AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #1 Skrevet 27. april 2023 Har fått i oppgave av gjeldsrådgiver å finne ut nøyaktig opprinnelse for alle kravene jeg skylder. Hvor er det best å begynne å lese? Jeg har dessverre ikke alle fysiske brev og ikke alt ligger i Digipost. Anonymkode: e3d7d...f1b
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #2 Skrevet 27. april 2023 Kontakt alle du husker å ha fått henvendelser fra (kommune, inkassobyrå, skatt etc) og be om kopi av opprinnelig faktura på mail. Anonymkode: 57fea...4ec 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #3 Skrevet 28. april 2023 Ta kontakt pr Mail med Namsfogden, så kan du ta kontakt med alle inkassobyråene. De gir deg oversikt dersom du har sak der. Anonymkode: 2c265...272
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #4 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Har fått i oppgave av gjeldsrådgiver å finne ut nøyaktig opprinnelse for alle kravene jeg skylder. Hvor er det best å begynne å lese? Jeg har dessverre ikke alle fysiske brev og ikke alt ligger i Digipost. Anonymkode: e3d7d...f1b Du tar kontakt med kreditor og spør etter tvangsgrunnlaget, sannsynligvis ubetalt faktura, dom eller gjeldsbrev. Anonymkode: 689a0...fe8
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #5 Skrevet 28. april 2023 Skattemeldingen din gir en oversikt over gjeld du hadde 31.12, så det er et sted å starte. Anonymkode: af85c...fb5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #6 Skrevet 28. april 2023 Litt etter nyttår fikk du en rekke brev (årsoppgaver). Er du sikker på at du ikke har noen av dem fremdeles? Ellers er det ikke SÅÅ mange inkassobyråer, jeg ville startet ringerunden. Du kan også få noe fra gjeldsregisteret, men ikke alt du ev. måtte skylde - men nok et godt sted å starte. Anonymkode: 4512e...9ef
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #7 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skattemeldingen din gir en oversikt over gjeld du hadde 31.12, så det er et sted å starte. Anonymkode: af85c...fb5 og da er det mulig å finne ut navnene på de man skylder penger til, samt de nøyaktige beløpene? Anonymkode: 493db...d07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå