Gå til innhold

Er det å bli gammel bedre enn "alternativet" når man er helt alene.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er mange som er alene, og har hatt vanskeligheter med å skape relasjoner. Å bli gammel helt alene kan være et slit. Er det egentlig verdt å bli gammel, når det er såny

Anonymkode: 9cc1d...878

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge man lever kan alt kan skje.

Har opplevd mange ganger at livet tar plutselige svinger og leder meg inn på veier jeg ikke kunne forestilt meg kort tid tidligere.

Døden er vel det mest poengløse som finnes. Hvis døden fremstår bedre enn livet er det på tide å oppsøke helsehjelp. 

Anonymkode: 3844a...c5a

AnonymBruker
Skrevet

Å være alene trenger ikke å bety at en er ensom.

Anonymkode: 246bb...678

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg familie og barn så jeg er vel ikke helt habil, men jeg tenker så lenge man har helse så lev det livet du har. Død skal du være resten av universets eksistens så bare å gjøre det beste ut av de få årene du har som levende menneske. 

Anonymkode: ecaac...975

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, synes ikke det. 

Anonymkode: 68bce...925

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, synes ikke det. 

Anonymkode: 68bce...925

Nei... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å være alene trenger ikke å bety at en er ensom.

Anonymkode: 246bb...678

Nja. Men er man alene, gammel og svak er det ille ute

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis alternativet er å dø så er det bedre å leve ja. 

Anonymkode: e2794...0ef

Skrevet

Døden kommer tidspunkt uansett. Hvis livet er et helvete så er døden en lettelse. Men vi vet jo ikke sikkert om jorda er selve livet eller om det egentlig er dette livet som er straffen. Jeg opplever livet som en slags test. Og med mye tvang til selvstraff osv. Da kan det være godt å tenke på døden, men så kommer jeg på at jeg vet jo ikke hvordan døden er. Det kan være verre i døden enn i livet. Eller hvis livet er en test bør man gjøre det godt så en får det bra etter døden. Kanskje hvis man avslutter livet på egen maskin så er det noe man mister. At døden må være naturlig for at energien fra kroppen skal dra til rett sted. 

AnonymBruker
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (6 timer siden):

Døden kommer tidspunkt uansett. Hvis livet er et helvete så er døden en lettelse. Men vi vet jo ikke sikkert om jorda er selve livet eller om det egentlig er dette livet som er straffen. Jeg opplever livet som en slags test. Og med mye tvang til selvstraff osv. Da kan det være godt å tenke på døden, men så kommer jeg på at jeg vet jo ikke hvordan døden er. Det kan være verre i døden enn i livet. Eller hvis livet er en test bør man gjøre det godt så en får det bra etter døden. Kanskje hvis man avslutter livet på egen maskin så er det noe man mister. At døden må være naturlig for at energien fra kroppen skal dra til rett sted. 

døden er ingenting

Anonymkode: 3bd4f...3c2

Skrevet

Kjære trådstarter! 

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det.

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her.

Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123 
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen Perelandra, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...