Gå til innhold

Greit at menn prater med kompiser om puleturer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært greit hvis typen satt og flira og lo til kompiser som snakket om at de skal på "knulletur oppi nord" og "lettepulte nordlandstøs"?

Anonymkode: fa5ed...466

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde det vært greit hvis typen satt og flira og lo til kompiser som snakket om at de skal på "knulletur oppi nord" og "lettepulte nordlandstøs"?

Så lenge min type ikke knuller med andre, så er det helt ok for meg. Noen har en sånn sjargong. Heldigvis så har ikke min mann sånne kompiser, drar på sånne turer eller har sånn humor. 

Anonymkode: fe4cd...ad7

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men så hadde jeg aldri falt for en neandertaler heller.

Anonymkode: 4b9d6...843

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slag mann er det du har? Huleboer?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dersom han er mer enn 20 år gammel ville jeg seriøst vurdert hva slags mennesker jeg omgås om jeg var deg.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Uaktuelt å bruke slikt språk. Han kan jo ikke være særlig intelligent eller moro å være med. For et kvinnesyn.

Anonymkode: 65101...1a1

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Med et slikt kvinnesyn hadde han ikke vært min mann!

Det at menn ikke tar avstand fra en slik nedsettende omtale av og syn på kvinner, det er en ganske direkte støtte til de som holder på slik. Den som ikke tar avstand fra slikt prat er dermed på å legitimere det, og på den måten viser han også mangel på respekt for kvinner.

Å le av det eller si at det bare er noen som har en slik sjargong er ansvarsfraskrivelse og nettopp slikt som gjør at dette problemet fortsetter.

Taperne blir etterhvert både kvinner og menn. For når disse mennene plutselig en dag vil ha seg et fast forhold, da har de avslørt seg selv i årevis, som menn som ser ned på kvinner og ikke ser noe problem i å omtale og behandle kvinner stygt og utnytte dem.

Anonymkode: bb957...fcf

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, misogynister unngår jeg. Men jeg gir først høflig og vennlig beskjed om eksakt hvorfor jeg trekker meg unna, slik at de kan velge om de vil revurdere sin egen språkbruk og atferd, eller om de vil fortsette å være slik helt frivillig med alle konsekvenser det eventuelt kan medføre. Mange oppfører seg skikkelig dårlig uten å forstå selv at det er ille, feks hvis de har en ganske begrenset omgangskrets hvor slik atferd ikke utfordres eller kritiseres, og de aller fleste klarer lett å bedre oppførselen sin så fort de blir klar over at de sier og gjør ting som ikke er greit.

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det at menn ikke tar avstand fra en slik nedsettende omtale av og syn på kvinner, det er en ganske direkte støtte til de som holder på slik. Den som ikke tar avstand fra slikt prat er dermed på å legitimere det, og på den måten viser han også mangel på respekt for kvinner.

Å le av det eller si at det bare er noen som har en slik sjargong er ansvarsfraskrivelse og nettopp slikt som gjør at dette problemet fortsetter.

Taperne blir etterhvert både kvinner og menn. For når disse mennene plutselig en dag vil ha seg et fast forhold, da har de avslørt seg selv i årevis, som menn som ser ned på kvinner og ikke ser noe problem i å omtale og behandle kvinner stygt og utnytte dem.

Helt enig i alt dette, veldig godt sagt! :klappe:

Anonymkode: b7a09...eb9

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal love deg at damene de møter i nord prater mer vulgært om de guttene enn dette 😄.🤔 Alle i nord anser søringer som noen pingler, i og utenfor senga. Men er jo alltids artig med nytt blod. 

Anonymkode: 80fe4...9bc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva sier du om de kvinnene som skryter av all pulingen, ref Sophie Elise m.flr. 

Så har vi de kvinnene her på kvinneguiden som bruker utrykk og ord som "small dick energy", liten pikk så han er ikke noe å samle på osv ? 

Anonymkode: bf799...5e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skal love deg at damene de møter i nord prater mer vulgært om de guttene enn dette 😄.🤔 Alle i nord anser søringer som noen pingler, i og utenfor senga. Men er jo alltids artig med nytt blod. 

Det er bare tull, har enda ikke truffet på ei dame som har er så vulgær som de nordpå skal ha det til. 

Bodd i nordnorge et tosifret antall år, er fra tigerstaden. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Snakk for deg selv.

Hilsen kvinnelig finnmarking

Anonymkode: 65822...8cb

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Sikkert oppblåste storkarer som tøffer seg for hverandre og som kun har det i språket, men som drar fettløse hjem igjen. 😜

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde blitt bekymret for om han hadde slag eller hjernesvulst, for det hadde vært så utav karakter for han. Og kompisene for den del, de er fine folk alle sammen.

Eventuelt hadde jeg blitt livredd for at hele forholdet og alt jeg tror på er en løgn, og hva mer jeg kanskje er blind for.

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg liker ikke vulgære menn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke greit. 

For det første et forkastelig kvinnesyn, "man er som man omgås" heter det så jeg hadde revurdert mannen om han satt å lo av sånne kommentarer og ikke sa fra at gutta måtte skjerpe seg. 

Som Odd Magnus Williamson skriver i denne gode kronikken: menn må tørre å kalle hverandre rasshøl når de viser duste holdninger.

For det andre kunne mannen min bare glemme å være mannen min lenger om han ble med gutta på en sånn knulletur. 

Skulle jeg sittet med venninner å oppmuntret de og highfivet de når de snakket om deilig megapikk på jentetur til Afrika og blitt med på en tur der puling var målet? Nei aldri, så ræva kjæreste er jeg ikke! Og forventer ikke noe dårligere av min mann! 

Anonymkode: 3aad8...6ad

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har bodd i nord nesten hele livet, og har aldri hørt kvinner som snakker så vulgært, eller har slike meninger om menn sørfra. Den fordommen jeg har hørt her, et at folk fra Oslo er snobber. 

• Liker 2
Skrevet

Bah! Ville aldri nedverdiget meg selv til å date en slik primitiv mann, og jeg antar at de fleste oppegående kvinner i 2023 holder seg langt unna slik bunnslam. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det er bare tull, har enda ikke truffet på ei dame som har er så vulgær som de nordpå skal ha det til. 

Bodd i nordnorge et tosifret antall år, er fra tigerstaden. 

Det handler ikke om å være vulgær, men rå. Og å inspirere andre til å vise det. 

AnonymBruker
Skrevet
MyMichelle skrev (9 minutter siden):

Jeg har bodd i nord nesten hele livet, og har aldri hørt kvinner som snakker så vulgært, eller har slike meninger om menn sørfra. Den fordommen jeg har hørt her, et at folk fra Oslo er snobber. 

Snobbete og derfor pinglete, ja. Det funker ikke å vokse opp i nord og ikke være hardfør, og humoren blir deretter, som ikke alltid folk fra øst liker. Mer match med vestlendinger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...