AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #41 Skrevet 28. april 2023 Et veldig standard spørsmål på jobbintervju er hvorfor du ønsker å jobbe hos dem. Hva i alle dager svarer du på det egentlig? Hvis du har vært i media og klaget på egen arbeidsplass, så skjønner jeg faktisk godt at de ikke stoler på deg. Anonymkode: 75077...6b1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #42 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette er typisk vikar mentalitet. Å være vikar er noe helt annet enn fast ansettelse, det kan være de heller prioriteter andre vikarer, og du blir leid inn i desperasjon. Du virker veldig fiendtlig og kranglete, dette bør du ta til deg og ikke bare le det bort. Gå i dialog med leder og hør hvordan dere kan klare å samarbeide i så fall, og vær ydmyk og innrømm egne feil, men at du sterkt ønsker å jobbe der og har et ønske om å gjøre en god jobb. Anonymkode: 33d88...715 Uenig i dette. TS er frustrert pga urettferdig behandling, ikke «fiendtlig og kranglete». Har man ikke opplevd det selv, er det selvfølgelig vanskelig å skjønne Anonymkode: cf808...a46
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #43 Skrevet 28. april 2023 Umulig for oss å si hva som egentlig foregår her, og hvor problemet ligger. Å høre saken fra én side er umulig - jeg har selv en kollega som har skapt konflikter med alt og alle (og jeg mener virkelig alle), og som beviselig ikke gjør jobben sin og som til og med har satt andre ansattes helse i direkte fare. Men hen mene selv at hen ikke har gjort noe galt i det hele tatt. Her er fagforening veien å gå, TS. Få hjelpe fra deres tillitsvalgte og jurister, slik at dette blir rett. Det er pga slike ting det er så viktig å være organisert: Da har du noen i ryggen. Anonymkode: c2c97...6bc 1
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 28. april 2023 #44 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Lang historie kort: Arbeidsgiver nekter meg 100 % fast stilling. Det var 1 ledig stilling ved avdelingen og kun meg som søker. Avslaget begrunnes fra arbeidsgivers side med renspikket løgn og jeg kan motbevise alle argumentene. Jeg har kontaktet forbundet mitt og skal ta saken videre. MEN har noen vært i liknende saker og har noen erfaringer å dele? Arbeidsgiver lar meg forøvrig ta en haug med ekstravakter, men mener likevel at jeg ikke er «egnet» til fast ansettelse grunnet mine personlige egenskaper. Alt dette bunner i at jeg er en såkalt «varsler», som har stått frem og i mot ledelsen; og kjempet mot urettferdighet. Ja, dette gjelder kommunal ansettelse….. Og ja, jeg er 100 % egnet i stillingen. Problemet er at lederen ikke liker meg… Hvor langt går arbeidsgivers styringsrett? Anonymkode: 925dd...78c Jeg har faktisk jobbet på et sånt sted, og det er det jeg kaller et ledelsesproblem - fastlåste konflikter er i mitt hode alltid et ledeslsesproblem. Vi faste risikerte en del vi også ved å gå inn i konflikten og informere arbeidsgiver om hva vi tenkte om saken, og jeg er ikke sikker på at jeg vil gjøre det en gang til. På tross at jeg ikke angrer på det, det var bare veldig slitsomt mens det sto på fordi det fins ikke sjans i havet til å ha full oversikt over alt som skjer til enhver tid. Det som skjedde angikk ikke meg personlig, men jeg skjønte at neste gang kunne det i teorien bli meg som fikk oppleve det, så jeg sa opp jobben. Du er tøff, TS, hvis du orker å bruke det korte livet ditt på å sloss mot et system du ikke ville anbefale andre.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #45 Skrevet 28. april 2023 Andro skrev (26 minutter siden): Det går ikke på innholdet i varslene, men på hvordan arbeidsgiver håndterer å ha fått varselet. I disse sakene er det arbeidsgiver som har ansvar for bevisførselen, og må dokumentere at manglende overgang til fast stilling ikke skyldes gjengjeldelse etter varsling. Med den kommunikasjonen det vises til i ts tenker jeg hun har en god sak. Helsepersonell stiller dessuten sterkere enn andre yrkesgrupper, siden de også har varslingsplikt etter helsepersonelloven. Ja, men det er mange grunner arbeidsgivere kan vise til for å dekke over gjengjeldelse. Som sagt igjen, det blir fort tøft å stå i slike saker, og man må selv vurdere hvor mye det er verdt det. Og selv om TS skulle få rett, hvordan har hun tenkt å samarbeide godt med arbeidsstedet i etterkant? Anonymkode: 69c63...8ee
Elle Melle Skrevet 28. april 2023 #46 Skrevet 28. april 2023 Å varsle i helsevesenet koster. Å varsle når man ikke er fast ansatt og ønsker seg en fast jobb er å ødelegge egne muligheter. Det spiller ingen rolle hvor rett man har, det er ikke sånn det fungerer. Det er massevis av varslingssaker et godt bevis på. At man ikke tar hensyn til dette er trolig grunnen til at man blir regnet som en med feil personlighet, det vil si en som er mer opptatt av rettferdighet enn av de uskrevne reglene for hva som tolereres og ikke. Det beste man kan gjøre er å skaffe seg en jobb et annet sted, for denne saken er trolig umulig å vinne uten alt for høy omkostning. Dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå