Gå til innhold

Kan nettleger skrive ut slankesprøyter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har de lov til det? Er småfeit og tror ikke jeg får det av legen min. Bar BMI på 25. hater å være så stor. 

Anonymkode: 61743...c08

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det deg igjen…

Anonymkode: c40e2...f72

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er snakk om slankesprøyter på hvit resept (betale selv) så vet jeg faktisk ikke men hvis du skal ha det på blå resept så tror jeg du må gå via lege på offentlig sykehus som da søker om det for deg.

Anonymkode: 199d4...115

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Har de lov til det? Er småfeit og tror ikke jeg får det av legen min. Bar BMI på 25. hater å være så stor. 

Anonymkode: 61743...c08

De kan i hvertfall skrive ut resept på gåturer. 

Ei bekjent av meg fikk det for litt siden fordi hun følte seg så nedstemt 🤭

Anonymkode: 0414e...340

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis du har bmi på 25 er du ikke feit, og bør ikke gå denne medisinen, det er ikke en Quick fix, vi snakker om medisiner med potensielt alvorlige bivirkninger

Er grunnen til ar du vil brule nettlege at du da kan lyve på vekten din?

Endret av Topsi
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder bruk av slankesprøyter så er det nok ment for de med fedme men ikke litt overvekt, så det vil jeg tro du klarer å gå ned til du ligger på normalen.

Fedme er fra bmi 30 og oppover

AnonymBruker
Skrevet

bmi 18,5 til 24,9 er normalvekt. Du ligger rett over normalen på kategori overvekt men ikke fedme.

AnonymBruker
Skrevet

Bmi på 30 er den nye normalen, så du er allerede en sylfide i de flestes øyne.

Anonymkode: 12e01...c3c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk blodpropp ut i alle fire kamre i lungene. Så oppsøk lege. Sørg for å få skikkelig oppfølging!! 

Anonymkode: bfd53...4b3

Skrevet

Kjære trådstarter! 

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen Perelandra, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...