for å ha fått følelser for en venn eller fortelle det til vennen sin, men om man fortsetter det den andre tror er et vennskap i lang tid etter følelsene har oppstått uten at man tar grep så er det dårlig og utspekulert gjort. Enten må man si til seg selv at nei dette går ikke, det er venninna mi og slukke de følelsene for å fortsette vennskapet eller så må man ta avstand eller så må man fortelle det sånn at den andre vet hva hun har å hanskes med og ikke er i det hun tror er en vennskapsrelasjon mens den andre vil mer. Det blir utnytting av tillitt om den som er forelska fortsetter å late som han er en venn når han vet han vil noe mer Anonymkode: 9b146...a61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå