Gå til innhold

"Endringer" i NAV ytelser fram mot 2035

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.vi.no/okonomi/nav-det-kommer-sannsynligvis-forslag-om-endringer-i-ytelser/79105541

Spesielt dette avsnittet kommer vel til å treffe godt

Det er sannsynlig at det vil komme forslag om reduksjon av utgifter gjennom kutt og endringer i ytelser, skriver Nav, og fortsetter:

- Innstramming i sykepengeordningen, lavere uføretrygd og andre tiltak som skal øke arbeidsmarkedsdeltakelsen, er stridsområder som vil aktualisere dilemmaer knyttet til «pisk versus gulrot».

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir snart kriminelt å bli syk... :( 

Anonymkode: 6ce9d...555

• Liker 6
  • Hjerte 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Sverige har mye lavere sykefravær enn Norge. De har karensdag. Tror dere svenskene er friskere enn oss? 

Anonymkode: 40490...cb3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Flotte greier! Da hopper jeg bare inn i tidsmaskinen min og velger å ikke få kreft med de senvirkningene det førte med seg.

Det var jo skikkelig urutinert av meg å velge noe sånt og dermed velge å ikke jobbe.

Anonymkode: 79ab6...53a

• Liker 3
  • Hjerte 13
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Flotte greier! Da hopper jeg bare inn i tidsmaskinen min og velger å ikke få kreft med de senvirkningene det førte med seg.

Det var jo skikkelig urutinert av meg å velge noe sånt og dermed velge å ikke jobbe.

Ja nå kommer du til å få gulroten som gjør at du får skikkelig lyst til å jobbe igjen istedenfor å koooose deg hjemme hele dagen🤪 🤦‍♀️

Jeg er såpass heldig at jeg har fått lov til å jobbe så mye det passer for meg og min sykdom. Slik mange vil, men det er mer eller mindre umulig å få slike jobber hvor man aldri vet om man kan komme en dag. Selv det ble for tungt. Kutt i uføretrygd vil føre til en ekstremt mye vanskeligere hverdag

Anonymkode: e3ed2...21e

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja nå kommer du til å få gulroten som gjør at du får skikkelig lyst til å jobbe igjen istedenfor å koooose deg hjemme hele dagen🤪 🤦‍♀️

Jeg er såpass heldig at jeg har fått lov til å jobbe så mye det passer for meg og min sykdom. Slik mange vil, men det er mer eller mindre umulig å få slike jobber hvor man aldri vet om man kan komme en dag. Selv det ble for tungt. Kutt i uføretrygd vil føre til en ekstremt mye vanskeligere hverdag

Anonymkode: e3ed2...21e

Det blir neppe kutt i eksisterende trygder, men nye uføre går en seig tid i vente.

Anonymkode: 0a406...7db

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Virker som at du tok det veldig personlig. Det finnes nyanser, samt unntak til alle regler, så anbefaler å ikke selge skinnet før bjørnen er skutt.

Anonymkode: cc3cd...d5e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det blir neppe kutt i eksisterende trygder, men nye uføre går en seig tid i vente.

De øker sannsynligvis skattene for pensjonister og uføre istdenfor, dvs kutter i fradragene 😉 

Anonymkode: 8a28f...363

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Virker som at du tok det veldig personlig. Det finnes nyanser, samt unntak til alle regler, så anbefaler å ikke selge skinnet før bjørnen er skutt.

Tror du at de med kreft kommer til å få mer utbetalt enn de med psykose? Det blir kuttover hele linja hvis det først kommer...

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De øker sannsynligvis skattene for pensjonister og uføre istdenfor, dvs kutter i fradragene 😉 

Jeg tviler. Det er lettere politisk å gå for endringer hos nye mottakere. Det er for mange etablerte uføre til at et parti vil miste alle de stemmene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det finnes ikke det hvis de kutter ned på uføretrygd.

Håper de da bruker de pengene på dagens fullstendig mislykkede helsesystem. Så folk kan bli friske og få arbeide, istedet for å bli møtt av leger som smiler fårete og trekker på skuldrene. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det har vel skatteutvalget allerede vært inne på...  skjer ikke med SV som støtteparti, men neste regjering tar det inn 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Topsi skrev (1 minutt siden):

Det har vel skatteutvalget allerede vært inne på...  skjer ikke med SV som støtteparti, men neste regjering tar det inn 

Uføre og lønnsmottakere skatter på samme måte

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig tar jeg det personlig. Det er jeg personlig som skal leve på de pengene jeg får utbetalt.

Hvorfor tror du det blir unntak for akkurat meg hvis dette gjennomføres?

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke bekymret. Endringene kommer garantert til å gjelde nye mottakere for å skremme dem vekk fra trygd.

At eksisterende mottakere blir rammet, tviler jeg extremt sterkt på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Badebuksa2.0 skrev (4 minutter siden):

Nei, det finnes ikke det hvis de kutter ned på uføretrygd.

Håper de da bruker de pengene på dagens fullstendig mislykkede helsesystem. Så folk kan bli friske og få arbeide, istedet for å bli møtt av leger som smiler fårete og trekker på skuldrene. 

Er det vanlig av leger å smile fårete?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det vanlig av leger å smile fårete?

Ja, faktisk. Når de ikke forstår seg på ting som ikke er helt A4 og det er ofte.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Badebuksa2.0 skrev (Akkurat nå):

Ja, faktisk. Når de ikke forstår seg på ting som ikke er helt A4 og det er ofte.

Ok, skal merke meg den.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en grunn til at folk har fått uføretrygd og ikke kan jobbe.

Syntes ikke ytelsene skal reduseres når folk er ferdig vurdert og fått trygd.

Anonymkode: a721c...ce7

• Liker 13
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...