AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #1 Skrevet 27. april 2023 Hei! Min mann og jeg har vært sammen i 15 år og gift i ca 10. Han sier nå at han ikke lenger vet om han elsker meg eller er glad i meg på den rette måten. Vi har hatt noen vanskelige år med mye krangling, trusler og flytting osv og jeg har tidligere, flere ganger kjempet for at vi skulle forbli sammen. Ting ble bedre en periode 6 mnd kanskje) og nå dette. Nå er greien at han ikke lenger vet og jeg orker ikke lemger å «kjempe for forholdet» slik som jeg har gjort tidligere. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg føler jeg har gitt opp og på en måtenikke bryr meg om utfallet. Vil han ikke ha meg så er det greit, men jeg får så dårlig samvittighet. Vi har jo barn sammen. Hva tenker dere? Skal jeg kjempe videre? Altså unngå krangling og konfrontasjoner? Ikke snakle om tingene, late som at alt er bra? Det intime og nærheten fungerer jo ikle nå, skal jeg da « late» som? Altså, jeg får ingen respons eller tegn på dårg samvittighet fra han. Dagene bare går? Det å fortelle meg at han kanskje ikke elske meg var som å stikke hull på ballongen. Jeg føler meg bare som en tom person. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre????! - Skal jeg be han «Skjerpe seg? - Skal jeg be han flytte ut? - Skal jeg be han selv kjempe for meg Det er bare rot - hjelp meg? - Anonymkode: 9031a...293 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #2 Skrevet 27. april 2023 be ham finne noe midlertidig, slik at dere får avstand fra hverandre. Så kan dere se hvordan tingene utvikler seg - hva som føles som et naturlig neste skritt Anonymkode: e24c3...51a 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #3 Skrevet 27. april 2023 Jeg har det som han og det er vondt. Hva skal man gjøre liksom? Hvordan presse fram følelser som ikke er der og ikke har vært der på flere år? Anonymkode: 9a07b...edd 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #4 Skrevet 27. april 2023 Der hadde jeg avsluttet det, forholdet deres bærer jo iflg deg klare tegn på at det er over. Anonymkode: c957f...043 1
Tradegy Skrevet 27. april 2023 #5 Skrevet 27. april 2023 Når man er i tvil, da tviler man ikke. Ville avsluttet mens det kanskje er håp for vennskapet. Unn hverandre å gi slipp, for begge sin skyld. (På gruppenivå så blir som oftest kvinner i et forhold i mange år på overtid, mens (oftere enn ikke) menn ikke går før de har en annen å overlappe med.) Det blir gjerne litt smidigere brudd, om man ikke drar det lenger enn høyst nødvendig. 1
Bombasi Skrevet 27. april 2023 #7 Skrevet 27. april 2023 (endret) Du kan ikke be han skjerpe seg, for det er ikke akkurat bare å ta seg i nakken når det har blitt slik. Og det virker jo som om at forholdet er problematisk og lever langt på overtid allerede, så hvorvidt det er noe å kjempe for vet kun dere. Men dere må jo helt klart snakke om ting. Kanskje finner dere en god løsning på det, enten som samboere, særboere eller skilt. Få snakket ut om alt og alle, der begge ytrer seg fritt. Det er viktig. Og så tar dere det deretter, alt etter hva som oppleves som den beste løsningen i en tragisk situasjon. Endret 27. april 2023 av Bombasi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå