AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #1 Skrevet 27. april 2023 Har blitt spurt av en nabo om å hjelpe til med å pusse opp og snekre litt, mot betaling. Jeg har verken svart ja eller nei. Da jeg er usikker på om det er svart arbeid. Er det svart arbeid så takker jeg nei. Er dette svart arbeid? Anonymkode: 2d7ce...bfe 1
Elle Melle Skrevet 27. april 2023 #2 Skrevet 27. april 2023 Det er svart arbeid om du er tømrer/maler el.l. og det er dette du jobber med til vanlig. Ellers kan man skattefritt ha enkeltstående oppdrag for ulike folk i deres hjem så lenge summen er på under 6000kr. https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/arbeid-trygd-og-pensjon/hobby-ekstrainntekt-og-smajobber/smajobber-og-tjenester/ 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #3 Skrevet 27. april 2023 Elle Melle skrev (Akkurat nå): Det er svart arbeid om du er tømrer/maler el.l. og det er dette du jobber med til vanlig. Ellers kan man skattefritt ha enkeltstående oppdrag for ulike folk i deres hjem så lenge summen er på under 6000kr. https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/arbeid-trygd-og-pensjon/hobby-ekstrainntekt-og-smajobber/smajobber-og-tjenester/ Jeg er verken tømrer, maler, snekrer eller lignende. Anonymkode: 2d7ce...bfe
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #4 Skrevet 27. april 2023 Du behøver jo ikke gjøre det svart, det går fint an å melde det inn til Skatteetaten, slik at du betaler skatt av det. Les om det her: https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/arbeid-trygd-og-pensjon/hobby-ekstrainntekt-og-smajobber/lonnsarbeid-i-hjemmet/ Anonymkode: 30f8f...c3c
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #5 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du behøver jo ikke gjøre det svart, det går fint an å melde det inn til Skatteetaten, slik at du betaler skatt av det. Les om det her: https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/arbeid-trygd-og-pensjon/hobby-ekstrainntekt-og-smajobber/lonnsarbeid-i-hjemmet/ Anonymkode: 30f8f...c3c Jeg vil uansett få mye mindre enn skattefritt beløp. Anonymkode: 2d7ce...bfe
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #6 Skrevet 27. april 2023 Jeg får bare takke nei, gidder ikke styre med skatt for småpenger. Anonymkode: 2d7ce...bfe
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #7 Skrevet 27. april 2023 Du kan vel hjelpe naboen uten å ta betalt? En annen gang er det du som trenger hjelp. Mister troen på samfunnet 😩 Anonymkode: 70bab...98e 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #8 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vil uansett få mye mindre enn skattefritt beløp. Anonymkode: 2d7ce...bfe ? Får du mindre enn kr 6000 for jobben, så er det skattefritt og du trenger ikke gjøre noe som helst? Hvorfor skulle det stoppe deg fra å hjelpe naboen? Anonymkode: 251b3...9eb 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #9 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan vel hjelpe naboen uten å ta betalt? En annen gang er det du som trenger hjelp. Mister troen på samfunnet 😩 Anonymkode: 70bab...98e Det er de som vil betale. Anonymkode: 2d7ce...bfe
Maskinfører Skrevet 27. april 2023 #10 Skrevet 27. april 2023 Putt disse i lomma og bruk unnskyldningene politikerne bruker beklager regelverket er så komplisert osv 😀 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #11 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har blitt spurt av en nabo om å hjelpe til med å pusse opp og snekre litt, mot betaling. Jeg har verken svart ja eller nei. Da jeg er usikker på om det er svart arbeid. Er det svart arbeid så takker jeg nei. Er dette svart arbeid? Anonymkode: 2d7ce...bfe Du kan ha hobbyjobbeprosjekter til 50000 pr år. Anonymkode: fbf28...bd1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #12 Skrevet 27. april 2023 Jeg jobber i barnehage, og om jeg passer noen barn på fritiden mot betaling så gir jeg jo ikke opp det til myndighetene.. har ingenting med om du jobber med det som vanlig. Folk leier inn folk for å få jobben billig gjort, og det synes jeg er helt innafor Anonymkode: bb1f8...287 1
Akryl Skrevet 27. april 2023 #13 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har blitt spurt av en nabo om å hjelpe til med å pusse opp og snekre litt, mot betaling. Jeg har verken svart ja eller nei. Da jeg er usikker på om det er svart arbeid. Er det svart arbeid så takker jeg nei. Er dette svart arbeid? Anonymkode: 2d7ce...bfe Absolutt ingen betaler skatt for slikt arbeid som de utfører i fritiden, og der de ikke representerer sitt yrke. Selv politikere ville heller ikke betalt skatt for noe slikt. Denne regelen er bare for å flå naive folk som deg. Du vil uansett neppe få betalt mer enn 6000 og det er innenfor grense. Slutt å finne dårlige unnskyldninger til å lette på din samvittighet for å ikke hjelpe. 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #14 Skrevet 28. april 2023 Akryl skrev (7 timer siden): Absolutt ingen betaler skatt for slikt arbeid som de utfører i fritiden, og der de ikke representerer sitt yrke. Selv politikere ville heller ikke betalt skatt for noe slikt. Denne regelen er bare for å flå naive folk som deg. Du vil uansett neppe få betalt mer enn 6000 og det er innenfor grense. Slutt å finne dårlige unnskyldninger til å lette på din samvittighet for å ikke hjelpe. HÆ??? Jeg ønsker bare ikke å bryte loven. Anonymkode: 2d7ce...bfe
Akryl Skrevet 29. april 2023 #15 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (På 28.4.2023 den 7.59): HÆ??? Jeg ønsker bare ikke å bryte loven. Anonymkode: 2d7ce...bfe Du bryter jo ikke loven hvis du får betalt mindre enn 6000 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #16 Skrevet 30. april 2023 Ingen som finner ut av dette...skjerp deg. Svart arbeid er bare bra. Husk at våre politikere sløser mange milliarder hvert år, må aldri stå til ansvar for noe. Anonymkode: 1e6ac...e43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå