Gå til innhold

Hvilket sted/by ville du bodd i om du skulle bodd maks 1 time utenfor Oslo? Og hvorfor? Eventuelt hvilket sted ville du IKKE bodd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilket sted/by ville du bodd i om du skulle bodd maks 1 time utenfor Oslo? Og hvorfor? Eventuelt hvilket sted ville du IKKE bodd?

Jeg kunne tenke meg å flytte til Østlandet, men ønsker ikke bo midt i selve Oslo. Så forsøker finne ut hvilke alternativer der er. Er lite kjent på Østlandet fra før av.

Anonymkode: 82400...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Planlegger du å jobbe i Oslo? Har du barn med på lasset? Liker du å bo i en by, eller vil du bo landlig? Nært sjøen eller i innlandet?

Anonymkode: eadd9...3b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Planlegger du å jobbe i Oslo? Har du barn med på lasset? Liker du å bo i en by, eller vil du bo landlig? Nært sjøen eller i innlandet?

Anonymkode: eadd9...3b2

Jeg tenker jobbe der jeg får jobb, så sannsynligvis/forhåpentligvis på det stedet/byen jeg ender opp  med å bo. Har ingen barn. Liker både by og landlig og både sjø og innland, så er åpen for det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jessheim eller Eidsvoll Verk. Ingen andre steder. Bor på Jessheim nå og stortrives. Det mangler ingenting i Jessheim by.

Anonymkode: 0c3a4...112

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tønsberg, selv om du må legge på et kvarter.

Anonymkode: d2aac...ea4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor i Drammen og trives veldig godt her. Men liker og Tønsberg godt. Så ville valgt en av de.

Anonymkode: 01bad...5d9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet til Østlandet. Er ikke avhengig av jobb. Var åpen for det meste. Brukte flere mnd på visninger. Ønsket meg 1 time til Oslo, 1 time til Gardermoen. Ønsket bedre klima. Pluss noen småsaker til. Var på visning mange plasser. Kongsberg, Kongsvinger, Hønefoss, Jessheim, Drammen, mm. Var overalt, prisen på boligen bestemte, så var det opp til meg om boligen og beliggenheten stemte. Jeg var/er overhodet ikke kjent på Østlandet, så dette er et forskningsprosjekt. Jeg fant min bolig i en liten by, 1 time fra alt. I tillegg, utforsker jeg. Har bil, men har tatt buss overalt bare for å bli kjent. Bruker FB for å se aktiviteter i kommunen. Har meldt meg som frivillig på sommerspill for å bli integrert. Alt er mulig. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker jobbe der jeg får jobb, så sannsynligvis/forhåpentligvis på det stedet/byen jeg ender opp  med å bo. Har ingen barn. Liker både by og landlig og både sjø og innland, så er åpen for det meste.

Tja….

Om du skal jobbe så ville jeg flyttet i grei avstand til der jeg fikk jobb? 

Litt kjipt å bo i Rælingen om jobben er i en utkantkommune på andre siden av Viken. 

Anonymkode: 04c44...a67

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nes kommune. Det er veldig landlig stort sett overalt, med et lite sentrum i Årnes. Forholdsvis kort vei til Jessheim og toget går til Oslo uten togbytte, jeg vil allikevel anbefale å ha bil dersom du ender opp i Nes. Mye skog, mye vann (glomma) og ganske landlig. Ikke så ille priser på bolig heller. 

Anonymkode: 4c78f...c91

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
AnonymBruker

Fredrikstad eller Sarpsborg. Kort vei til Oslo og Svinesund for harryhandel. Perfekt om sommeren og ikke altfor kaldt om vinteren.

Om du planlegger å jobbe i Oslo ville jeg valgt noe nærmere. Alt fra Moss og nordover, så har du Ski og ÅS.

Nord for Oslo er det mange fine steder, men ville unngått å måtte reise med bil over Fetsund brua i rushet og veldig mye mygg i det området på sommeren. Jessheim og Eidsvoll området har gode kollektivmuligheter til Oslo.

Anonymkode: a8cf1...8e4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
K.B. skrev (2 timer siden):

Fredrikstad selvfølgelig :)

For lovlydige som ikke bryter fartsgrensa fungerer ikke det.

Anonymkode: e9264...76a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jessheim eller Eidsvoll Verk. Ingen andre steder. Bor på Jessheim nå og stortrives. Det mangler ingenting i Jessheim by.

Anonymkode: 0c3a4...112

Selvfølgelig mangler du ting på Jessheim. Unntatt skau, myr, og søle og rånere.

Anonymkode: e9264...76a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tønsberg, selv om du må legge på et kvarter.

Anonymkode: d2aac...ea4

Aldri i livet 

Anonymkode: 2f3ab...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...