AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #1 Skrevet 27. april 2023 Kan folk med psykiske lidelser/diagnoser skrive fremtidsfullmakt for å unngå verge når man blir gammel på lik linje som andre gjør det? Kan også de med tilsvarende opprette testamente innen familien osv? Anonymkode: 7579f...0bb
Eva-Lena Skrevet 27. april 2023 #2 Skrevet 27. april 2023 Du kan når som helst skrive en fremtidsfullmakt. Pappa er frisk, men valgte å skrive fremtidsfullmakt så jeg og mitt søsken kan ta avgjørelser om noe skulle skje han. Det siste avsnittet skjønner jeg ikke helt. Mener du at du kan skrive testamente nå, så er svaret ja. Har du barn så har de krav på 1.5 mill hver ved din død og om du har så mye i formue. Barn arver seg først, så foreldre og søsken til slutt. Eller mente du at de du skriver fremtidsfullmakt til kan skrive testamente for deg?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #3 Skrevet 27. april 2023 Jeg sjekker for en annen som har lyst til selv å skrive en fremtidsfullmakt men vedkommende har allerede en diagnose/psykisk lidelse, ikke demens og lurer på da om personen har rettigheter i orden til å gjøre det. vedkommende er i 50 årene. Vedkommende har også lyst til å skrive testamente men lurer på om det er noe i veien for det pga diagnose. Vedkommende fungerer bra i hverdagen og er oppegående men har en diagnose i bånn. Har også de rettigheter innenfor dette for seg og sin egen familie? Anonymkode: 7579f...0bb
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #4 Skrevet 27. april 2023 Så lenge man ikke er umyndiggjort eller satt under vergemål kan man ta egne beslutninger, inkl skrive framtidsfullmakt og testamente. Anonymkode: d1c5a...d23
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #5 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så lenge man ikke er umyndiggjort eller satt under vergemål kan man ta egne beslutninger, inkl skrive framtidsfullmakt og testamente. Anonymkode: d1c5a...d23 Ok, det høres bra ut 🙂 Jeg var litt usikker da jeg trodde at man må være helt frisk idet man skriver fremtidsfullmakt samt testamente, men da er det kanskje ikke sånn. Anonymkode: 7579f...0bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå