Gå til innhold

Hvor tilfeldig er de tilfeldige kontrollene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var akkurat på butikken (Coop Extra riktig nok) og tok vekk en vare før jeg visste om kontrollen, fordi jeg konkluderte med at jeg ikke hadde behov for den andre greien likevel, så jeg satt den på siden. Og når hun damen kom bort til meg i kassen, spurte hun om jeg sulle ha den i en tilfeldig kontroll. Det så jo nærmest ut som jeg tok den ut pga kontrollen men sånn var det ikke. Hun verken smiler eller er hyggelig når jeg kommer til kassen. Jeg handler stort sett på de betjente kassene pga alt der borte går så tregt med meg, haha. Jeg har aldri blitt tatt ut til kontroll på den butikken før, men ble det nå? Tilfeldig? Og hvor tilfeldig kan det være? 

Anonymkode: ac27c...e66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontrollene er helt tilfeldig. Jeg har blitt kontrollert tilfeldig flere ganger og det har aldri vært et problem. 

Skrevet (endret)

Kontrollene kommer som oftest når man har det mest travelt 😜 

Endret av Bombasi
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker disse kassene mye, og har kun blitt tatt ut en eneste gang. Da kom de bare og dro et kort og gikk igjen, gjennomførte ikke noen kontroll. 

Anonymkode: 4cc9a...f04

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke de er helt tilfeldige. Jeg har blitt plukket ut til kontroll 4-5 ganger når jeg har handlet på Meny-butikker jeg ikke normalt går på, mens jeg har blitt kontrollert bare et par ganger på den jeg handler på flere ganger i uken.

Det gir jo mening. Skal man stjele gjør man gjerne heller det et fremmed sted enn på egen nærbutikk. 

Anonymkode: 585f3...504

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror ikke de er helt tilfeldige. Jeg har blitt plukket ut til kontroll 4-5 ganger når jeg har handlet på Meny-butikker jeg ikke normalt går på, mens jeg har blitt kontrollert bare et par ganger på den jeg handler på flere ganger i uken.

Det gir jo mening. Skal man stjele gjør man gjerne heller det et fremmed sted enn på egen nærbutikk. 

Men systemet vet jo ikke hvorvidt jeg er fast kunde. Beskjed om tilfeldig kontroll kommer etter at jeg har gått til betaling, men før jeg betaler.

Trukket ut 3 ganger på rad, dette  er de eneste gangene i løpet av mange år.

Anonymkode: b0d05...f65

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men tror du kassa vet dette?

Anonymkode: 54ad2...eba

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan tenker du ha kassene vet at du aldri har handler der ofte?

Anonymkode: 4772c...8a8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de har fått et nytt system på kontrollene.

Tidligere har de bare dratt et kort og gått igjen. 

Denne uken måtte betjeningen skanne 6 tilfeldige av varene mine i tillegg til sjekk av en liste varer som viste på skjermen. Kom seg ikke ut av kontrollen før dette var gjort.

Anonymkode: 247cc...a41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...