Gå til innhold

Hvilket sted/by ville du bodd i om du skulle bodd maks 1 time utenfor Oslo? Og hvorfor? Eventuelt hvilket sted ville du IKKE bodd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bor i Oslo og vil ikke bo noe annet sted. Men dersom jeg måtte velge og ikke trengte ta hensyn til jobbreise; helt klart noe ved sjøen! Drøbak, Son, Jeløya, Moss. Men ikke Nesodden. Hater de bakkene når man kjører bil til pg fra. 

Anonymkode: adcb9...d39

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.4.2023 den 17.46):

. Jessheim og Eidsvoll området har gode kollektivmuligheter til Oslo.

Men aldri i livet om jeg ville ha latt barn vokse opp der.  Destruktivt ungdomsmiljø.

Anonymkode: d57bd...c38

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives godt på Rykkinn. Det er ca 45 min med rutebussen inn til byen og skogen er en nær nabo 👏 + at det er en kort stykke med buss til t-banen som går inn til byen også. 

Gullhaug ligger også borti her og folk trives godt der også, ca 40 min rutebussen derfra også 👏

Ekspressbussen inn til byen i ukedagene går inn til byen på ca 30 min.

Men Bærum er generelt et dyrt sted å bo uansett hvor har jeg følelsen av. Må fort opp i 4-5 mil for 3 roms liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.10.2023 den 19.22):

Men aldri i livet om jeg ville ha latt barn vokse opp der.  Destruktivt ungdomsmiljø.

Utdyp gjerne?

Anonymkode: 3be77...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig fint, og hyggelige mennesker, i Follo og Ski. Fin natur, ikke så tettbygd, og alt er tilgjengelig. Oslo-nært også, særlig fra Ski pga Follobanen (11 minutter).

Anonymkode: cf82c...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter83 skrev (På 15.10.2023 den 19.47):

Jeg trives godt på Rykkinn. Det er ca 45 min med rutebussen inn til byen og skogen er en nær nabo 👏 + at det er en kort stykke med buss til t-banen som går inn til byen også. 

Gullhaug ligger også borti her og folk trives godt der også, ca 40 min rutebussen derfra også 👏

Ekspressbussen inn til byen i ukedagene går inn til byen på ca 30 min.

Men Bærum er generelt et dyrt sted å bo uansett hvor har jeg følelsen av. Må fort opp i 4-5 mil for 3 roms liksom. 

Slår ett slag for Rykkinn jeg også flyttet hit for litt over 1 år siden. Kort vei til alt.

Er fra Sandvika kunne aldri bodd i sentrum der.

Anonymkode: 6a691...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Jessheim og trives :) Vi kommer til å flytte til Mogreina, Nordkisa eller Dal om noen år da. Vil bo litt mer landlig til. Nes er også fint hvis man vil bo landlig men nærme Oslo. Eidsvoll også. 

Ringerike og Hønefoss er vel ikke så langt unna heller. Veldig fint der.

Anonymkode: 0eaf1...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/15/2023 at 7:22 PM, AnonymBruker said:

Jeg jobber som lærer på jessheim og det er masse flott ungdom her, og masse aktiviteter for barn og ungdom. Det er så klart noen som skaper kvalm her, men det er det de fleste andre byer i Norge også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg jobber som lærer på jessheim og det er masse flott ungdom her, og masse aktiviteter for barn og ungdom. Det er så klart noen som skaper kvalm her, men det er det de fleste andre byer i Norge også. 

Takk! Jeg har nemlig planer om å flytte fra Groruddalen til Jessheim, og jeg trenger å beroliges 😅

Anonymkode: 3be77...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 måneder senere...
Annonse

Drøbak. Ville ikke flyttet til Fredrikstad, om du tenker påp barn så sliter de veldig med ungdomsmiljøet på de forskjellige skolene. Vi bor i Drøbak, og kunne ikke tenkt meg noe annet

Anonymkode: 53928...1a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2023 den 8.55):

Son er råflott om sommeren. Romerike synes jeg er nitrist og Follo ikke mye bedre. Bærum er fint men kan være kaksete. Hadde gått for selve Oslo hvis du har råd. 

Anonymkode: 3734e...64a

Enig i at Romerike virker nitrist. Jeg jobber på Ahus, men det kunne aldri falt meg inn å kjøpe i nærheten.

Når jeg skal flytte ut av byen, kommer jeg til å kjøpe øst i Asker eller i Bærum. Nærhet til havet og fine skiforhold om vinteren, samt pene boligområder.

Anonymkode: 3e812...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne slått et slag for Drammen fordi jeg bor her selv og jeg trives veldig godt. Men så er jeg stort sett isolert, så jeg merker ikke så mye til det som skrives i aviser - at det er mye kriminalitet osv. 

Noen nevnte Lier og der kunne jeg tenkt meg å bo også, der har jeg også god erfaring med kommunen. 

Hadeland er stort, så når et par har nevnt Hadeland kan det jo være så mangt. Jeg bodde på Jevnaker og det er langt fra alt og veldig lite miljø. Litt utpå langsmed Randsfjorden så er det farlig vei å gå eller sykle langs, fordi folk kjører som idioter der på de smale veiene. Vet ikke i sentrum, men det er ikke mye som skjer der. Hadeland Glassverk kanskje, men det er jo begrenset hvor mange ganger det er interessant. 

Jeg tror jeg oppsummerer med at jeg slår et slag for Drammen allikevel, jeg. Jeg har bodd her mesteparten av livet og Drammen er byen i mitt hjerte. 💙 Skal du ta toget så går det ofte og skal du kjøre så tar det deg en halvtimes tid til Oslo.

Anonymkode: 991ef...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Son ser litt fint ut. Nesodden er et alternativ hvis du skal jobbe i sentrum og holder ut med alle alternativ-folkene

Anonymkode: 5fd77...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...