Gå til innhold

Er det noe "mat" i morsmelk for en på 1 år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en på 13 mnd, ammer kveld og natt, morning. Ofte vil ikke ungen ha kveldsmat, spiser noen ganget lite på dagtid,

vil amming til kvelds kunne erstatte et kveldsmåltid eller er det for lite "mat" i det?

Hvis noen forstod😅

Anonymkode: ceb26...83a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er hovedsaklig drikke i den alderen.

Anonymkode: fac0b...ca9

• Liker 1
Skrevet

Det er individuelt. Vi er forskjellige. Jeg ammet i åtte mnd. men fortsatte med å amme på kvelden noen mnd. Det er i alle fall ikke usunt å amme lenge når man ellers selv spiser sunt, 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det merker du på barnet ditt. Om barnet er fornøyd med morsmelk til kvelds så holder det. Begge mine spiste minimalt med vanlig mat fram til de var ca 15 mnd, begge var fornøyde, friske barn som voks som de skulle. 

Anonymkode: 32a4e...753

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Jytte said:

Det er individuelt. Vi er forskjellige. Jeg ammet i åtte mnd. men fortsatte med å amme på kvelden noen mnd. Det er i alle fall ikke usunt å amme lenge når man ellers selv spiser sunt, 

Hva er dette svar på?? 

Anonymkode: accdd...127

AnonymBruker
Skrevet

Melken tilpasser seg barnet så det er fortsatt mat i det. 😊

Mister melka næring når barnet blir ett år?

Mange får høre at morsmelka ikke har næring etter en viss alder. Dette stemmer ikke. Morsmelken endrer seg etter barnets behov, uansett alder.

I denne forskningen har de sett på innholdet i morsmelk når barnet er eldre enn ett år. De fant blant annet dette:

A. Laktoseinnholdet ble betydelig lavere etter 18 måneder.

B. Det var mest fett og protein i melka til mødre som hadde ammet i mer enn to år.

C. Melk fra mødre som hadde ammet i mer enn to år hadde omtrent 60 prosent mer kalorier pr ounce i forhold til mødre som hadde ammet under 12 måneder.

D. Kvinner som ammet sitt andre barn hadde mer protein i melka etter 12 måneder enn kvinner som ammet sitt første barn.

E. Hvis en toåring plutselig ammer mer enn vanlig, synker protein- og fettinnholdet i melka, mens innholdet av karbohydrater øker.

https://ammehjelpen.no/morsmelk/

Anonymkode: 6a6c7...646

• Liker 4
Skrevet

Min ettåring blir ikke mett av amming, hun kan sluke en flaske mme rett etterpå. Så for meg er det ikke nok mat i det, men andres melk kan jo være annerledes :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ammet masse og det gikk fint. Hvis han spiser lite, så kan det i enkelte tilfeller bli for lite jern. Pass på å gi mat rik på jern. 

Anonymkode: cc0f2...179

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er dette svar på?? 

Anonymkode: accdd...127

Hvilket spørsmål er dette? Og hvem er du ab?

Jeg svarte generelt. De fleste babyer på den alderen får også mat. Morsmelk blir i tillegg. Vet om par som har ammet i tre, fire år. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...