AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #1 Skrevet 27. april 2023 Kansje et merkelig innlegg dette her men gjør et forsøk på å bli litt klokere likevel.. Jeg og kjæresten har vært sammen i 8 år nå. Jeg har alltid synes han lukter så vannvittig godt, selve lukten av han, og hår/hud/kropp..,jeg vet ikke helt hva det er 😅 men hans helt egne lukt.. Siste mnd'ene har han luktet helt annerledes. Ikke noe dårlig lukt egentlig, men langt ifra samme lukten. Han lukter rett og slett ikke det samme lenger. Han har alltid vært nøye med hygiene og jeg kan ikke se noen endringer her. Jeg har ikke vært syk og kan ikke komme på noe grunner til at min luktesans kan ha endret seg. Han lukter kansje litt svakt av brent hud 😬 (??) før luktet han mer søtt. Uansett, lukten av han er ikke den samme lenger, tiltross for samme vaner, samme jobb, samme alt.. Kan kroppslukt plutselig endre seg? Er det kansje en aldersgreie? Eller kan det hende at min luktesans har endra seg selvom alle andre lukter er det samme det alltid har vært? Noen som vet? Anonymkode: 27d75...303
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #2 Skrevet 27. april 2023 Kroppslukt kan faktisk endre seg dersom man er syk. Da skiller man ut andre typer lukter gjennom huden. Hvor gammel er han? Kan det være at han har fått en sykdom? Din luktesans kan jo også endre seg. Hormoner kan påvirke luktesansen din. Feks om du er gravid, har hormonforstyrrelse eller nylig har hatt en virusinfeksjon. Anonymkode: 81a60...5dc 14 2
Gjest Mysticgirl Skrevet 27. april 2023 #3 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kansje et merkelig innlegg dette her men gjør et forsøk på å bli litt klokere likevel.. Jeg og kjæresten har vært sammen i 8 år nå. Jeg har alltid synes han lukter så vannvittig godt, selve lukten av han, og hår/hud/kropp..,jeg vet ikke helt hva det er 😅 men hans helt egne lukt.. Siste mnd'ene har han luktet helt annerledes. Ikke noe dårlig lukt egentlig, men langt ifra samme lukten. Han lukter rett og slett ikke det samme lenger. Han har alltid vært nøye med hygiene og jeg kan ikke se noen endringer her. Jeg har ikke vært syk og kan ikke komme på noe grunner til at min luktesans kan ha endret seg. Han lukter kansje litt svakt av brent hud 😬 (??) før luktet han mer søtt. Uansett, lukten av han er ikke den samme lenger, tiltross for samme vaner, samme jobb, samme alt.. Kan kroppslukt plutselig endre seg? Er det kansje en aldersgreie? Eller kan det hende at min luktesans har endra seg selvom alle andre lukter er det samme det alltid har vært? Noen som vet? Anonymkode: 27d75...303 https://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/jo-eldre-du-blir-desto-sterkere-lukter-du-2571313
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #4 Skrevet 27. april 2023 Både kroppslukt og luktesans endrer seg med alderen Anonymkode: d073c...a94 8
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #5 Skrevet 27. april 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Kroppslukt kan faktisk endre seg dersom man er syk. Da skiller man ut andre typer lukter gjennom huden. Hvor gammel er han? Kan det være at han har fått en sykdom? Din luktesans kan jo også endre seg. Hormoner kan påvirke luktesansen din. Feks om du er gravid, har hormonforstyrrelse eller nylig har hatt en virusinfeksjon. Anonymkode: 81a60...5dc Han har ikke vært syk på veldig lenge, jeg er ikke gravid og har heller ikke vært nevneverdig syk på lang tid. Han er 34 år så ikke akkurat en gammel mann heller, men tenker kansje likevel det er en aldersgreie 😅 Anonymkode: 27d75...303
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #6 Skrevet 27. april 2023 Har du hatt covid? To ting har forandret seg med min luktesans etter covid: Egg lukter og smaker annerledes. Urin, svette og avføring lukter annerledes. Ikke tisselukt og ikke bæsjelukt, bare en annen slags udefinerlig lukt. Anonymkode: cf41d...13a 7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #7 Skrevet 27. april 2023 Du eller han kan ha hormonkrøll. Da endrer lukt / luktesans seg Anonymkode: 0dc6b...e8b 7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #8 Skrevet 27. april 2023 Alkohol lukter dritt. Tobakk. Endra matvaner. Anonymkode: 87912...b1e 1
IrethOrona Skrevet 27. april 2023 #9 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Kansje et merkelig innlegg dette her men gjør et forsøk på å bli litt klokere likevel.. Jeg og kjæresten har vært sammen i 8 år nå. Jeg har alltid synes han lukter så vannvittig godt, selve lukten av han, og hår/hud/kropp..,jeg vet ikke helt hva det er 😅 men hans helt egne lukt.. Siste mnd'ene har han luktet helt annerledes. Ikke noe dårlig lukt egentlig, men langt ifra samme lukten. Han lukter rett og slett ikke det samme lenger. Han har alltid vært nøye med hygiene og jeg kan ikke se noen endringer her. Jeg har ikke vært syk og kan ikke komme på noe grunner til at min luktesans kan ha endret seg. Han lukter kansje litt svakt av brent hud 😬 (??) før luktet han mer søtt. Uansett, lukten av han er ikke den samme lenger, tiltross for samme vaner, samme jobb, samme alt.. Kan kroppslukt plutselig endre seg? Er det kansje en aldersgreie? Eller kan det hende at min luktesans har endra seg selvom alle andre lukter er det samme det alltid har vært? Noen som vet? Anonymkode: 27d75...303 Har du endret noe i forhold til prevensjonsmiddel du eventuelt bruker? Det kan påvirke opplevelsen av lukt, samt hva ham finner attraktivt 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #12 Skrevet 27. april 2023 I hele høst, så har jeg følt det har luktet tiss av meg. Dusjet to ganger daglig til tross høye strømpriser. Tilslutt tok jeg kontakt med legen og hun forklarte at det kunne være endring av hormonene mine (jeg er 45). Ordnet meg selv en time hos privat gynolog for å sjekke mer opp. Fikk tilskudd på hormoner og lukten forsvant gradvis. Nå tror jeg lunter normalt igjen og i følge mannen min, så lukter jeg alltid godt Anonymkode: 242bd...52b 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #13 Skrevet 27. april 2023 Har du endret type p-pille/annen hormonprevensjon? Har han begynt på medisiner? Jeg syns min samboer luktet annerledes da han begynte på blodtrykksmedisin feks. Anonymkode: 822ea...cfa 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #14 Skrevet 27. april 2023 Har du nettopp sluttet på prevensjon? Det var årsaken her🙈 Anonymkode: 3791c...16e 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #15 Skrevet 28. april 2023 Medisiner, sykdom, stress, endringer i hormoner lukter gammelmannssvette eller hva man skal kalle det. Vondt i alle fall. Anonymkode: b9f85...be5 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #16 Skrevet 28. april 2023 Har du byttet prevensjon? Eller har feks hormonspiral blitt for gammel (tom for hormoner)? Sjekket om du er gravid? Kanskje det er starten på overgangsalderen? Eller om han har blitt syk. Eller gjort store livsstils- eller kostholdsendringer? Har dere byttet klesvaskemiddel? Trenger vaskemaskinen en rens? Har han byttet dusjsåpe/deo/hudkrem…? Anonymkode: 3f1eb...585 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #17 Skrevet 28. april 2023 Kroppslukt endrer seg med alder. Din kroppslukt også ! Anonymkode: e8258...3eb
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #18 Skrevet 14. mai 2023 Tror kjæresten din burde tatt en rutine-helsjesjekk, TS: https://forskning.no/medisinske-metoder-spor-en-forsker-sykdommer/kan-man-lukte-sykdom/1616280 Anonymkode: 9658b...791 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #19 Skrevet 15. mai 2023 Han er sikkert bare utro. Anonymkode: 04023...639 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #20 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han er sikkert bare utro. Anonymkode: 04023...639 Så man kan lukte at noen er utro ...? Denne påstanden lukter det svidd av; det minner meg litt om da jeg var barn og trodde at andre kunne se hva jeg tenkte, da de kunne gjøre det i tankeboblene i Donald-bladet. Anonymkode: 0c9c3...eb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå